Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
Hej alla vill bara berätta att jag blev allvarligt sjuk i grekland och mannen hittade mig koma och låg nersövd i 5 nätter och kom hem och fick ta in på sjukhus igen och kom hem igår Efter många sjukhus nätter vikt 82,7 Men dålig att röra mig återkommer har svårt att skriva
Hoppas du blir frisk och får tillbaka orken Lena444! Jag går sakta ner 0.5-1 kg i månaden och det är ju bättre än att gå upp eller stå still. Det betyder ju även att jag lever ganska bra nu när jag inte går upp. Ska beställa tid för provtagning och vägning/mätning på hälsocentralen för den 12/9 har vi återträff på Beteendemedicin och jag är ganska stolt över att jag har lägsta vikten sedan jag blev inskriven där för 3 år sedan. Jag väger mindre än jag gjorde som lägst under vårat grundbehandlings år. Bara att hoppas att mina värden är bra.
Bra jobbat NuHanna och välkommen ! Den här tråden är inte så aktiv längre , jag har gått upp en massa kilon men har ännu inte tappad kontrollen helt så jag hoppas att fler av våra XL tjejer kan hjälpa till att peppa för ensam är inte stark !! Vilken metod kör du NuHanna ? Pepp,pepp !!
Det är nog det bästa sättet Nuhanna! Jag försöker gå 10000 steg per dag, eftersom jag har hund och går mycket på jobbet så är det inga problem att få ihop stegen.Måste komma igång med min träning denna vecka, 2 ggr/ vecka 30 minuter, tänk att det ska vara så svårt att ta sig dit ! Jag har inga problem med sötsaker men jag är mackberoende , tyvärr måste vi ha det hemma , vilket gör det extra svårt för mig ! Lena444- såg först nu ditt inlägg, å jobbigt för dig !! Vad hände? Har du fått någon diagnos ? Jag håller tummarna för att du snart ska må bättre igen !!
åhh mymlan ja det är lite olika med min diagnos men mest natriumbrist och kortison brist av lite olika slag.
Jag hoppas du mår bättre nu !! Kram mymlan
sådär tyvärr =( blivit sämre igen
ingen här ? pepp alla
hej igen XL-tjejer !! Jag har tagit ett uppehåll från både matdagbok och IItrim tyvärr med ca 11 kg plus sedan jag vägde mig sist på Itrim ( juni -13) , så nu är det nya tag med träning 2 ggr/ vecka, 10000 steg/dag + Itrimmats om gäller :bort med smörgåsar, chips och godsaker igen.Jag kan om jag vill och nu vill jag absolut !!!! Orsak till uppehållet var att min mamma 91 år fick plats på servicehus, flytt av henne dit, packa ner, packa upp osv, sedan skulle mammas villa säljas , då skulle det rensas och städas inför visning och sedan när den blev såld skulle villan tömmas.Förutom allt jobb runt detta skulle diverse abbonemang och försäkringar ändras.Mamma kan inte ringa själv.Så detta + att jag jobbat har tagit all min tid de senaste 2 månaderna,.jättsstor med 10000 prylar som skulllle gås igenom. Har stressat ihjäl mig nästan och eftersom jag är enda barnet så fick jag slita själv-Ätit alldeles fel och tröstätit. Men nu är villan såld och det mesta är ordnat så nu måste jag som sagt skärpa mig !! Hänger ni på !! Behöver verkligen stöd och pepp nu.Måste komma tillbaka till mitt sunda liv vad gäller mat o motion.
Hepp pepp till dig @mymlan58 inte lätt när en förälder behövas ta om hand!