icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• På gång
    25 inlägg
    11 juni 2013 10:15

Välkommen tillbaka bi_ka. Så här brukar jag tänka: Det är aldrig för sent att börja om... se inte bakåt utan framåt. Se framför dig att det fungerar och att du klarar av det. Kram till dig och lycka till!

• Veteran
    2753 inlägg
    12 juni 2013 07:47

hej igen sorry att jag inte varit inne här och skrivit men det har varit en del jobbiga saker som hänt inom familjen =( har tagit tag i vikten igen och idag vägde jag bara 2,5 kg från den jag gått upp härligt hade typ gått upp totalt 5 kg under 4 veckors tids slarv fy fy vad det straffar sig och jag sa till min man nu är det slut på hämtmat och slarveri håller jag på så här är jag ju snart uppe i vikten jag vägde igen bäst att göra ngt åt det snabbt medans man kan . pepp alla

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    17 juni 2013 07:14

Hallå igen ! Åter från 2 härliga veckor på pensionat. Solen har lyst 12 av 13 dagar och vi har gått långa promenader, runt 15-20000 steg/ dag.Tyvärr har jag ätit lite för mycket , det blir lätt så med 3-rätters middag.Men , det är bara att ta tag i det igen, innan man går upp alltför mycket !! Så nu kör jag hårt igen !! Du hänger väl på bi_ka ? Börjar jobba idag, trist !! ledig först på midsommarafton. Pepp,pepp

• Veteran
    2753 inlägg
    17 juni 2013 08:34

låter som ni haft det riktigt härligt =) men bra jobbat med all motion =) jag hänger på jag vill gå ner till 80 igen som jag vägde förut och det är precis 4 veckor i lördag tills vi åker till grekland och då vill jag kunna ha en bikini ;) nu kämpar vi på med motion och mat pepp alla

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    18 juni 2013 07:03

God morgon tjejer !! Usch för att börja jobba ! Vill ha semester igen.Jobbar 4 veckor innan jag kan ta nästa semester. Hade en lågkaloridag igår med Itrim-bars.Vid 19- tiden världens huvudvärk,Vet inte om det berodde på lågt kaloriintag eller åska.Klarade dagen utan att äta onödiga kolhydrater. Åt några riskakor med lågkaloriost + gurka innan sovdags. Är nöjd med mig själv ! Mycket spring på jobbet så det blev lätt över 10000 steg. Ledig idag, tänkte köra lågkalori och kolhydratreducerat till o med torsdag denna veckao ch hoppas att några överflödiga kilon försvinner. Pepp,pepp alla XL-tjejer. !!

• Mycket engagerad
    369 inlägg
    18 juni 2013 22:15

Hej igen ! Jo det är bara att börja om ... Alternativet är ju egenterligen inget alternativ ... Klart att jag ska gå ner i vikt igen!! Jag jobbar tre dagar nästa vecka sen börjar semestern och i år har jag sju och en halv veckas semester ...underbart och jag har bestämt att jag ska få till maten samt komma igång med träningen... Brukar vara lite lättare att komma igång då man jobbar och har rutiner men ... Det måste gå på semester oxå ... Jag får fixa rutin i det hela ... Kram bika

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    19 juni 2013 07:13

God morgon tjejer ! Så härligt med så lång semester , det skulle jag verkligen behöva , allt är kaos runt omkring mig , hinner inte prioritera mig själv, hinner inte träna och det är stor risk för att jag ska börja stressäta igen ,Men jag ska fixa det .Måstet bli bättre på att prioritera mig själv !!! Tyvärr några stressmackor i natt !! Usvh och fy . Ha en bra dag !! Pepp,pepp

• Veteran
    2753 inlägg
    19 juni 2013 07:26

jobbigt mymlan men förstår precis hur det är när mackträsktrollet gapar och vill ha mer hade en sån dum dag igår så fy så dumt det känns efteråt. ska ge mig ut på promenad nu så jag börjar dagen sundare än igår . pepp

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    20 juni 2013 07:08

god morgon tjejer ! 1,1 ner sedan i måndags, det känns bra !! I morgon blir det lite svårare att köra med lågkalori - o lågkolhydrat, måste äta sill o potatis + jordgubbstårta, annars är det inte midsommar.Får dock slopa nubben eftersom jag måste skjutsa min mamma.Efter midsommar sska jag köra hårt igen Trevlig midsommar !! Pepp,pepp

• Veteran
    2753 inlägg
    20 juni 2013 07:49

Hej igen var ute på lång promenad igår och när jag tränat ordentligt brukar suget avta och jag vill inte förstöra men inte ens det hjälpte igår ,slutade med att jag åt massa mackor fyy så dum och slarvig jag blivit igen . usch jag måste komma över det här brödbegäret innan jag sabbat alla kg för mig själv pepp alla