icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Veteran
    4094 inlägg
    22 februari 2015 17:17

Helgens lärdom är väl så typisk.! Den som "kan" äta skräpet tar ingen hänsyn mot den som inte kan angry Har en man som köper hem chokladbitar "3 för15 kr " och sitter och mumsar .... grrr.

Gott när allt återgår till den vanliga vardagslunken efter en downperiod.

Pepp till dig, detta ska gå brayes

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    23 februari 2015 10:53

Ja Bella50 och Kvitten , situationenerna  är inte olik den som jag har hemma hos mig förutom att min sambo inte egentligen bör äta choklad med tanke på hans övervikt. Han köper hem 2 stora chokladkakor varje helg.Som tur är tycker jag choklad är lite för sött så dom undviker jag men det är värre med diverse efterrättspajer med visp till och gott nybakat bröd.

Jag har hur många gånger som helst bett honom låta bli både för sin egen skull och för min, men det är stört omöjligt.Som det känns just nu skulle jag hellre vilja bo själv ,då har jag kontroll över vad som finns hemma.

Ska börja jobba idag igen efter min maginfluensa, tyvärr verkar det fortfarande härja på min arbetsplats så jag hoppas inte jag får det igen.

Pepp,pepp XL-tjejer , nu skiter vi i våra sambos och kämpar för vår egen skull !!

Pepp,pepp alla

• Veteran
    2752 inlägg
    25 februari 2015 08:21

hej alla kämpar

hela bordet var fullt i helgen med kakor och godis till fikat men inte en kaka !!!!!

inte en semla i tisdags heller 

igår motionera jag men den måste bli mer och mera motivation

varför ska det vara så svårt ............gick upp ändå trots att jag varit duktig hmm

men men bara hålla i pepp alla

• Veteran
    4094 inlägg
    25 februari 2015 11:18

Lena444 Det var bra , medvetna val du gjorde. yes Det är detta det hela handlar om . Fortsätt så , då släpper det.  Grattis smiley

mymlan58 Jag vet inte vem jag hade kastat ut först. Gubben eller chokladen ?

Gör som Lena444, gör bra medvetna val för din egen skull , så klarar du detta. yes

Jag har nu lättat -4,8 kilo sen 5/1 med min lite mer liberala LCHF och är nöjd och glad för det. Detta ska JAG klara , har jag bestämt mig för.

Allt känns så mycket bättre i kroppen. Precis som det ska kännas.

Lugnt och bra inuti winkoch vikten på väg ner , om än inte så fort.

Hade jag fortsatt som förut , så hade jag säkert lagt på mig den vikten istället.surprise

Så tänker jag för varje hekto.

• Veteran
    2752 inlägg
    25 februari 2015 15:41

Liberala lchf vad menas med det ? :) Har precis kommit tbx från promenad i motvind på hemvägen Men jag ska inte ge upp Känns skönt när man kommer in och vet att man gjort ngt bra Pepp alla

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    25 februari 2015 16:23

Hej alla XL-tjejer !   smiley

Jag gick ner den här veckan också, har sedan starten i början av januari gått ner 7,6 kg, det känns jättebra !! Har framförallt slopat mina nattmackor och kör bars på de dagar jag jobbar  .För övrigt inga större förändringar, har min stegräknare på och det brukar bli över 10000 / dag.Vill börja cirkelträna snart men min arm jag skadade när jag ramlade i mitten av januari åär inte OK och många maskiner kräver 2 armar för att fungera, får vänta några veckor till.

'

Jag håller med dig bella50 , hade jag inte tagit tag i det så hade jag gått upp istället så varje litet hekto är en seger !!

Pepp,alla XL-tjejer . Vi är jätteduktiga !

• Veteran
    4094 inlägg
    25 februari 2015 16:48

mymlan58 Grattis . Jättebra gjort ! Kämpa på yes

Lena444 De flesta räknar kolhydrater och håller sig under 20 g / dag , tror jag det är. Har inte satt mig in i den matematiken. wink

Min liberala LCHF där jag tillåter mig att äta det jag vill ha av bra kolhydrater som  , grönsaker ( mest ovanjord), lite vin på helgen och någon bit 70% choklad.

Jag har ännu inte ramlat dit på kakor och godis m.m.

Jag räknar inte nåt med min LCHF, bara kcal på mina fastedagar och det är det lättaste.

Mitt eget tänk är :  -Det är så himla mycket dåliga kolhydrater som jag slutat med, och det måste visa sig på vikten i långa loppet. Under tiden mår jag jättebra och stressar inte fram viktnedgången. Står det still ( vilket iofs inte är det man vill ) tar jag fram måttbandet. Det brukar visa positiva siffror. Jag vet ju att jag skött mig så vad kan jag mera göra ? Jo, bara vänta in min kropps respons på min nya livsstil.

Pepp yes

• Engagerad
    98 inlägg
    2 mars 2015 17:30

Hej igen! Förra veckan var rätt späckad, så jag har inte varit här så mycket. Hoppas att ni andra har det bra i alla fall.

Jag fortsätter neråt, -0,3 kg förra måndagen och -0,8 idag. Det är bra, men det är lite segt när jag tänker på hur mycket det fortfarande är kvar att gå ner.

Idag har jag i alla fall fått extra vardagsmotion på jobbet med ett par extra promenader för att byta trasiga saker. Det är lite lustigt det där med hur allt går sönder samtidigt...

Jaja, pepp på oss, nu kör vi!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    2 mars 2015 22:39

Hej på er !

Bra jobbat Kvitten !

Jag har jobbat hela helgen så då har jag skött mig vad gäller maten, har fått massor av motion för jag har haft 3 avdelningar och har inte åkt hiss.Idag har det varit lite sämre med diciplinen. Lunch på Burger King och middag på en kinkrog. Åt i och för sig inte det mest kaloririka , men ändå  !

Har i varje fall haft trevligt.Ska absolut inte äta några mackor i natt, är fortfarande proppmätt.

Nu ska jag skärpa mig  !!

Pepp,pepp !!

• Veteran
    4094 inlägg
    3 mars 2015 22:17

Jag har varit en sväng hos vänner i Norge och ätit Får-i-kål. Perfekt mat.laugh

Jag skulle fasta på måndag och gjorde så till middagen ( efter 20 tim) sen fastade jag till frukosten nästa dag (16 tim) så jag räknar det som mer än en "vanlig" fastedag.

När jag kom hem idag stod vågen på 87,7 kilo = - 0,5kg  ( -5,3 kilo på dryga 8 v) så jag kan inte vara mer än nöjd.yes