icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Veteran
    2753 inlägg
    22 maj 2013 09:18

åhh mymlan du är tbx ♥ ♥ ♥ ♥ vad glad jag blir =) min stora inspiration här har det verkligen gått trögt och tyvärr har jag slarvat lite och behöver komma igång igen ,det där brödet och sockret har knapprat ikapp mig igen usch =( som tur är så hade jag inte gått upp mer än några kg nu kämpar vi igen peppkram och välkommen tbx och pepp all här i gruppen underbart att ha söd och pepp igen

• På gång
    25 inlägg
    22 maj 2013 10:50

mymlan58 - TACK :) Så glad jag blir av ditt stöd! Håller med, självbilden är väl inte den bästa... dina ord sitter mitt i prick - "ge dig själv en möjlighet att gå ner i vikt och må bättre" - det ska jag lägga på minnet. Jag är nog ganska målinriktad, försöker hitta lösningar i stället för att gräva ner mig i problemen och älta .. min överlevnads strategi. Nu ger vi gärnet alla kämpar :) å kram

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    22 maj 2013 11:35

Hej Lena och EvalenaB ! Nu kör vi på ! Jag ska träffa min hälsocoach nästa onsdag , så nu måste jag skärpa mug, jag uhar liksom du lena börjat med allt för många mackor igen, ett typiskt stressbeteende, jag vet !!! Att det ska vara så d-a svårt. Nästa söndag åker jag på pensionatssemester till Gotland 2 veckor - vad jag längtar , massor att göra innan dess så jag kommer inte hinna titta in på matdagboken så ofta. Pepp,pepp

• På gång
    25 inlägg
    22 maj 2013 11:47

Hej Mymlan, Ja, ibland får man äta i förebyggande syfte för att inte hamna i mackfällan... Jag kan inte bli för hungrig, då är risken stor att jag trillar dig på nåt helt fel. Lycka till hos Hälsocoachen !! :) Kram

• Nykomling
    2 inlägg
    22 maj 2013 17:44

hejsan Jag är en XXL tjej i Island som nu varit här på Matdagbokens sida i drygt två veckor. Tappat 3,3 kg. Jag gjorde i dag en excel tabell och skrev in varje vecka hur min kost delas på protein, kulhydrater och fett, och nu ser jaf att jag måste öka fettet och minska Kulhydrater. Det blir mitt mål denna vecka. Tacksam att ha hittad den här sidan, ger mig stöd och också möjlighet att träna svenskan. Ni får ursäkta om jag stafar fel. Hälsingar från Island Unnur

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    23 maj 2013 07:39

Hej 1000 gr och välkommen hit!! Det är ingen fel på din svenska ! Jättebra viktminskning på bara 2 veckor , den borde du vara nöjd med.När man tappar mycket vikt så ökar motivationen och det känns lättare att få ett bra resultat.Det värsta är att man har så bråttom. Oftast har ens kilo smugut sig på under lång tid så man får kämpa för att bli av med dom. Minskat kaloriintag, minskat kolhydratintag regelbundna måltider ca var 4:e timme och ökad motion,det är mitt koncept. Lycka till !! Pepp,pepp

• På gång
    25 inlägg
    23 maj 2013 13:12

Hej 1000gr, Grattis till dina 3 KG ! Du verkar redan på rätt väg :)

• Veteran
    2753 inlägg
    28 maj 2013 08:50

hej igen var på släktträff i helgen och då blev det alldeles för mycket slarv, chips,godis mm usch inte bra för socker/brödsug och vikten och inte ens var det speciellt gott heller usch så dumt igår höll jag mig på banan igen inte frukten =) och nu gäller det att fortsätta vara duktig och inte ge med sig för bröd/socker dj -l igen. pepp alla

• Mycket engagerad
    287 inlägg
    5 juni 2013 07:18

Yes. När jag vägde mig idag så hade jag gått ner, så nu är det 2,1 kg på två veckor. Är så GLAD. Hoppas nergången fortsätter. Idag tar min minste påg studenten . Bara att börja baka tårtorna samt brödet. Snyft nu är han också stor. Jaja man har bara barnen till låns. Pepp o kram alla

• Mycket engagerad
    369 inlägg
    10 juni 2013 21:02

Hej vänner! Nu är jag tillbaka... Jag har inte varit så duktig ...utan gått upp en massa kilon... Och skulle behöva börja om ... Men jag har inte motivationen just nu... En gamla skada spökar samt att de la ner mitt gym... Eller byte ägare ... Jag ska bli medlem hos de nya men först efter sommaren eftersom jag ska vara ledig i hela 7veckor!!! Underbart men det är svårare att komma igång hemma tycker jag... Bra förslag på hur man hittar motivation? Kram bika och massor av pepp till er alla!