icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Veteran
    2753 inlägg
    18 mars 2013 09:05

morning ja absolut kermag du är välkommen hit här hjälps vi åt och stöttar varandra när vi känner motgång och även framgång förstås =) själv har helgen inte varit så kul med fortsatt hosta och förkylning och feber och hela familjen har vart krasslig trist,hoppas det går över snart så man kommer igång med träningen. så länge får man väl kämpa lite extra med maten . pepp alla

• Veteran
    2753 inlägg
    19 mars 2013 09:15

mymlan hallå vart har du tagit vägen? får inte lämna oss här i sticket =)

• Veteran
    2753 inlägg
    21 mars 2013 09:00

någon som vet om mymlan är bortrest ?

• Nykomling
    3 inlägg
    21 mars 2013 17:15

Ny här och funderar på vilken metod som är bäst . Jag behöver gå ner mkt 45 kilo totalt och har kört lchf nu ett par dagar . fördelen jag har känt har varit att godissuget verkar försvinna. Det är nog min stora last sötssuget . Vad kör ni och hur har det fungerat ?

• Veteran
    2753 inlägg
    22 mars 2013 07:11

Hej sinkadus Det finns många olika metoder och den bästa är den du känns att du kan trivas med och leva efter under hela livet och inte bara en kort period. Jag har provat lchf förut och är också sockerberoende eller svårt med sockret men jag kännde att lchf blir för mycket fett och svårt att leva efter jag trivdes inte så bra med det och gick ner för lite i vikt också. Sedan i oktober 2012 har jag kört min egen variant ,lågkalorimat men utan pasta,ris,bröd men äter typ fisk,kött,kyckling och sånt som vanligt men ca 100-150 gram av det och lite sås gjort på tex 7 % grädde och mycket grönsaker till det och tycker det går väldigt bra frukost tex yoghurt med bär/frukt och kokta ägg på em en drink tex Noka som inte innheåller så mycket socker..www.noka.se kvällsmat som frukost jag äter ca 1000-1200 kalorier/dag och motion i början var ca promenad 1-2 timmar/dag men nu ca 30-60 minuter träning 3-5 gr / vecka jag har hittills gått ner 27,5 kg på detta och mår superbra.

• På gång
    16 inlägg
    23 mars 2013 17:10

Lena 444. Har du gått net 27 kilo sedan okt 2012? Det är jättebra gjort! Ungefär på det sätt som du har lagt upp din dag har jag funderat att göra. Det verkar fungers för dej och nu blir jag nyfiken på om jag ska satsa på den varrianten :) Noka är det den som innehåller minst socker? Frukost - yoghurt, bär och ägg Lunch - vanlig mat Middag - påsvarriant Kväll - som frukost

• Veteran
    2753 inlägg
    24 mars 2013 11:19

Hej igen ja totalt sen oktober är det 22 kg (men totalt 27,6 ) ja gillar noka för den är mindre söt och man blir mätt det som är synd är att man måste blanda med mjölk och svårt när man är någonstans utan visp. kul att du också tänker samma lycka till nu

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    31 mars 2013 09:40

Hallå igen tjejer ! Jag är ledsen att jag inte skrivit på länge . Mio pappa blev jättesjuk och jag har varit hos honom mycket , han avled på skärtorsdagens morgon. Han blev 91 år och det är en aktningsvärd ålder.Nu är det tusen saker att göra så jag känner mig superstressad och har givetvis ätit alldeles fel och varken hunnit med vardagsmotionen eller cirkelträningen. Har inte hunnit med att läsa snällfällan och vet inte hur jag ska hinna med någonting nu.Min mamma som aldrig bytt en glödlampa eller betalt en räkning och är över 90 år bor nu ensam i en jättevilla som inte är handikappsanpassad. Hon ringer mig så fort något inte fungerar och jag blir galen snart !! Nu måste jag börja prioritera och kunna säga nej men det är inte lätt precis. Men det är till att ta nya tag vad gäller maten.Kolhydraterna har tröstat mig några veckor nu men nu är det slut på det.

• Veteran
    2753 inlägg
    2 april 2013 11:00

åhh mymlan vilken kämpig påsk du haft förstår att det måste vara väldigt jobbigt ,jag undrade vad som hänt för du brukar alltid skriva varje dag . Ta hand om dig nu stor kram ♥

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    3 april 2013 07:38

Tack Lena444 ! Idag har jag riktigt ont i fötterna.Jag hade bilen inne för hjulbyte och förbesiktnig, så jag var tvungen att å till diverse ställen förutom hundpromenaderna så det blev över 18000 steg.Men det var skönt ute och jag börjar få vårkänslor.Ska idag börja jobba igen .Så nu är det nya tag som gäller igen !! Pepp,pepp