Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
Hej igen !
Bra med så stort stort viktras på 1 vecka , det ökar definitivt motivationen ! Bra kämpat Kvitten ! Bra idé att frosta av , vädret tillåter det definitivt, ska också passa + slänga sådant som jag inte tycker ska vara där.Den här helgen har jag jobbat så jag har sluppit frestas av chokladmousse och annat som jag har sett att min sambo ätit. Jag fortsäötter med mina bars och lågkalorimat , det går väl så där, inte precis 5 kg ner på en vecka , motivationen finns men det är trögt.
Pepp,pepp alla duktiga XL-tjejer !
Det är klart att det blir segt ibland att bara fortsätta och fortsätta, mymlan58, men det låter som att du är på rätt väg i alla fall. Särskilt det där att du parerade stressätandet fastän det var körigt på jobbet är riktigt bra.
En av anledningarna att det blev pulver nu till en början för mig är att jag har ett trasigt knä som jag inte riktigt litar på och jag skulle vilja kunna åka skidor i fjällen till påsk. Turskidor that is, utför har jag inte just försökt mig på sedan jag hade sönder knät för tjugo år sedan. Jag tänker mig att det skulle kunna funka bättre om jag minskar belastningen och kommer igång med träningen igen. Piska och morot i ett, och en tydlig deadline, så att säga.
Glad idag ! Har nu gått ner 6,3 kg sedan jag gick med i Biggest looser .Det är ju inte riktigt som TV- biggest looser , jag skulle behöva vara instängd på ett slott utan tillgång till onyttig mat och med en personlig tränarae som står med piskan.Men nu är ju verkligheten helt annorlunda så då får jag vara nöjd med det jag hitintills åstadkommit.När det är en tävling är det ju en extra morot men den jag egentligen tävlar för är ju mig själv.
Kom igen nu alla XL-tjejer, oavsett om ni tävlar eller inte . Vi kan om vi vill och ensam är inte stark.
Nu peppar vi varandra att lyckas få högsta vinsten d.v.d.s. ett friskare liv där vi är nöjda med oss själva !!
Kul att höra att det går åt rätt håll!
Pepp!
Jag har sovit lite dåligt i natt och det brukar leda till att jag blir väldigt seg på eftermiddagen. Ofta brukar jag ha försökt lösa det med kaffe och något sött, men det funkar ju inte riktigt nu. Jag har funderat på en liten promenad, höja skrivbordet och stå en stund eller kanske bara ännu mer kaffe än vanligt. Har ni några bra förslag?
Hej Kvitten !
Eftersom jag har hund så måste jag ta regelbundna promenader och jag tycker att jag brukar bli pigg av det, framförallt när det är sol ute.Jag brukar äta D-vitaminer under vinterhalvåret för att det är så lite sol då.Kaffe brukar fungera för mig men jag är inte så förtjust i alltför söta saker .Brukar ibland äta bär ( har alltid i frysen ) men min mage gillar inte alltid det. Men du får ju bara dricka så någon form av energidryck kanske ?
Jag sover alltid för lite max 6 timmar per natt , har alltid gjort det.Mina insomningsproblem gör att jag har behövt insomningstablett de senaste 10 åren.
Det var soligt idag så nu har jag börjat drömma om vår och nya kläder :)
Ja visst blir man lite gladare när solen skiner !

Vikten däremot är inte så glädjande denna vecka, har ätit för myycket och fel i helgen, det är bättre att jobba på helgerna i varje fall för mitt ätande !
mymlan58 & Kvitten Hej . Är ni bara 2 aktiva härinne ? Jag har läst och tycker ni är jätteduktiga.Grattis
Får man vara med på ett hörn ?
Lite om mig : Jag är 64 år , 164 cm med en alldeles för rund kropp , där jag börjat få problem med knäna mest Har lagt på mig många kilo sista åren p.g.a av många dödsfall i familjen bl.a. där jag mått jättedåligt.
Mår nu bättre och satsar på en "lättare" framtid. Gick ner 18,5 kilo med LCHF ( vägde 72 kilo som lägst ) 2009-2010 men halkade av helt . Fortsatte dock med den feta LCHFmaten samtidigt som de snabba kh kom tillbaka i stora mått. Helt förödande , men jag är en känsloätare med framför allt smörgåsar som min akilleshäl.
Hittills har jag klarat mig från frestelser , trots att jag också har en gottegris till man som kan äta vad som helst utan viktuppgång. Orättvist....
Sedan 5 januari kör jag en liberalare form av LCHF ( mycket gröns.) kombinerat med 5:2. Detta går riktigt bra , trots att jag inte fått era fina resultat. Startade på otroliga 93 kilo ( det högsta jag vägt ) och väger nu 89,3 ungefär. Det är jag nöjd med. Bara det går åt rätt håll.
Pepp till oss alla
Hej Bella50 !
Självklart får du vara med i tråden , bara kul med fler som vill hjälpas åt och peppa varandra
Jag är ju också såld på mackor och skulle helst inte vilja ha något bröd alls hemma men tryvärr så vill min sambo ha det gärna sådant bröd som jag har svårast att låta bli. Försöker nu byta ut mackor till smörgåsrån utan pålägg eller grissini.Mitt största problem är sena kvällar , jag bara måste äta något, en väldigt dålig vana som jag inte kan jobba bort. Är också en känsloätare men äter på sena kvällar oavsett känslor.
pepp alla XL-tjejer !
Tillsammans kan vi !!!