icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    7 oktober 2012 07:52

Vad härligt Lena! L är väl den storlek jag kommer att hamna på när jag nått slutmålet. 20kg kvar dit. Men jag njuter av att komma i stl 50. :-)

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    7 oktober 2012 09:02

God söndagsmorgon kämpar ! Vilken härlig känsla Lena !! Igår hade jag nya svarta jeans i storlek 48, wow, vilken skillnad mot storlek 60 som jag hade förut.Hade glömt att köpa nya snyggkläder så det fick bli en färgglad T-shirt och en sparad svart favoritväst ( som jag kunde ha för ca 20 år sedan, nu lite stor ! ) Känner mig så glad över att må så mycket bättre och våga se in i spegeln igen utan att skämmas, !! Ha en bra söndag. Fint väder här. Måste och träna idag har inte hunnit i veckan. pepp,pepp

• Veteran
    2754 inlägg
    7 oktober 2012 10:02

härligt mymlan härlig känsla jag har mått så dåligt av att all övervikt och nu känns det så mycket bättre . en bättre självkänsla pepp alla idag blir det en tur till svampskogen

• Mycket engagerad
    369 inlägg
    7 oktober 2012 20:49

Hej! Mår inte bra ... gått och blivit förkyld =( Har inte orkat hålla min diet i helgen.... Kommer igen när jag är frisk...

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    8 oktober 2012 07:01

God morgon kämpar !! Ny vecka, nya utmaningar !! Så trist bi_ka , många som är förkylda just nu.det är bara att komma igen ! Tränade igår det kändes bra.Jag hade klippt ner en stor kaprifiol på vår uteplats innan träningen så alla rörelser var inte sköna, idag känns det väldigt stelt i ryggen. Ha en bra dag !! pepp,pepp

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    8 oktober 2012 07:11

Ny vecka, nya möjligheter till fina minus på vågen. =) Helgerna går alldeles på tok för snabbt. Jag skulle gärna haft en dag till, minst... Hoppas ni får en bra vecka fylld av energi och beslutsamhet! Krya på dig bi_ka!

• Veteran
    2754 inlägg
    8 oktober 2012 19:38

krya på dig nu bika hoppas du mår bättre snart kämpar på med promenader och idag var solen framme så skönt pepp alla

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    8 oktober 2012 20:11

Idag blev det en milpromenad. Tack och lov regnade det bara de första 4km. ;-) Men nu är jag lite frusen om fötterna som blev rätt blöta. Har bylsat på mig och ligger i sängen under täcket. Hoppas värmen återvänder snart. Jag kan nog kränga på mig en byxa i stl 48 jag med nu. Mina nya byxor i stl 50 börjar sitta lite löst. :-) Härlig känsla! Jag hade stl 62-64 när jag var som allra störst, och stl 54 i vintras när jag började denna viktminskningsomgång. En vanlig L, 42-44 vore ju trevligt att kunna ha när man nått slutmålet, men jag har ingen aning var jag hamnar. Det var så länge sen jag kunde ha vanliga storlekar så jag har noll koll. Det jag drömmer mest om i klädväg är att kunna köpa bh på vanliga affärer som Lindex eller KappAhl. :-)

• Mycket engagerad
    414 inlägg
    8 oktober 2012 22:18

Godkväll! Ja, här finns det ingen viktnedgång att tala om , men har kört igång hårt denna vecka. Man vill ju inte ge upp, men ibland är det bud på det. På det igen, imorgon är det långpromenad och ev trädgårdsröjning inför hösten. Ha en godnatt o dröm sött!!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    9 oktober 2012 06:59

God morgon tjejer ! Idag ska jag till min onkolog och få resultat av datortomografin jag gjorde för 2 veckor sedan. är som vanligt orolig att något börja växa igen.Känner att jag har flyt vad gäller viktminskningen så nu hoppas jag även på flyt vad gäller sjukdomen.Nu var de 1,5 år sedan mitt sista återfall, vill inte ha fler !! Ha en bra dag. Pepp,pepp