Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
välkommen Cissela
God morgon tjejer och välkommen Cissela ! Så bra att du fått hjälp att känna mättnadskänsla , det är jättebra just när man har en tendens att stoppa i sig alltför mycket på en gång, jag har samma problem men har också blivit bättre genom äta äta regelbundet så jag inte hoppar över måltider och äter allt på kvällen / natten.Nu äter jag något var 4:e timme och oftast klarar jag kvällarna utan mackätning, vilket är mitt största problem.Jag har gått ner över 30 kilo men kämpar vidare och vill gå ner ca 10 kg till.Just nu har jag dessutom haft eb jobbig period och gått upp några kilon. Nästa vecka ska jag träffa min hälsocoach för ett-årsuppföljning av mitt viktminskningsprogram, så nu måste jag skärpa mig !! Vi kämpar i hop. Ensam är inte stark !! Pepp,pepp
hello äntligen tror jag att det finns hopp om att komma ner till målvikt om 5,2 kg och sluta småäta kolhydrater och sånt som jag brukar göra tyvärr. Det finns en bok som heter snällfällan och här på matdagboken finns ett forum upplagt om just den boken,igår laddade jag ner boken gratis på bibblan som en e-bok och började läsa och det är på på pricken skriven som till mig eller oss med "matproblem" man belönar sig själv med mat och mat ger med sig och äter det man inte ska och mår bättre en kort stund och sedan då hur mår man sen ? http://www.bokus.com/bok/9789174242652/snallfallan-att-bryta-med-kanslomassigt-atande/ Jag ska försöka läsa denna och ge den chansen och mig själv chansen att sluta belöna mig med mackor och sånt. Nu har jag satt orangepostitlappar på frys och skåp där det kan finnas sånt jag inte ska stoppa i mig, tänka efter en gång extra innan de dörrarna öppnas som jag trigga mig. Låter kanske flummigt =) men alla sätt är bra utom de dåliga hihihi nu är jag på g pepp alla här finns forumet http://www.matdagboken.se/?p=forum&visa=trad&TradID=8916
Tack för tipset om boken lena, den är beställd nu ! Precis mitt problem , jag har läst fler böcker av Lisbeth Stahre och även gått hos en Stahre-terapeut under en period, jag vet ju detta , men har ändå svårt att tillämpa i praktiken. Ska genast köpa färggranna post-itlappar till frysen där brödet finns. Ha en bra dag !! Pepp,pepp
=) härligt mymlan jag vet de låter flummig men alla tips som hjälper en själv mot det bättre är ju bra , jag tycker starhemetoden verkar väldigt bra men det är också bra att kunna hjälpa sig själv genom detta det är det sista grejen på ngt sätt att kunna leva som man vill utan att något ska få förstöra vikten och det nya tänket att verkligen lyckas övervinna småätandet en gång för alla.
morning girls ho ho var är ni ? jag börjar att vara lite poetisk idag för jag är så GLAD solen skiner och fåglarna gapar utanför fönstret det håller på att bli vår,snön smälter och snart flickor små ska bikinin eller baddräkten på igen. inte gömma oss i vassen ta plats i bästa solstolen och känn er nöjda vi är kämpar och det kan jag intyga för kan jag kan ni alla från största sockergalningen och bröd tokiga kvinna ni träffat till en mindre och bättre version av mig själv idag stod vågen på otroliga siffror man vill nästan fälla en tår och ropa hurra du är bäst hihiih nyvikt idag 79,2 det är mitt bästa resultat hittills sedan min matdagbokshistoria och lägsta vikt sedan 2001 1,2 till nästa mål jag är så lycklig att jag lyckades stoppa min ätning nu ska jag lyckas kram alla goingar
hallå ! Jag är här . Ett stort grattis Lena- vilken härlig känsla ,Du är jättedultig !! Ha en bra helg !! Pepp,pepp
tack snälla ha en bra helg du också pepp
God morgon tjejer ! Ny vecka igen !! Äntligen har jag lyckats gå ner det jag gick upp .Jag börjar få flyt igen. Tyvärr sträöckte jag ryggen vid hal hundpromenad i lördags så idag kan jag inte träna och det gör ont när jag går också. Ha en bra dag !! Vi är jätteduktiga !!
Jaha , ingen här !!! Nu kör jag hårt igen , inför uppföljning i morgon. Ha en bra dag !! Pepp,pepp