icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Veteran
    2752 inlägg
    18 februari 2015 09:23

Usch kämpigt med maginfluensa hoppas det går över snabbt

• Veteran
    2752 inlägg
    18 februari 2015 09:25

Vägning idag och som jag förstod Så blev det 1,1 kg uppupp men Hade jag slarvat värre så hade det blivit mera Ingen semla igår Ska försöka träna idag Det är bara att kämpa pepp alla

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    18 februari 2015 09:40

Vägning idag 115, 1 - 0,6 sedan förra veckan .Minus 6,9 sedan den 7/1. Jag känner mig trots allt nöjd med detta .Ska dock kämpa bättre.Hade tänkt börja träna men sen slog jag i armbågen som fortfarande inte är OK.Många maskiner i cirkelträningen kräver 2 fungerande armar så jag får vänta några veckor till tills jag anmäler mig.

Pepp,pepp alla XL-tjejr !!

• Veteran
    4094 inlägg
    18 februari 2015 09:49

Här står vågen kvar på samma som förra veckan...men när jag mätte mig blev jag jätteglad då det "känns" att nåt händer i kroppen.

Sen 5 januari har jag minskat i omfång med totalt 24 cm  , så det kan man väl vara nöjd med ? Lycka till alla ni andra.yes

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    18 februari 2015 10:55

Det är ju helt fantastiskt Bella50 !! Grattis ! yes

Hur många kilon har du gått ner totalt ?

• Engagerad
    98 inlägg
    19 februari 2015 10:56

Krya på dig, mymlan58! Hoppas det var en snabbt övergående variant.

Här är det fortsatt förkylt. Jag gick tillbaka till jobbet igår, men om jag inte blir mirakulöst bättre nu så blir det ingen träning den här veckan. 

Jag tycker om att läsa hur ni andra har det med mot- och framgångar. Jag försöker annars att undvika att diskutera vikt, kost och motion med min mer normalsmala omgivning. Det är skönt med en XL-tråd, helt enkelt. Pepp på er!  

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    19 februari 2015 11:52

Tack Kvitten !

Är redan på bättringsväg, är t.o.m. hungrig idag vilket i och för sig är trist.Någon skrev om någon lågkaloripudding, skulle behöva hitta något bra alternativ till att bara köra med bars , för snabbstart.

Har ni några tips ??

Pepp,pepp alla kämpande XL-tjejer

• Veteran
    4094 inlägg
    19 februari 2015 15:28

mymlan58   Min vikt ligger mellan  -3,9 och -4 kilo. Inte så mycket sen 5/1 men står det still ,  brukar jag mäta mig på några ställen.....och vips blir jag lite nöjdare resultatmässigt.yes

Jag har slarvat så länge med att lägga på mig viktangry...så det får ta sin tid.

Ang. pudding är det väl Chia-pudding du hört talas om ? Jag har införskaffat Chiafrön men inte gjort pudding än. Har bara haft dom i bröd än så länge.

Jag har läst om att det ska vara gott i alla fall. Flera recept härinne och på jillsmat.se , tror jag det var. Bara att googla på fröna.

Idag fastar jag och har kokat 4 liter Viktväktarsoppa som bara har 82 kcal /5 dl.

Helt perfekt wink

Nu kämpar vi på tills vi når våra mål. Pepp yes

• Engagerad
    98 inlägg
    20 februari 2015 08:31

Det är något av pulvermärkena som har pudding också, jag undrar om det inte är Modifast. Jag har inte provat dem så smaken vet jag inget om. 

• Engagerad
    98 inlägg
    22 februari 2015 08:39

Helgens lärdom: det är svårt att låta bli att äta chips bredvid någon som äter dem i soffan.

Jag har haft en sjukvecka med lite för mycket att äta och ingen träning, så det blir nog inget lysande resultat vid vägningen imorgon. Å andra sidan tror jag inte att det kommer att vara katastrofalt rent viktmässigt heller, men det som eventuellt har försvunnit kommer förmodligen att vara mest muskler.

Nu börjar jag bli lite piggare, så nu är det bara att ta nya tag. Pepp tjejer!