icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Veteran
    2753 inlägg
    4 april 2013 09:18

oj det var riktigt bra jobbat att gå så långt , jag har inte riktigt kommit igång med motionen efter påsk ,ska försöka ge mig ut idag och promenera i solen det är så skönt ute nu äntligen. hoppas det känns lite bättre och att det funkar att jobba igen stor styrkekram och pepp ♥

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    4 april 2013 12:22

Idag kom jag iväg till träning, skönt !! Jag behöver egentid och prioritera mig själv just nu, nästan skönt att jobba och hamobilen på ljudlöst. Nu ska jag snart till jobbet, först en hundpromenad.i det soliga vädret, ska ta en promenad längs villor och leta vårtecken. Pepp,pepp

• Veteran
    2753 inlägg
    17 april 2013 08:00

Hej mymlan hur går det för dig ♥ ? Här har det varit lite fram och tbx i brödträsket men nu är jag lite mera på banan med vikten igen skulle behöva komma igång mec mera motion bara också . ha det bra

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    18 april 2013 08:07

Hej Lena 444 ! Det är så där, känner mig superstressad över allt som måste göras och jag äter alldeles fel.Har just nu maginfluensa så jag har tappat några kilon och har varit tvungen att ta det lugnt, troligtvis är det krpoppens fösvar på mitt stressande.Låg hela dagen igår, då hade jag ledig dag.Ska sjukskriva mig idag och i morgon så får vi se sedan. Hoppas du slipper ifrån brödträsket !! Pepp,pepp Mymlan

• Mycket engagerad
    287 inlägg
    16 maj 2013 15:50

Har inte varit här på länge, skänner mig inte i form för att ta tag i min vikt. Jag går ialla fall inte upp utan håller mig på min kant. Nu när den värma tiden kommer så är det lite svårare att gå ner, vin och grillat mums. Men men bara man mår bra med den vikt man har så är det ok.. Pepp o kram

• Mycket engagerad
    321 inlägg
    17 maj 2013 00:07

Jag har lagt i en högre växel. Kommer att köra VLCD i tre veckor men jag kommer att äta lunch enligt tallriks modellen. Här i Australien är det snart vinter. 25 grader på dagen och 12 på kvällen. burrrr!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    17 maj 2013 07:39

Hallå igen tjejer !` Jag har hållit mig borta ett tag också lena men till skillnad från dig har jag gått upp några kilon, ingen katastrof ännu så nu måste jag vända siffrorna rätt igen.Om 2 veckor har jag träff med min hälsocoach, ska försöka gå ner 2,5 kg tills dess.Nu måste jag skärpa mig och sluta stressäta. Det blir VLCD för mig också med hjälp av Itrims barer.Mitt största problem är fortfarande mitt kvälls o nattätande när jag bara vill ha mackor o.dyl. jag måste hitta något alternativ !!! Alla tips är välkomna !! Här är det snart sommar 20 grader på dagen och 5 grader på natten. Pepp,pepp

• Mycket engagerad
    321 inlägg
    17 maj 2013 07:56

jag har hittat riskakor här i Australien med ostsmak finns hemma också och gott är det med!

• På gång
    25 inlägg
    21 maj 2013 15:27

Hallå alla kämpar, jag är ny här.. har blivit plusmedlem och kört igång på LCHF. De första 2,5 veckorna gick jag upp ett halv kg - min man gick ner 5 !! phu Så - nu kör jag strikt LCHF och max 1600 kcal/dag sen i torsdags förra veckan. Har gått ner 1,5 kg ...! Jippi! Så nu håller jag tummar och tår att det ska fungera. Jag ska köra till semester v 29 och se vad jag får för resultat... nedgång .. annars ger jag upp. Lycka till alla :)

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    22 maj 2013 09:10

Hej EvalenaB ! Lycka till med din satsning med LCHF och kalorireducerat , ge inte upp , det finns andra alternatiiv om inte LCHF fungerar . Det största hindrat för oss som behöver gå ner en massa kilon är vår egen självbild, vi är vana att misslyckas och förväntar oss att misslyckas men söm sagt ge inte upp.Ge dig själv en möjlighet att gå ner i vikt och må bättre.Jag har förändrat i stort sett hela mitt liv genom min vilktnegång på ca 36 kilo.Kunde inte böja mig ,, hade ont i höfterna m.m.m. - det var då det. Nu tränar jag 2 ggr/ vecka, jag går minst 10 000 steg per dag.Jag har just nu gått upp några kilon men jag känner mig inte orolig, jag har redskapen att hålla koll på min vikt. Lycka till !!