Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
@mymlan58: Läste din profil och tänkte att du i denna länk kanske hittar inspiration till att komma igång med LCHF igen. Det hjälpte mig. Jag tänker på hur cancercellerna glatt mumsar i sig socker och frodas. Nä, de får svälta ihjäl istället.
http://www.kostdemokrati.se/nissesimonson/2014/04/08/socker-och-starkelse-goder-cancer-pa-sjukhus/
Hej Tesuo !
Tyvärr kan jag inte äta LCHF eftersom delar av min bukspottskörtel blev skadad då jag hade metastaser i levern och jag medicinerar för att kunna bryta ner den normala mängden fett utan att få ont i magen.Men självklart vet jag att socker är allt annat än bra när man har en cancersjukdom , och när man vill gå ner i vikt.Så nu är det färdigätit. inga fler bullar, kakor , glass eller godis och mer grönsaker fr.o.m. idag !!
Heja mymlan Nu är jag tillbaka igen och tyvärr halkade jag minst sagt i diket i jul nyår med godis frossa och fel mat åter igen Hmmm Åkte på influensa och tröstade oss m pizza Varför ja det kan man ju undra Men när man inte orkar laga mat Blir det tyvärr skit Men men Vägde in mig på bl 2015 förra veckan och har inte vägt så här mycket sen 2012 suck 102 kg Vikt idag v.1 100,3 -1,7 jippii Pepp alla xl nu kör vi
Hej igen Lena !
Den eviga jojon- upp och ner i vikt så är det för många av oss.Så snabbt kommer man tillbaka till sina gamla ovanor, trots att man är så medveten om konsekvenserna.Men hur ska man trösta sig om inte med en massa kolhydrater och vad äter man när man stressar ihjäl sig , jo en massa snabba kolhydrater för bråttom har man ju.
Men det är bara att ta nya tag, jag gick med i biggest looser för min tävlingsinstinkt brukar vara peppande.Har återigen börjat med stegräknare och att äta rätt regelbundna tider så jag inte överäter mackor på kvällarna. Mackorna har jag bytt ut till smörgåsrån.Första veckan ner 3,7 kg, inte illa.
Så det går bara man försöker.Pepp, pepp Lena och alla andra XL-tjejer !!!
-0,5 99,8 Pepp alla
Bra jobbat Lena !! Under det magiska strecket ! Jag längtar dit .
Jag har gått ner 4,2 kg sedan jag startade i Biggest loser.Mest första veckan. För en vecka sedan blev jag omkulldragen av hunden och slog i vänstra armbågen ordentligt så den senaste veckan har jag dels varit sjukskriven, inte kunnat gå ut lika mycket som jag brukar sedan har jag inte kunnat lagat mat , svårt hitta på vad man ska äta.Försöker äta kalorisnålt och framförallt fettsnålt eftersom jag får ont i magen när jag äter för fet mat.Min sambo bjöd på inbakade oxfileer + chokladmousse i helgen för att "trösta" mig för min onda arm vilket resulterade i enorma magsmärtor och hög feber.Jag är så jäkla dum som inte låter bli att äta.Jag blir så ledsen varje gång han köper hem efterrätter när han vet att jag har svårt att låta bli att ta något.Jag skulle så gärna vilja ha en sambo som stöttar mig och försöker hjälpa mig när jag vill gå ner i vikt, vore bättre att bo själv !!!!
Finns det någon som har en liknande situation och har löst den bra ????
Pepp pepp alla XL-tjejer !!!
Vi kan när vi vill !!!
Jag har samma problem, men ingen tydlig lösning mer än att påminna och påminna. Min sambo borde också gå ner i vikt, men han vill hellre träna bort det och det är möjligt att det funkar för honom. För mig är kosten nyckeln och motion ett komplement. Han har i alla fall nyligen slutat ha sitt chokladförråd i skafferiet och gömt det i sitt arbetsrum, men det var mest för att han blev så besviken när han skulle ta lite och den var slut...
Jag var uppe på 102 nu efter alla helgerna och bestämde mig för att testa pulverdiet med start i måndags så det kommer att bli några vändor till "nej, jag ska inte ha något" den närmaste tiden.
För övrigt vill jag gärna vara med i pepptråden :)
vägde mig igår och trots sockerfritt och brödfritt
så hade jag tyvärr gått upp men men 100,5
men vägde mig imorse vilket jag inte skulle men då stod vågen på 99,3
så då gör jag väl rätt ändå kanske kroppen som bråkar med mig.
ska försöka träna på motioncykeln idag igen körde i måndags
så svårt att komma igång men det måste göras
om det ska ge ngt resultat ,får väl räkna med att ha värk vilket jag har ändå men i början blir det alltid värre.
pepp alla
Hej Kvitten !
Skönt att höra att jag inte ensam om en motarbetande sambo. Denna helg köpte han brownies + vispgrädde men jag tackade nej .Har bara ätit smörgåsrån eller riskakor med lättost + grissini när jag varit sugen på kvällarna / nätterna.Jag kör med kalori och fettreducerad kost.De dagar jag jobbar blir det bas till mellanmål och middag , när jag äter hemma blir det mest färdiga frysta viktväktarmenyer eller Nudel Coups + mycket grönsaker.
Just nu jättestressigt på jobbet p.g.a nytt idiotiskt dokumentationssystem fr.o.m. i måndags ( jobbar som ssk inom kommunal äldrevård) och när jag är stressad så äter jag lätt okontrollerat men har faktiskt klarat mig ganska bra hitintills.
-5 kg nu så det känns helt OK !
Vi kämpar på och försöker stötta varandra Jag hoppas att fler kommer med i denna pepp-tråd .Ensam är inte stark !! ( förutom vad gäller att ha en motarbetande sambo )
Pepp-pepp alla XL-tjejer !
God måndag, hoppas alla har haft en bra helg!
Här är det shakes och soppor som gäller och hjag ar nu fått det lilla glädjeskuttet nedåt första veckan på 5 kg. Det innebär att jag nu väger lika mycket som i slutet av augusti, 97 kg.
Snart har sambon ätit upp alla matlådor och bra-att-ha-slattar ur frysen så det kanske är dags att frosta av den. Det börjar bli tydligt att det är jag som planerar och köper hem maten i vanliga fall. Intressant experiment på flera plan det här :)