icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    7 februari 2013 08:19

Åh, så skönt mymlan! Kram! Nu kör vi! :-)

• Veteran
    2753 inlägg
    7 februari 2013 09:25

härligt mymlan så glad jag blir ♥ kram och pepp

• Mycket engagerad
    287 inlägg
    7 februari 2013 09:52

Kram myllan, så skönt för dig. I tisdagskväll var jag och skrev in mig på ett gym. Så ikväll gäller det då är det genomgång av maskinerna. Min gubbe har varit riktigt duktig nu i två veckor, strikt LCHF han lever på bacon och ägg. Skulle vilja göra detsamma men tyvärr så tål jag inte så mycket ägg. Så nu ska jag göra min frukost , svampstuvning och stekt bacon. Pepp och kram

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    8 februari 2013 07:39

God morgon tjejer !! Ledigt dag idag, och ledig helg, skönt !! Den här veckan har varit intensiv med jobb och annat varje dag, inget som är bra för mig.Jag mår bäst när det är som vanligt. Ska i väg och träna idag sen står städning på göra listan ,om inte min dotter kommer hem och städar.Ikväll ska jag och sambon till goda vänner på middag. Ha en bra dag !! Pepp,pepp

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    8 februari 2013 08:12

Minus 1,2kg på 3 dagar!! *glädjechock* 2,5kg till mål.

• Mycket engagerad
    287 inlägg
    8 februari 2013 09:52

Så nu är jag hemkommen från min träning. Skäns ganska skönt. Nu vänta lite förmiddags mat innan jobbet. ha en bra dag Pepp och kram

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    9 februari 2013 09:39

Annika !! Du är så himla duktig !! KRAM !! Vad äter du på kvällarna ??? Just nu är det jättejobbigt för mig att komma in på rätt spår igen.Äter mackor på kvällarna, måste bryta det !! Det blev ingen träning för mig igår, kände mig inte helt OK.Idag ont i huvud och hals, har tappat röste. Troligtvis lite feber men den dämpas med Alvedon.Har inte tid att vara sjuk !!! Ha en bra dag !! Pepp,pepp

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    9 februari 2013 09:59

Tack mymlan! Det är lite olika vad jag äter på kvällarna. De senaste dagarna har det varit frökex med bregott och ost eller keso med hallon och vispad grädde. :-) Skinkrullar är också en favorit. Rökt skinka, en reäl klick philadelphia och en bit paprika. Rulla ihop och mumsa. :-)

• Nykomling
    2 inlägg
    9 februari 2013 15:40

Hej alla!!! Första gången jag skriver här på forumet men jag har varit inne och läst här i några månader nu. Jag är sååå glad idag. Äntligen två-siffrigt på vågen idag. :) Började i en viktminskningsgrupp på överviktsenheten i höstas och har sen den 11 september gått ner från 132,4 till 99,7. 32,7 kg.....helt ofattbart, men glad är jag som sagt.

• Engagerad
    64 inlägg
    9 februari 2013 16:12

Anita123 Vilket bra resultat, ett stort GRATTIS till dej! :-)