icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    23 november 2013 09:36

Nej det är det inte ! Hon är inte dement men hon har levt en helt skyddad värld där min pappa har gjort allt.Hon är 91 och har aldrig betalt en räkning eller bytt en glödlampa så snacka om osjälvständig !! Peppp,pepp alla XL-tjejer ! J Jag jobbar hela helgen, då går det lite lättare att låta bli att äta fel.Försöker äta var 4:e timme.Nu har Itrim börjat med färdiga måltide på 350 kcal , har än så länge bara testat en med kyckling, curry och quinoa, den var OK med extra kryddning + grönsaker till.Ett bra alternativ i en stressad tillvaro.

• Engagerad
    76 inlägg
    23 november 2013 12:43

Heja mymlan58🌹🌹🌹 Så starkt gjort att hitta tillbaka så snabbt. Nu kommer det oxå att gå kanonbra för dig. Fint gjort av dig att vika ditt liv åt din mamma när hon behövde dig som bäst.💝💕💝 Hoppas hon trivs med sitt nya boende. Att vara mitt i livet betyder ofta att man har både barn och föräldrar som behöver ens hjälp o stöd. Känner mig som en "Florence Nightengale" som hjälper andra i första hand och inte hinner med mig själv. Kanske därför jag är sjuksköterska. Själv gick jag ner 37 kg för tio år sen men tappade ork och motivation pga återkommande ryggsmärtor och stress i livet. Åt för mycket och alltför fel. Alla tappade kilon har smugit sig på och jag har nonchalerat det. Så var jag på ruta ett igen. Men är nu på G med MD. Härligt med allt stöd och alla nya vänner. Jag ska oxå jobba i helgen, tre nätter med början i kväll. Jobbar du oxå i vården Mymlan58? Nej nu måste jag försöka hinna nåt...det är SÅ lätt att fastna framför datorn. Ha en skön helg alla XL-are🌷😘🌷

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    24 november 2013 09:17

Hej Rumpmas ! Jag jobbar också som sjuksköterska inom äldreomsorgen.Jag jobbar bara kvällspass.Börjar 13 eller 13 och jobbar till 21.30-.Jobbar 75% , har sjukpension 25% . Mitt största problem är att jag inte äter regelbundet .Försöker nu äta var 4:e timme men det är jobbigt på kvällar / nätter eftersom det är då jag vill "trösta "mig och det enda jag är sugen på är mackor vilket jag inte borde äta.Om jag hade bott själv skulle jag inte ha något bröd hemma men min sambo köper hem massor av bröd trots att jag bett honom bara köpa sånt bröd som jag får ont i magen av..Jag har letet efter något kalori och kolhydratreducerat nattmål som passar mej men hittar inget som kan ersätta ,mackorna. Några tips ??? Pepp,pepp ! Skönt med stöttning !!

• Utmärkt medlem
    927 inlägg
    24 november 2013 10:15

Har du bakat några av LCHF-bröden? De är baserade på ägg och olika sorters mjöl utan gluten, alltså nöt-, mandel-, kokosmjöl. Med tillsats av frön och/eller nötter och ev. vanliga brödkryddor är de inte så illa. Visserligen lite "äggiga" men ganska bra som alternativ till bröd som bas för mackor. Med hårdkokt ägg på och räkor t.ex. eller lite kaviar så blir man proppmätt. Eller helt enkelt omelett med svamp eller lök eller skinka, kan ätas kall eller värmd i micron. Lycka till med din nattamat!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    24 november 2013 21:57

Tack för tipsen, jag har bakat några bröd som jag inte gillade alls , tål tyvärr inte nötter eller mandlar . Ska koka mig några ägg .det gillar jag.

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    9 december 2013 18:39

Hallå alla XL-tjejer !! Var är ni ??? Jag kämpar på med min nattätning, får ingen ordning på mitt ätande, det gick ju så bra förut. Det bästa är om jag äter var 4:e timme så jag inte tappar blodsockret.Sena kvällar försöker jag äta en Itrim-bar vid 22-23-tiden. trots det gör jag räder i köket tills jag slutligen somnar vid 00-01-tiden.Jag är inte hungrig det är bara min dåliga vana som jag inte kan bryta , hela dagen går så bra utan kolkhydrater, men på kvällen är det stört omöjligt. Jag måste äta mackor !!!Det bäsra vore om jag inte hade något bröd hemma men tyvärr har jag en sambo som köper hem både bröd och desserter, han gör inte mycket för att stötta mig, trots att jag bett honom låta bli. Idag kom han hem med en stor burk pepparkakor som hans mamma bakatRedan förra julen bad jag honom att inte ta hit kakorna, ville att han skulle gömma dom.Han ställde dom på sitt skrivbord, fullt synligt, usch blir så trött på detta !! Jag har i alla fall tränat idag, en healvtimmes cirkelträning, det är motigt att ta sig dit men man känner sig nöjd med sig själv efter.Minst 2 ggr/ vecka ska jag träna förutom 10000 steg per dag, det ska jag verkligen försöka göra nu igen efter mitt långa uppehåll. Pepp,pepp alla XL-tjejer !!!

• Veteran
    2753 inlägg
    10 december 2013 11:00

hej mymlan jag är här går lite upp och ner men sköter mig bättre än förut i la fall men det är ett ständigt malande för att hålla sin vikt i skapligt läge .Försöker vara så gott som brödfri och framförallt sockerfri lite mörk choklad unnar jag mig pepp alla

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    10 december 2013 15:26

Så duktig du är Lena !! Jag vill verkligen ha så bra karaktär !! Vad äter du när du blir sugen ??? Pepp,pepp

• Veteran
    2753 inlägg
    11 december 2013 06:45

tack mymlan äter ganska mycket citrusfrukter och ibland unnar jag mig 70 % choklad såna små bitar 10 grams pepp

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    8 januari 2015 11:45

Hej igen alla XL-tjejer ! Nu är jag tillbaka igen och är återigen taggad för att komma under 100 -strecket så småningom men på resans gång tar jag upp min gamla peppningstråd som var så välbesökt .Har anmält mig till Biggest loser 2015 och ska lyckas men jag behöver mycket stöd och peppning !!