Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
God morgon tjejer !! Kom iväg till träning innan jobbet igår. känner mig riktigt böjd.Idag är jag ledig , ska hem till min pappa som kom hem från sjukhus igår. Grattis till vinsten Lena, sånt är alltid trevligt och tuloaner av mannen. Det var längesen !!! Ha en bra dag !! Pepp,pepp
Dagens vikt 90,6kg. Så skönt att det rör på sig igen! Nu blir det jobb resten av veckan. Får vicka på fritids. Härligt att veta att man har lite pengar att vänta, men jobbigt att som arbetslös måsta tacka ja bara för att man inte vet när nästa arbetstillfälle kommer. Jag vill egentligen inte jobba mer än 50%. Minstingarna är så små än och jag vill inte att de ska ha långa dagar på dagis. Tur de har äldre syskon som kan hämta dem lite tidigare. Några 11-kilometerspromenader blir det inte tid till heller när man jobbar heltid. Får bli kortare svängar. Det är ju mildare nu i alla fall, så man kan gå varje dag. =) Kämpa på tjejer! Kram!
hej tjejer varför ska jag alltid hamna i brödsvackor och sug hela tiden. blir så trött på mig själv och besviken på att jag gör så här mot mig själv. blir att starta om igen och försöka hitta kraft och motivation igen.
Jobbigt Lena! Bröd är rena knarket. Jag har avstått helt från mjukt bröd pga. detta. Vill inte utsätta mig för risken att drabbas av suget igen... Kämpa på! Kram!
God morgon tjejer ! Jag har också hamnat i brödträsket igen , blir såå arg .Måste försöka bryta detta .Hur sjutton ska jag göra nu ????Behöver tips på vad jag ska äta istället för brödet som jag vräkar i mig vis 23-tiden för jag inte kan sova. Ont i leder nu på morgonen, troligtvis nån förkylning på gång .Får se om jag orkar träna men det är tveksamt. Ha en bra dag !!! Pepp,pepp
håller med bröd är som knark det går ett tag om man är jätteduktig och klarar sig utan men sen är det klippt igen och man har svårt att ta sig ur suget av bröd. nu gäller totalt brödstopp , märker direkt hur vikten går upp och magen blir som en svullen ballong av brödet. mitt tips är att äta en frukt på kvällen tex äpple eller apelsin ,apelsinerna är väldigt goda nu . kram alla brödberoende och viktkämpare
God morgon tjejer ! Jag ska jobba dag idag, så det är alldeles för tidigt för mig. Itrim -träff ikväll som jag vill gå på.Måste fylla på motivationen .Det är trögt just nu .Kämpar mpt mackorna på nätterna. Åt banan, Itrim-bar, cocktail-tomater, ugnsrostade grönsaker men kunde inte sova.Så jag bara fortsatte äta, riskakor med bregott, sen somnade jag. Helt knäppt !!! Ha en bra dag !! Pepp.pepp
jobbigt mymlan inte alls kul =( känner så också vissa dagar att man kan äta hur mycket som helst och sen får jag ont i magen och mår dåligt i både psyket och kroppen usch . hoppas vi kan ta oss ur detta problem ,skulle vilja hitta ett sätt att klara det för alltid utan sådan här bakfall. igår skötte jag mig utan bröd och onyttigheter skönt. Idag ska vi fira sonens födelsedag och ska bjuda resten av släkten på mackor och semlor men jag och mannen bestämde oss för i går att hålla oss till frukt till fikat. i helgen ska vi bort på hotellmys och då blir det extra god mat och hotellfrukostar så jag ska försöka att äta ganska nyttigt men vet hur det blir men ska försöka . pepp alla
Hod morgon tjejer !! Var på gruppträff igår kväll, vi pratade om vikten av att sova tillräckligt mycket varje natt så inte sömnbrist ökar våra stresshormoner och gör oss hungriga.Vi pratade också om våra krav och måsten, där vi själva måste ta val, vad vill jag, vad har jag möjlighet till. vad blir konsekvenserna om jag säger nej.Vi måste välja bort sådant som stjäl vår energi och välja sådant som laddar våra batterier, lättare sagt än gjort. Tänkvärt !! Idag ska jag hjälpa yngsta dottern att flytta till sin första egna lägenhet,Konsekvenserna blir att jag inte hinner träna och inte heller hinner städa hemma. Sedan jobbar jag i helgen så jag hinner inte ladda mina batterier då . Ha en bra dag Pepp,pepp
Hallå tjejer !! Var har ni tagit vägen ?? Jag fortsätter kämpa mot mitt mackbegär på kvällarna med blandat resultat. Jag har tid hos min onkolog på onsdag så jag är orolig inför det och då vill jag bara äta !! Har ledigt i dag så jag ska träna.hann vara en gång förra veckan. Ha det bra ! Pepp,pepp