Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
hej tjejer tack mymlan ska göra allt jag kan fast det känns kämpigt har tyvärr haft 2 dagar som jag åkt dit på knäckebröd sug =( usch så dumt men nu är det slut så nu blir det inget mera sånt dumt. Jag tycker det är så konstigt för före jul hade jag inga problem men träning minst 60 minuter om dagen ca och nu blir jag utråkad på 20 minuter så himla trist när man känner hur allt tar emot och känns trist. men det går väl upp och ner ,har ju tränat och kämpat i 6 månader nu utan att ge upp så det är väl nu det gäller att hålla emot antar jag och ge upp som förut nu när jag äntligen gått ner så mycket,jag ska vinna inte suget =) ha en bra dag alla peppkram och tack för stöd och pepp utan er skulle det aldrig gå ♥
Hallå igen ! Lena- du har varit jätteduktig !! Tänk på hur det var förut, vilken skillnad!!! Enstaka kontrollförluster av brödbegäret kommer flera gånger men ta över kontrollen innan det blir en dålig vana igen. Du klarar det Pepp,pepp
Hej Jag håller med att ett knäckebröd återfall är inte så faligt bara man får kontroll på det igen... Jag tror att lite extra måste man kunna unna sig ibland (helst då man själv väljer) men att det kommer alltid vara en "kamp" att äta rätt... Det handlar om att en balans med själen oxå. Lena kan du prova på någon ny form träning för att det ska bli kul igen? Du fixar det det vet jag!!! Annika kul med en ny runda. Idag har jag varit hemma och varit sjuk .. Samt att jag bytt kost så lite extra huvudvärk ... Har varit sängliggande nästan hela dagen💤 ... så jag kan få lite svårt att somna ikväll ... Och träning får komma igång nästa vecka.. Ha en bra kväll
God morgon tjejer !! Lite fest hemma igår när äldsta dottern kom på besök från London , ny julafton i liten skala så idag får jag skärpa mig.Börjar jobba kl. 13 så jag hinner inte träna idag men några hundpromenader ska det bli i varje fall. Trist att vara sjuk bi_ka , hoppas du mår bättre idag ! Ha en bra dag !! Pepp,pepp
krya på dig bi_ka ♥ tack för stöd här känns bra, tyvärr hade jag ingen bra dag igår men har funderat en hel del igår om det här med bröd och det är ju verkligen inte värt det att få såna här dagar som man inte vill ha. idag gäller nya tag inget bröd ,massor av träning och bra mat. pepp alla
God morgon tjejer !! En jobbkväll till , sen är jag ledig 3 dagar, det ska bli skönt !! Innan jobbet idag ska jag träna och väga mig, jag har inga förhoppningar att jag gått ner men skulle inte vilja ha gått upp. Det är inget fel på min motivation men jag känner mig stressad p.g.a. arbetssituation + sjuka föräldrar , och när jag är stressad äter jag på kvällarna/ nätterna , bröd är den stora boven.Tyvärr finns det alltid bröd i frysen här hemma. Ha en bra dag !! Pepp,pepp Nu har yngsta dottern fått lägenhet fr.o.m. den 1/2, kanske kan vi då minska mängden bröd i frysen ??
godmorning girls idag är jag så glad =) klarade gårdagen utan bröd och åt nyttigt och tränade också så det känns väldigt bra, vikten blev för denna veckan - 1 kg så skönt att vara på g igen. min man gjorde så att vi la allt bröd som vi har till barnen i källarens frys visserligen får man gå längre när det ska hämtas men det är det värt för att jag ska låta bli. När största sonen frågade vart brödet var så sa vi i källarens frys -men varför då det brukar ju ligga här ju orka hämta bla bla jag sa lugnt att jag blir så sugen - men mamma hur kan man bli sugen på brööd ??? jag det kan man ju undra =) pepp alla för en brödfri och sockerfri dag peppkram
God lördagsmorgon tjejer !!! Jättebra jobbat lena . Så bra med en man som stäöler upp , det saknar jag. Min köper massor av bröd , mer än vad han gör av med , Jag kom iväg tuill träning igår men jag vägde mig inte , jag väntar 2 veckor till , ska köra hårt nu.Men ack detta bröd är mitt stora bekymmer. Pepp pepp
Bröd är som knark. Rent livsfarligt beroendeframkallande... Tack och lov har jag klarat att låta bli mjukbröd i snart ett år. Knäckebröd äter jag lite av i perioder dock. Bra jobbat Lena! Du fixar det!
Denna vecka ha inte gått bra matmässigt... Har ätit för mycket nästan varje dag. :-/ Iofs har jag motionerat mer än vanligt, men jag gissar att vågen visar plus... :-/ Nu blir det planering och nya tag.