icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• På gång
    18 inlägg
    25 juli 2013 22:35

Jag vet inte hur jag ska göra dom dagar jag tränar för ja, då ska jag tydligen äta mer, att det som jag förbrukat läggs på. Ja, jag fattar inget riktigt. Skitsvårt att få i mig mer mat. Hmm, kanske jag äter för lite iallafall, eller är det sjukdomen som talar? Åh, jobbigt. Måste jag tänka på de oxå?

• Mycket engagerad
    321 inlägg
    28 juli 2013 13:33

Det är svårt det där med känslor och mat tycker jag...Nu är min helg slut, klockan är 21 här i Brisbane, Australien och det är dags för mig att gå till sängs. Imorgon är det dags att se om jag har nått veckans mål vilket jag tror jag har. Den här veckan kommer det att bli lite svårare och jobbigare. Ha en bra söndag allihopa!

• Mycket engagerad
    321 inlägg
    1 augusti 2013 10:36

Hur går det för er? Själv har jag blivit sjuk så det blir sängen för mig nu framöver.

• På gång
    18 inlägg
    1 augusti 2013 12:36

För min del känns det bra idag då jag sovit så underbart länge. Annars har jag oro över att jobba igen. Hur går det med maten då, det är inget bra ställe för mig och maten.

• Veteran
    2214 inlägg
    4 augusti 2013 11:39

Hej! Känner att jag behöver lite stöd för att klara det här nu. Jag började min viktresa i september 2012 och till julen hade jag gått ner över 10 kg, men sedan har det gått trögt . Jag har sedan jul lyckats gå ner 5 kg till men det är ju ca 17 kvar till mitt slutmål. Jag vet att jag har "modelerat" om kroppen sista halvåret och blivit mindre fast det inte riktigt syns som jag vill på vågen. Jag har ju gått från storlek xl till att kunna ha M på tröjorna på jobbet. Började idag om med att registrera maten i matdagboken och hoppas att jag klarar det längre den här gången. Men har nu så ont i ryggen så jag knappast kan träna, men en lugn promenad ska jag snart ut på :)

• På gång
    18 inlägg
    4 augusti 2013 13:36

Håll ut! Försök att komma ihåg hur det kändes i början, varför började din resa? Själv är jag bara i början men ändå less, inte alls bra. Idag är min tanke att igen förnya min önskan och min vilja till ett hälsosamt liv. PEpp.

• Mycket engagerad
    321 inlägg
    18 augusti 2013 14:04

Hej! Hur går det för alla? själv så har jag gått ner 2,4 kg den här veckan och är jättepepp just nu!

• På gång
    18 inlägg
    18 augusti 2013 22:58

Grattis va kul! Jag har min vög dag på tisdag och vet först då om jag gått ner. Annars är mitt mående lite sådär just nu, är mest självkritisk och tycker inte om min kropp.

• Mycket engagerad
    321 inlägg
    18 augusti 2013 23:10

Linnex jag vet hur det känns. Håll ut!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    19 augusti 2013 09:18

Hallå tjejer !! Nu är jag tillbaka från 3 underbara veckors semester på Gotland.Massor av sol och bad och tyvärr alldeles för mycket och för god mat . så givetvis har jag lagt på mig ett antal kilon. Så nu måste jag jobba på att få tillbaka mina bra matvanor , jag ska slopa allt bröd, reducera onyttiga kolhydrater och äta rätt var 4:e timme.Jag har haft ont i ryggen ett tag men så fort det blir bättre ska jag sätta igång med min träning minst 2 ggr/ vecka.10000 steg/ dag har jag gått nästan varje dag och det ska jag fortsätta med. Nästa onsdag ska jag träffa min hälsocoach så nu måste jag skärpa mig !!!! Nu peppar vi varandra !!!!