icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    15 februari 2013 08:12

god morgon tjejer ! 5 dagar ledigt enligt schema, skönt. Måste ta det lugnt, är fortfarande förkyld.Ska träna nästa vecka, i helgen blir det bara vardagspromenader och inte äta mackor . Ha en bra dag !! Pepp,pepp

• Veteran
    2753 inlägg
    15 februari 2013 08:46

skönt mymlan passa på och njut av träning och ta hand om dig nu pepp

• Mycket engagerad
    287 inlägg
    15 februari 2013 10:33

Vad skönt att vakna till sin semmester, är ledig i 10 dagar. vet inte riktigt vad jag ska göra , men härligt är det Pepp o kram på er alla

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    15 februari 2013 19:22

Låter härligt med semester! Jag måste vila hela helgen. Tog min 11-kilometersrunda och ryggvärken kom som ett brev på posten... :-/ Måste vara fit for fight till på onsdag i alla fall då jag ska jobba. Ha en trevlig helg allihopa!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    16 februari 2013 09:25

God morgon tjejer !! Vill bara önska en trevlig helg !! Pepp,pepp

• Mycket engagerad
    369 inlägg
    17 februari 2013 21:12

Idag såg jag årets första snödroppe = Det är snart vår!!

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    17 februari 2013 21:49

Vad avis jag blir bi-ka! Här blir det inte vår än på 2 månader...

• På gång
    45 inlägg
    17 februari 2013 22:16

hej hopp fintjejer! jag har haft rätt bra flyt ett tag, gick ner några kilon och jobbade hårt med portionskontroll och ätbeteende. nu har jag fastnat, och egentligen har jag väl inte så bråttom. problemet är att jag bytt jobb. jag har börjat köra budbil, leverera paket, och knäna gillar inte det. =( för att behålla mitt heltidsjobb är det nästan enda chansen just nu, så allt står liksom och faller med mina knän... så för att få skjuts på viktminskningen tänkte jag testa nåt nytt. gi eller lchf, kanske 10 veckor? är det nån som äter efter dessa metoder som kan ge mig lite tips? är någon variant att föredra? vore tacksam för lite starthjälp! hoppas det går bra för er, jag hinner inte läsa ikapp allt jag missat just nu ;-) skickar lite pepp inför veckostarten! =D

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    18 februari 2013 09:01

God morgon tjejer !! Nu har jag tyckt synd om mig själv och tröstätit alltför länge med resultat + 3 kg, bedrövligt .Måste skärpa mig nu .Ska köra Itrims lågkalorikost helt några dagar för att dra ner på hungern och dricka mer vatten, har druckit för dåligt, Förkylningen bättre men inte bra, ska försöka träna idag, hoppas jag inte får hpostanfall. Åh, vad jag lämgtar till våren !! Jag vill också se snödroppar !!! Jessican, om du vill ha snabba resultat så är det lågkalori och lågkolhydrat som gäller, antingen via den färdiga menyerna som finns eller rivstart på GI eller typ Nutrilett, allevo, Itrims produkter. Lycka till !!! Jag kommer köra Itrims ca 1000 kcal/ dag uppdelat på 5 måltider ungefär var 4:e timme. Behöver peppas nu, det känns motigt , men nödvändigt med omstart !!

• På gång
    45 inlägg
    18 februari 2013 18:40

mymlan, jag siktar nog på rivstart kanske, vill inte äta pulver, jag saknar att tugga så mycket då, så när jag väl äter tappar jag konceptet helt =( tråkigt att du hamnat i en svacka, det är en tråkig tid nu, så det är inte så konstigt! hoppas du blir frisk så du kan träna ordentligt, och lycka till med omstarten på maten! peppkramar till dig =D