icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    19 februari 2013 07:09

God morgon tjejer !! Jag kom iväg till träningen igår, det var jobbigt men jag känner mig nöjd med mig själv, ska träna minst 1 gång till denna vecka och skärpa mig !! Usch vad snabbt man kommer tillbaka till gamla ovanor när man av olika skäl inte mår bra. Men nu blir det nya tag . Annars går det åt skogen !! Pepp,pepp

• Veteran
    2753 inlägg
    19 februari 2013 09:00

åhh mymlan kämpigt, men kämpa på nu du kommer klara det försök att kasta bröd eller låt någon gömma undan det åt dig så du inte vet vart det finns. styrkekram

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    21 februari 2013 07:27

God morgon kämopar ! Jag missade visst att skriva i går såg jag !! Jag kämpar på med lågkalori på nu 3.e dagen, hade världens huvudvärk i går, men jag åt inga mackor , bara några äckliga riskakor med bredbar lättost ,Testade Allewos chokladpudding på kvällen igår efter jobbet, den var riktigt god men lite i sötaste laget i min smak. Ska försöka träna idag innan jobbet, det skulle vara bra om jag kom iväg regelbundet igen, nu har jag slappat för länge !! Ha en bra dag !! Pepp,pepp

• Mycket engagerad
    369 inlägg
    21 februari 2013 18:34

Hej! Jag skulle oxå behöva komma igång igen... men jag har börjat åka skidor på helgena ... inte så lång runda men alltid något!! =) åker på golfbanan och jag vet inte hur lång rundan är men skulle gissa 3-4 km... igår drog jag en visdomstand samt lagade två små hål ... så nu har jag lagt 4500:- på tandläken denna månad =( skojigare kan man ha...blää... och ont gör det oxå.-.. Ska ladda för omstart till veckan. Pepp till er alla

• På gång
    45 inlägg
    21 februari 2013 22:14

tråkigt med tandläkarräkning, och ont gör det ju oxå... hoppas det blir bra nu! skönt med skidåkning, jag saknar det... mymlan, bra kämpat, håll ut! =) jag har haft några bedrövliga dagar, varit ledsen och nere och jag vet inte vad. idag vände det lite, så nu hoppas jag det blir bättre. maten har gått bra iaf, jag är inte alls lika hungrig som jag var tidigare. peppkramar till er!!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    22 februari 2013 07:25

God morgon tjejer ! Nu känns det som om jag är på rätt väg igen, har gått ner 1,5 av de 3 kg jag gick upp. Är ledig i dag men jobbar sen i helgen , det är lättare att skärpa sig när man jobbar , Trist med tandbesvären bi_ka Bra med skidåkning- det är bland de bästa motioner som finns vad gäller konditionsökning !! Jag håller tummarna för att omstarten ska gå bra ! Hoppas du mår bä`ttre nu jessican, tur att du inte har en tendens att trröstäta vilket jag har.då mår man ännu sämre efter. Pepp pepp Ha en bra fredag !! Idag blir det som vanligt räkor till middag- som varje fredag, idag får jag bara äta en räkmacka och dricka ett haltr glas vin. Pepp,pepp

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    25 februari 2013 06:52

N y vecka , nya utmaningar !! Nu kör vi !! Pepp,pepp, pepp

• Veteran
    2753 inlägg
    25 februari 2013 14:55

absolut mymlan tyvärr har jag hamnat lite i kolhydratsträsket igen och nu måste jag ta mig ur detta puh

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    25 februari 2013 22:17

Usch ! Jag vet hur det är, det är så himla synd att man måste ha bröd hemma . Utan bröd skulle det gå mycket bättre !! Jag äter pistagenötter istället just nu- kanske inte det bästa ur kalorisynpunkt, men istället för mackor är det ok. pepp,pepp

• Mycket engagerad
    321 inlägg
    26 februari 2013 00:05

Hej allihopa! Här vill jag vara med! Jag heter Cissela och behöver lite stöd ibland. Just nu befinner jag mig i Australien där jag kommer att plugga i ett år. Jag följer ingen strikt diet utan sunt förnuft då jag förra året fick diagnosen Bulimi och har gått behandling för det. Jag försöker äta 6 mål om dagen plus 30 minuters vardagsmotion. Jag fick underbehandlingen lära mig känna känslan mätt och belåten spm jag aldrig har kännt förut så det är den jag går på. När jag känner den känslan vet jag attt jag kan sluta äta. Hoppas alla mår bra. Jag väger nu 117,3 och vill i alla fall komma ner till 100 kg i slutet av året. Här är klockan 09 på morgonen så nu ska jag käka frukost och ta en promenad efter det.