Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
Jätteduktigt Bella50 ! Semester brukar betyda vikt upp för min del.
Dagens vikt densamma som förra onsdagen, har inte skärpt mig tillräckligt .Men huvudsaken jag inte går upp ! Jag måste vara nöjd med -7.6 på 8 veckor.Helst vill man ju gå ner minst 4 kg per vecka som dom gör iriktiga Biggest looser men å andra sidan sliter jag inte 8 timmar per dag på ett gym, för närvarande 0 timmar / vecka, så är den bistra verkligheten.
Nya tag nu.
Pepp, peppe alla XL-tjejer !
99,5 :)
Bra jobbat alla härinne! Jag har gått ner ungefär samma som du mymlan58. 7,7 kg på 8 veckor.Jag tycker vi ska vara nöjd med det för det är bra med en långsam viktminskning. Det är lättare att den består då. Men visst vill man rasa 3-4 kg per vecka men jag tror inte att det är så hälsosamt egentligen. Min största last är godis o allt med choklad i.
Vi kämpar vidare!
pepp pepp
Grattis alla till bra resultat.
Upp två hg igår, men efter att ha varit sjuk igen och stoppat i mig en del extra så tycker jag ändå att det kunde ha varit värre. Hur går det för er andra?
Här går det inte så bra-Är jätteförkyld halsont och feber och har tappat rösten , jag hoppas det inte är halsfluss för det har några haft på mitt jobb.Är sötsugen hela tiden , har inte vågat ställa mig på vågen, har ätit alldeles för mycket och fel saker.Trist som sjutton, orkar inte promenera några längre sträckor heller, får nog hoppa vägningen i morgon .
Känner igen det där med sjuk och sötsugen... Hoppas det går över snabbt för dig!
Jag är fortfarande rätt orkeslös och lite snorig efter förra veckans sjukdom, så jag törs inte börja träna än eftersom jag tror att det var för mycket aktivitet som fick mig att däcka igen sist. Försöker mjukstarta med lite extra vardagsmotion.
101,1 =( upp och förra veckan ner
skärpning
pepp alla
Krya på er
Jag har en helt OK måndag med en liten viktnedgång till ganska precis 93 kg nu. Känner mig rätt frisk men fortfarande lite seg, så jag väntar ett par dagar till med att dra igång med träningen.