Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
Hej! Jag känner igen mig i så många berättelser och känslor. Brödfrosseri, kvällsätning, viktnedgång, viktuppgång.... Mymlans berättelse kunde nästan vara min. Jag hade bestämt mig för att skärpa till mig efter nyårshelgen, men nu hetsäter jag mer än någonsin. Jag har bokat in ett informationsmöte på Itrim imorgon. Det är snart det enda jag inte provat.... Jag har en arbetskamrat som gått ner jättebra och jag tror på det där med uppföljning. Jag är en så`n som kan gå ner ganska snabbt, men sedan tror jag att jag ska kunna göra resten själv, men det har jag hittills inte lyckats med. Jag önskar att jag kunde tro på mig själv, men jag är så otroligt rädd för att misslyckas igen att jag inte vet om jag "törs" börja med Itrim..... Känner ni igen er? Hur ska man tänka för att göra rätt den här gången. Jag har beställt en KBT-bok av Lisbeth Stahre som jag hoppas ska kunna hjälpa mig, för jag vet att det har med mina känslor att göra, men jag känner mig så värdelös när jag hela tiden går upp igen.
Kramar och pepp till er alla! Här går det inte så bra... :-/ Men det är bara att analysera sig själv och kämpa vidare. Ge upp finns inte på kartan. Vi fixar det! Det måste inte gå fort. Steg för steg kommer närmare målet. Kramis!
God morgon tjejer !! Välkomna Nina1976 och matmaja ! Här kan vi hjälpa varandra att få tillbaka motionen och ge tips, men tyvärr , det är bara vi själva som kan göra jobbet. Det viktigaste är att bestämma sig , nu får det vara nog !! Vad kan jag börja ändra på som gör att jag inte lyckas gå ner i vikt.Kan jag byta ut mina kvällsmackor mot något nyttigare osv, Det är in gen idé att ta bort allt radikalt för det handlar om att ändra sitt tänkande om hur man ska äta för att inte gå upp igen d,v,s, det är inte en bantningskur utan en livsstilförändring.Det är jättebra om man har stöd hemma , jag valde Itrim för att få stöd eftersom jag saknar det hemma. Itrim har och är jättebra men jag har fortfarande problem med vad jag ska äta och stressäter på kvällarna när jag är orolig, men jag jobbar på det !! Den bästa kosten är absolut kalori och kolhydratreducerad , jag förespråkar inte LCHF i längden .Motion är jätteviktigt !!! Den dagliga motionen i form av promenader , ta trappan istället för hissen osv + gärna någon annan slags motion också !! Lycka till !! Ni kan om ni vill !! Annika - tänk på hur duktig du varit , kroppen och själen behöver återhämta sig , du har ju gått ner massor på kort tid !!! Idag måste jag komma iväg och träna , jag måste träna 2 gånger/ vecka , jag tycker det är jättekul, fasiken att det ska vara så svårt att få till det !!! Ha en bra dag !!! Glöm jante-lagen !! Vi är bra !!!!
härligt mymlan kämpa på vi klarar det. ska träna idag också blev dåligt med det igår. ha en bra dag alla pepp
Tack mymlan! <3 Ja, jag kan ju inte klaga på viktminskningstakten det gågna året precis. :-D Idag har det gått riktigt bra med maten för första gången på flera veckor. Känns riktigt skönt. Det är ju en livsstilsförändring man gör och Rom byggdes inte på en dag precis. Vi fixar det!
God morgon tjejer !! Vi fixar det !!! Vi vill och vi kan och tillsammans är vi starka !!! Pepp.pepp
absolut och viljan är starkare än suget =) imitt fall stämmer det mycket bra ,för jag vill så gärna gå ner till mitt mål och delmål och idag vann jag mot suget nyvikt idag med guldsiffror hihih 79,9 är så otroligt glad för en 7:a framför 4,9 kg kvar till MÅL
Bra jobbat Lena! Jag hoppas få se en 8 som första siffra inom kort!
Morgonpromenad på 40 min med Nelly, nu ska det läggas på extra motion. Det enda som känns lite är knäet som jag har en fraktur i, men jag sätter mitt hopp till ortopeden som jag ska till den 29: onde. Bilen har lagt av så livet är inte så skoj just nu, behöver storhandla. Den hamnar snart på skroten, börjar bli trött på alla dyra reparationer.
tack annikaE den kommer för dig med snart pepp