Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
Hoppas alla har en bra fredagen den trettonde!
Nu är det snart Alla hjärtans dag och jag tycker att det är hjärtformade godisar och "äta något extra gott tillsammans"-idéer överallt, men det är möjligt att jag är lite överkänslig eftersom jag hela tiden tänker att jag inte ska ha något. Jag föreslog en romantisk promenad i Gamla stan som Alla hjärtans dags-aktivitet, men jag är inte helt säker på att sambon tog det på allvar...
Så, planen för helgen är att äta det jag har tänkt och inget mer, läsa ut en bok som jag har hållit på med i flera veckor och inte träna eftersom det känns som att jag håller på att bli förkyld men förhoppningsvis komma iväg på den där promenaden då. Min ena axel har krånglat en del sedan jag överansträngde den i mitten av december, men nu börjar den kännas rätt bra så jag är också sugen på att prova handarbeta lite. Jag har prioriterat att kunna jobba (dator mest hela dagarna) framför att sticka framför TV:n på kvällar och helger. Jag har en vana av att äta medan jag tittar på TV, slösurfar eller läser som har blivit svagare nu när jag har ätit bara soppor och shakes, men det vore bra att kunna ha något som inte är ätbart i händerna nu när jag börjar blanda in vanlig mat igen. Det känns lite som att jag snor runt min egen svans för att överlista mig själv, men jag hoppas att det kommer att funka i alla fall.
Pepp på er!
Jag firar alla hjärtans dag med att jobba , så då slipper jag tänka på att äta något gott, lika bra det, fick faktiskt en jättefin blombukett av min sambo igår , eftersom jag jobbar i morgon.Han får ett chokladhjärta av mig.
Jag har inga problem med att äta vid TV.n mina ätproblem kommer senare när min sambo har gått och lagt sig för länge sedan och jag inte kan sova.Då länsar jag kylskåp och skafferi på allt som jag inte borde äta och sådant som jag inte har köpt hem själv.
Jag har tyvärr fått ett problem med en hälsporre igen, hade det för en massa år sedan och då tog det ett halvå¨r innan det blev bra så jag hoppas att det blir lindrigare denna gång.Har gått runt 15000 steg per dag och hade glömt att lägga in min specialsula .Så jag får skylla mig själv.Men jag fortsätter med mina längre promenader ändå.Det gör inte ont när jag går utan när jag ska gå upp på morgonen.
Fredagen den 13:e är inget problem för mig.Jag är född fredagen den 13:e och har en dotter som också kom en fredag den 13:e ? Min sambo har kluvet förhållande till denna dag.När han var liten ramlade han och slog ut flera tänder då.
Ha ejn bra helg alla XL-tjejer ! Vi kämpar på !!
Hej. Hälsporre är ingen hit ! Det hade jag när jag jobba inom vården...och det var kännbart ska jag säga. Tog en evig tid innan det läkte , men har knappt känt det sen dess.
Idag var gubben och jag i Uddevalla på en riktigt mystur. Vi brukar ha en lång lista på ärenden , men icke idag. Vi fika ( han med semla och jag med en grillad bacon/ost korv) sen åt vi lunch. Den godaste Ceasarsallad jag någonsin smakat . Utan brödkrutonger då förstås. Ikväll gjorde jag LCHF-semlor som blev nästan som "riktiga".
Ha en fin Alla
-dag imorgon allihop.
God morgon! eller åtminstone morgon, jag är hemma från jobbet med en förkylning och känner mig ynklig. Vikten ser OK ut i alla fall trots lite slarv i helgen, 94,5 nu i morse.
Ha en bra dag, hörni!
trist med förkylning ! Hoppas det går bra med din diet trots det ! Jag har en tendens att tröstäta när jag blir sjuk.
Lycka till och ha det så bra det går .
Hej alla.....har vart i Stockholm o firat min mans o min födelsedag(infaller på samma dag) underbart väder med sol mycket gåing o god mat o dryck....nu ä de vardag igen....skall starta med pulver puddingar inget kul men nödvändigt...hoppas att det går bra för alla med sitt eviga kämpande....för visst känns det så ibland....men nu tutar vi på......;))
har myst på hotell i helgen och då kommer det ju in mera mat än man tänkt
men inte socker eller bröd i alla fall
men nu måste motionen in om detta ska lyckas .....inte om
det skaaa lyckas pepp alla
i juni ska sonen ta studenten
och i juli ska vi gå på bröllop min syrras ena son så kuuul
fick inbjudan i torsdags så ska jag se snygg ut så måste jag sätta fart framåt.
har precis klivit av motionscykeln 6 km svettig
så du har också haft det gött !!
Härligt att höra att ni har haft bra helger!
Här är det fortsatt förkylt, ynkligt och fruset med stort sömnbehov. Maten funkar hyfsat i alla fall, mest för att inget ändå smakar något :)
Min tisdag blev allt annat än bra, vaknade med illamående, feber och magknip.Maginfluensa, vinterkräksjukan har gått på det huset jag jobbar dock ej på den enheten : Har legat hela dagen förutom 3 korta hundpromenader, yngsta dottern kom och tog ut hunden en längre promenad.Nu känns det lite bättre men är fruktansvärt trött.Har bara fått i mig vatten förutom lite fruktsoppa.
Så det är ju bra ur viktsynpunkt men fy för magsjuka.