icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Engagerad
    98 inlägg
    10 februari 2015 09:15

Jättekul med fler aktiva! 

Jag tycker att det är både skönt och lite deprimerande hur lika vi och våra sambos är. Vi får hjälpas åt att välja vettigt även om det är någon annan som bär hem saker som vi inte borde äta. Pepp på er!

• Veteran
    4094 inlägg
    10 februari 2015 10:44

Hej och tack. Kul att ha någon att "bolla" med.

Idag är jag glad då min våg står på 89,1 kilolaugh Visserligen hade jag fastedag igår och hoppas det inte bara är en "glädjesiffra"....men jag är glad idag iaf wink

mymlan58 Bakar du inte LCHF-bröd som du kan ta när gubben din mumsar på kvällarna ? Det måste jag göra , för min vill alltid ha nåt till kaffet.  Det är säkert nyttigare bröd för vem som helst.

Jag hittade supergoda Vallmofrallor på jillsmat.se. Det första LCHF bröd som liknar vanligt bröd. Vi gjorde hamburgerbröd oxå , med sesamfrö. Till helgen ska jag göra Alla Hjärtans dag-semlor av samma deg, med kardemummasmak. De innehåller Pofiber , vilket jag inte haft tidigare för det har en del kh  , men hon skriver att det är försvinnande lite i varje bulle och de är riktigt mättsamma.  Jag gör även Linfröfrallor som är enkla och blir luftiga och fina. Sanningen är att jag provat många s.k. brödrecept ( saknar det mest av allt ) ...men de smakar oftast inte alls som bröd eller knäcke.... men smörgåsrån utan pålägg !!... där går min gräns cheekyTur vi är olika.

Kvällsätning är svårt att låta bli men det finns tillåtna alternativ : Jag tar LCHF bröd med mkt smör och ost eller Brieost och lite päron. Keso med 2-3 jordgubbar + grädde och kanel. På helgen kan det bli Avokado, krätfstjärtar, ägg, rödlök och majjo. Vem behöver sakna nåt godis då ? 

Vilket viktminskningskoncept följer ni ? Jag räknar bara kalorier på mina fastedagar. Då blir det mest Varma koppen , 110 kcal / påse som mättar riktigt bra. Har ännu inte kommit till 500 kcal utan klarat mig på färre. Jag kan gå utan mat halva fastedagen så då är det gott att ha lite extra på kvällen som mättar.

Ha en bra dag .yes Nu hjälps vi åt med pepp råd & rön.

• Veteran
    2752 inlägg
    10 februari 2015 21:40

Hej xl kämpar Har inte varit inne här och kollat så mycket men har inte gett upp ska väga mig imorgon Pepp alla

• Utmärkt medlem
    657 inlägg
    10 februari 2015 22:53

hejsan.....skulle vara trevligt att ha nånstans där man vet att alla kämpar åt samma håll....

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    11 februari 2015 07:43

Här kämpar vi på mumma  ! Välkommen till denna pepp-grupp ! Vi försöker dela tips och peppa varandra.

Lycka till med vägningen Lena 444 ! Inget bra resultat för min del idag +-0 denna vecka men det kunde varit värre s¨det är bara att ta nya tag !

Bella50- jag kör egentligen inget koncept, försöker äta kalorisnålt och fettsnålt .Mår dåligt av för mycket fett , har för lite amylas som bryter ner fettet så jag måste äta medicin för det. Försöker äta var 4:e timme för att inte överäta på sena kvällar vilket är mitt stöölrta problem. De dagar jag jobbar kör jag bara med bars tyvärr missar jag ofta  att äta regelbundet och överäter för att jag inte kan somna .Försöker gå minst 10 000 steg( dag och hade planerat att börja cirkelträna 30 minuter 2-3 ggr/ vecka i februari men ramlade i mitten av januari och skadade ena armbågen så jag måste skjuta upp träningsstarten tills armen är ok. Jag kan tyvärr inte fasta och bara dricka. min mage klarar inte det då får jag bo på toan vilket inte fungerar då jag har en hund som måste ut 4 gånger per dag och ett jobb som jag måste gå till 3-4 ggr/ vecka.

Nu kämpar vi på tjejer !!!

Snart är det sommar och tills dess skulle  i varje fall jag vilja ha gått ner minst 10 kg.

Så det så !

Nu kör vi så det ryker !

• Engagerad
    98 inlägg
    11 februari 2015 11:29

Jag har ju som sagt ett lite kortare första mål eftersom jag vill kunna gå på tur i påsk men inte tror att knät pallar med nuvarande vikt, så jag säger minst 10 kg innan 25/3. Konsekvenserna av det är en rivstart med måltidsersättningar först och sedan en upptrappning till hälften/hälften, har precis börjat på iTrim. Jag gillar inte VLCD något vidare, även om huvudet är piggt på gränsen till euforiskt så är kroppen löjligt seg. Jag kommer därför att börja upptrappningen något tidigare. Det får helt enkelt gå lite långsammare, det kommer inte att bli några roliga skidturer ändå om jag inte kan träna ordentligt.

Jag tror inte att jag kommer att vilja gå ner till ett normalt BMI eftersom det efter många år som tung förmodligen kommer att kräva väldigt mycket arbete att hålla den vikten. Däremot skulle jag gilla att komma ner under 30 för att slippa fetmastämpeln.   

Håller med om att vi ska köra så det ryker, även om jag just idag känner mig rätt seg.

• Veteran
    2752 inlägg
    11 februari 2015 13:42

jippiii  1 kg mindre än förra veckan 

99,5

• Engagerad
    98 inlägg
    11 februari 2015 14:11

Bra jobbat, Lena444!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    11 februari 2015 22:24