icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    12 juli 2013 10:32

2 dagar med fasta, eller lågt kaloriintag max 600 /dag 5 dagar med vanligt kaloriintag. Har inte testat men det stod om det i Aftonbladet här om dagen. Pepp,pepp

• På gång
    18 inlägg
    21 juli 2013 14:01

Hej mina medresenärer. Jag vill gå ner till 97 kg. Är kanske inte den vikten som skulle vara optimal för min längd, 172 cm. Önskemålet är att vara i gång med träningen så pass att jag kan tävla igen. Skulle vara så roligt. Jag behöver inte bli smal eller normal viktig utan vill vara stark och hyfsat smidig, även kunna köpa kläder som jag vill ha. Just nu känner jag mig mest bara för tung, tjock, osmidig. Trevligt var det då mycket av min tid gick till träning och bra mat. Inget film och tv-tittade, menlöst surfade. Har haft en sån bra period från 2000-2010, efter de har så mycket hänt och jag gick upp 27 kg. Bläh. Tillbaka i missbruket av mat, kollisar och socker. Hepp och pepp till er alla!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    22 juli 2013 07:38

Hallå Linnex ! Tyvärr har jag varit mindre flitig på denna tråd sista tiden för jag har också fått ett matmissbruksåterfall, har gått upp 5 kg p.g.a. stressätning på nätterna. Jag har däremot fortsatt att röra mig, min stegräknare har jag alltid på mig och jag går minst 10000 per dag.Har dock slarvat med träningen, borde cirkelträna 2 ggr/ vecka på Itrim.Nu åker jag på semester på lördag.När jag kommer hem då tar jag nya tag med lågkalorikost och träning men jag tänker absolut inte gå upp mer nu,hade gått ner 37 kg, kändes helt OK, hade tänkt gå ner några kilon mer men kände mig nöjd och trivdes med de kilon jag tappat. Vill man så kan man men tyvärr måste man hålla sina rutiner, för mig innebär det att äta kolhydratreducerat minst var 4:e timme annars överäter jag kolhydrater på kvällen. Lycka till !!!

• Mycket engagerad
    321 inlägg
    22 juli 2013 10:56

Hej allihopa! Det var längesen jag skrev nu. Det händer mycket här i vintriga Australien. För tydligen så är det vinter här nu när det är sommar hemma. Men nu är jag tillbaka med nya tag och har format en 20 veckor långt viktprogram som ska göra att jag går ner till min drömvikt! I morse när jag vägde mig stod vågen på 121.0 kg. Jag hör av mig igen nästa måndag för slutresultatet av vecka 1. Jag ska numera försöka peppa och skriva så mycket jag kan :D Lycka till alla som kämpar där ute!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    23 juli 2013 09:04

god morgon alla kämpande xl-tjejer ! Lycka till cissela ! Glöm inte att ha målvikt med belöningar så blir resan lite roligare ! Kan tyvärr inte peppa så mycket, åker till landet i slutet av veckan där har jag inte möjlighet att ha med någon dator. Pepp,pepp

• Mycket engagerad
    321 inlägg
    23 juli 2013 09:23

Ny dag nya möjligheter! Fast min dag är snart slut här i Australien. kl är snart 17.30 här och jag kom precis hem från skolan. Idag stod vågen på 120.0 så ett kilo ner. Mitt dilemma denna veckan är att folk vill ut och festa på torsdag. Eftersom det är vinter här så är det ett snowparty där dom har dragit in massa snömaskiner i stan, låter asballt men jag har lovat mig själv att jag ska bara unna mig alkohol/något gott när jag har nått mitt mål för veckan...Men jag kan ju gå ändå, behöver som sagt inte dricka alkohol... vad tycker ni?

• På gång
    18 inlägg
    23 juli 2013 17:34

Gå och se vad som händer. Blir du allt för frestad så gå där ifrån. Pröva!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    24 juli 2013 09:02

Det är ingen ide att avstå från det roliga , då tröstäter man i stället .Ha kul !!!

• Mycket engagerad
    321 inlägg
    24 juli 2013 10:58

Låter som en bra idé hörrni! Idag stod vågen på 119,7 vilket gjorde mig lite besviken då jag ville att det skulle stå 119,4 istället så idag har jag ätit sushi och kebab! Jättedumt! Är det bara jag som har svårt att låta bli att tröstäta? är det någon som har något tips för att hinna hejda sig?

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    25 juli 2013 08:54

God morgon ! Jag skulle också behöva tips hur jag ska låta bli att tröst och stressäta.Jag har gått terapier , läst mycket men ändå faller jag dit gång på gång.Ska under min semester läsa boken snällfällan - som sägs kunna öka förståelsen.En jobbkväll till - sen semester !!! Väg dig inte varje dag , bättre att väga sig 1-2 gånger per vecka.Vikten varierar inte bara p.g.a. det man ätiti utan ansamling av vätska m.m. spelar roll. Pepp,pepp