icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Veteran
    2753 inlägg
    4 februari 2013 09:10

Halloj vi är här mymlan ; ) men jag har varit bortrest i helgen på hotellmys i västervik med mannen och det var väldigt trevligt. Idag har jag bestämt mig för att ta en nystart/kickstart på jakten på resten av kilona som ska bort. har tyvärr gått upp en del i helgen så nu gäller det att handla snabbt och kämpa på. Extra motion och skriva upp maten jag äter och prova lite annnan typ av motion tänkte jag. ha en bra dag pepp alla

• Mycket engagerad
    369 inlägg
    4 februari 2013 21:02

Hej! Jag behöver en kickstart jag med ... Men det känns långt borta ... Har inte motivationen än ... Har bakat ett nytt LCHF bröd... Det är början...utan det får jag inte till morgonen och får jag inte till morgonen är dagen förstörd... Behöver komma igång och träna.... Men .... Kommer inte i väg ... Hur gör man...

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    5 februari 2013 07:11

God morgon tjejer ! Jag kom iväg till träning igår det kändes bra , men det är motigt att komma iväg.Jag förstår inte varför, jkag tycker det är jättekul när jag väl är där.Måste också ta mig själv i kragen både vad gäller motion och mat.Förstår inte varför min motivation har blivit så dålig , jag vill ju faktiskt gå ner ännu mer ! Nu får vi hjälpas åt att peppa varandra !!! Ha en jättebra dag alla duktiga kämpar !!! Pepp,pepp,pepp,pepp

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    5 februari 2013 08:10

Hej hopp tjejer! Sänder er en bunt med peppkramar! Ni fixar det! Här har jag haft en bra vecka. Har inte motionerat så mycket, men jobbat rätt mycket på fritids. Kändes som att kroppen ville ha mer fett till bränsle så jag ökade på fettet i maten. Och det gav minus 1,9kg från förra tisdagen! Wohoo! Dagens vikt 88,7kg. 3,7kg till mål! =)

• Veteran
    2753 inlägg
    5 februari 2013 10:58

Härligt annika bra jobbat igår började min kickstartsperiod nu ska jag ner till målvikten tränade och åt bra mat känns bra. Fick även mitt pkt med posten min vinst från noka så nu har jag lite nya milkshakes efter träningen att njuta av. Blir även en påslunch med spagettibolognese idag som jag tycker är riktigt god som jag fick ett pkt av också. Så nu känner jag mig peppad igen väldigt skönt ha en bra dag alla peppkram på er

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    5 februari 2013 17:41

Härligt att du känner dig peppad Lena! Du fixar det!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    6 februari 2013 07:27

God morgon tjejer ! Grattis AnnikaE !! Bra jobbat.Härligt att få så bra resultat nätr man inte förväntat sig det !! Lycka till Lena, du fixar det !!! Bra att motivationen är åter !! Jag ska till min onkolog idag så jag har massor med ångest, eftersom jag har haft så många återfall känns varje besök när jag ska få besked om senaste röntgensvar , som en plåga.Har ätit massor mer än jag borde men är ju medveten om orsaken till mitt tröstätande.Nu är det bara att hoppas !!!! Ha en bra dag !! Ni är jätteduktiga !!! Pepp,pepp

• Veteran
    2753 inlägg
    6 februari 2013 07:39

tack mymlan ,jag håller tummarna för dig idag att du får bra besked kram ♥

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    6 februari 2013 08:33

Hoppas på bra besked idag mymlan! Många kramar! <3

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    7 februari 2013 07:48

God morgon tjejer !! Allt var OK , inga nya metastaser gudskelov !! Nu kan jag må bra i 3-4 månader igen , nu ska jag också verkligen skärpa mig !! Nu peppar vi varandra . Ensam är inte stark !!