icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Nykomling
    1 inlägg
    16 mars 2015 18:09

Hejsan. Är nyreggad här. Kan peppa andra en del. Tog tag i min vikt i september förra året. Fick besked att jag har diabetes typ 2, högt blodtryck och Pcos med fluktuerande progesteron. (läs förbränning som en björnhona i ide och hungrig som en nyvaknad sådan ) Vågen stod på 120 kg.

Nu har jag lagt om till medelhavskost med något lägre på kolhydraterna. Mår bättre, är mindre trött och vågen står på 96 kg. Nu ska jag bara ta itu med att motionera mer seriöst än vardagsmotion bestående av hundpromenader. Kram till er alla :)

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    17 mars 2015 07:00

Hej och välkommen AnnaRob !

Vilken toppenprestation du har gjort !! Jag är imponerad.

Hur är det med socker värderna och blodsockret nu ?

Pepp, alla XL-tjejer !

Denna veclka ligger jag i ide men är ändå hungrig som en nyvaknad björn. Ska till vårdcentralen idag.Blir inte frisk från min infektion så den stackars hunden får mycket mindre motion och det får jag också,Denna vecka får jag hoppa vägningen, vågar inte ens ställa mig på vågen.

• Engagerad
    98 inlägg
    17 mars 2015 09:20

Välkommen AnnaRob! Hoppas de hittar problemet på vc mymlan58, det är trist när det blir så där segt.

Idag blir det lunch ute med en kollega och kurs på eftermiddagen. Alltid kul med lite omväxling och en anledning att gå ut när solen skiner :)

Pepp på er!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    17 mars 2015 11:29

Hej igen !

Lunginflammation och antibiotikakur, inte kul alls,Sjukskriven veckan ut. Ska ta en hundpromenad nu, jobbigt för jag hostar hela tiden.Men solen skiner och det är vår !!smiley

Pepp, pepp alla XL-tjejer !!

• Engagerad
    98 inlägg
    18 mars 2015 11:09

Visst är det skönt med lite sol, och väbehövligt så här års!

Krya på dig, mymlan58 och pepp på er allihop!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    18 mars 2015 16:24

Mindre hostig idag , men otroligt trött.Har jätteont när jag hostar har kanske hostat sönder ett revben. Men, men det ska bli bättre ! Orkade en längre promenad med hunden idag, härligt soligt vårväder !

Pepp, pepp alla XL-tjejer !

• Veteran
    2752 inlägg
    20 mars 2015 12:22

Kämpar och kämpar Köpte vv soppa på Willys Till lunch och ska äta hemgjorda hamburgare ikväll Går trögt Dåligt m motionen pga hosta och förkylning Men tänker inte ge mig Har minskat på kalorierna och försöker skriva upp Bättre vad jag stoppar i mig Vikt i onsdag 100,6 Pepp alla

• Veteran
    4094 inlägg
    20 mars 2015 18:02

Hej. Jag kokar egen VV-soppa som jag äter på mina fastedagar. Enligt mina beräkningar är det bara 82 kcal i 5 dl av den. Vill du ha receptet så hör du av dig bara. Pepp och trevlig helg 🌸💐🌷

• Veteran
    2752 inlägg
    25 mars 2015 21:47

Skulle gärna vilja ha receptet på din soppa Har kämpat som en tok men inget händer på vågen Har tom gått upp denna vecka fy tappar verkligen lusten Och motivation Måste ju gå /Lena

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    26 mars 2015 06:57

God morgon tjejer !

Idag har jag bokat in ett kostnadsfritt samtal på Curves.Jag måste börja träna igen och vill prova Curves som också har cirkelträning som passar mig.De har även något slags viktminsningsprogram som jag ev. ska gå in i .

Jag hoppas min motivation ökar i och med detta.Känner att jag måste få bättre stöd för att lyckas denna gången.

Jag återkommer med rapport efter mötet .

Ha en bra dag !

Pepp,pepp