icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    7 mars 2013 22:21

Så trist bi_ka !! Hur ska vi hitta din motivation ??? Du kanske också behöver läsa "snällfällan " - jag har inte börjat läsa ännu men jag ser fram mot det ! Pepp,pepp,pepp och ännu ett pepp till bi_ka

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    9 mars 2013 08:55

god morgon tjejer !! Äntligen en ledig helg, har jobbat 2 helger i rad + fredagskvällen igår. Jpbbar nästa helg också , trist med så många helger, Ledig dag före och efter helg räcker inte !! I helgen ska jag läsa snällfällan, har börjat och jag känner mig träffad, det är så jag äter, d.v.s. känslomässigt ätande.Jag hoppas att denna bol ska hjälpa mig att sluta äta när jag är stressad, behöver tröst osv. Ha en bra helg !! Pepp,pepp

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    11 mars 2013 07:29

God morgon tjejer ! Ny vecka nya möjligheter !! Jag håller på att läsa "snällfällan " och jag känner igen mig själv på många punkter.Varför jag kvällstid proppar i mig sådant jag inte borde äta .Jag har gjort en kartläggning av känlor som orsakar tröstätning förut men nu ska jag kolla igen under en vecka för att se hur jag sedan ska hantera dessa känlor på annat sätt än att äta, det blir en utmaning !! Ha en bra dag !! Vi är jätteduktiga !! Pepp,pepp

• Veteran
    2753 inlägg
    11 mars 2013 09:31

bra jobbat mymlan det kommer att hjälpa man hjälper sig själv eller hur man ska säga att bryta mönster man inte vill ha. jag tycker det fungerar väldigt mycket bättre helgen har gått väldigt bra pepp alla

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    12 mars 2013 07:34

God morgon Lena och ev. andra XL-tjejer !! Idag ska jag starta med kartläggning av mina dag, vilka känslor o händelser som utlöser mitt mackätande kvällstid, jag har gjort en liknande kartläggning förut så jag vet egentligen vad det handlar om men jag vill göra om den nu när jag har gått ner så mycket i vikt för att se om det är annorlunda, Ska iväg och träna lite senare idag, har ledig dag, skönt !! Pepp,pepp

• Veteran
    2753 inlägg
    12 mars 2013 09:05

härligt mymlan jag kan bara säga att efter att fått upp ögonen på det här att inte småäta så mår jag så mycket bättre ,känner mig starkare än någonsin jag vet låter klyschigt ) men så är det känner verkligen att jag vill det här nu ,ska inte ge mig nu ska jag hålla min vikt och få må så här bra,det är så nära målet nu och det är så skönt . imorse provade jag en klänning som jag kunde ha på ett bröllop år 2001 då vägde jag 75 kg men den gick på lätt som en plätt så himla härligt. men det är ca 4 kg dit kvar. ha en toppendag. lycka till med träningen och pepp i massor ♥

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    12 mars 2013 15:39

Härlig känsla när gamla favoritplagg från när man var smal passar igen och till och med är för stora. Sådant gör livet så mycket roligare !! Bra jobbat Lena .Det blev ingen träning idag men imorgon så bara måste jag !! Pepp,pepp

• Veteran
    2753 inlägg
    13 mars 2013 08:55

godmorning mymlan och alla andra tack det känns toppenbra. Har du läst ngt i boken ? satt och läste lite igår och det är så sant och enkel mattematik men ändå svårt ibland att genomföra, tex att om man äter bröd på måndag så är det lättare att man äter bröd på tisdag eller resten av veckan det blir hjärnan van att ha,det är inte mättnadskänslorna som styr suget utan hjärnans kraft eller hur man säger. Och om man äter kolhydrater så vill hjärnan ha det fast man vet att det är fel. =( pepp alla

• Veteran
    2753 inlägg
    15 mars 2013 09:20

fy och fy vilka dagar jag haft med feber och hosta och knappt sovit blää inte kul alls,det är svårt att vara nyttig när man är sjuk ,blir ju inte direkt sugen på sånt man äter annars =( men men idag ialla fall är det bättre så jag hoppas jag kan vända pepp alla

• På gång
    16 inlägg
    17 mars 2013 21:48

Är det bara att kliva rakt in i tråden? Behöver all stöttning och inspiration som går att få. Har så svårt att behålla motivationen.