Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
Jag håller tummar och tår mymlan! *kram*
kämpa på mita du klarar det mymlan håller tummarna hårt för dig idag . idag är det ösregn ute så det får nog bli promenad inne på bandet och lite dvd dans av ngt slag zumba eller afrikansk dans pepp alla kämpar
Hej tjejer !! Tack för era tummar, dom hjälpte.Inga nya förändringar och den som fanns har inte blivit större så det är troligtvis ingen metastas.Jag är så glad !!!! Jag slipper dessutom ta fler Fragminsprutor.Äntligen, har hållt på sen -09 då jag fick lungembolier efter min leveroperation. Nu måste jag börja jobba 75v % , vi får väl se hur det går.Har bett min chef om ett samtal i morgon ang. när jag ska gå upp tid och viket schema jag ska gå på. Ha en forsatt bra dag alla kämpar !! Pepp,pepp
Men så härligt mymlan! *kram*
Kram myllan. tummen upp
härligt mymlan vad roligt är så glad för din skull nu kör vi så det ryker pepp alla
God morgon kämpar ! Tack alla gulliga tjejer !! Idag känns det betydligt bättre, nu får jag slippa tänka på sjukdomen i 3 månader igen Just så Lena nu kör vi så det ryker !! Jag har ätit lite för mycket eftersom jag varit orolig. Jag vill rekommendera Lisbeth Stahres bok "Mat handlar om känslor," jag vet att många av oss överviktiga, och jag är en av dom, använder ätandet av framförallt kolhydratrik kost, som lugnande "medicin" , precis som alkoholisten använder spriten, missbruk som missbruk. Det är viktigt att även ta tag i detta när man vill gå ner i vikt !! Pepp,pepp
Hej hopp! Nu är det totalt minus 45kg. Så skönt att det flyter på! Ja, känsloätare har man ju varit i hela sitt liv. Den vanan grundlades redan i barndomen. Maten har varit medicin, knark, tröst, bästa kompis... Jag är så tacksam att jag lyckats bryta den onda cirkeln! Men jag kommer att få vara på min vakt livet ut. Som en nykter alkoholist.
låter som helt klart en bok som behövs tror många som vi här ätit med känslorna och hjärnan istället för att känna efter om det är sug eller hunger . jag försöker känna efter och något bröd äter jag inte mera på grund av att det blev som en drog för mig :-) man klarar sig utan socker och för mycket kolhydrater som finns i mjöl och sånt . idag visade vågen på 89,5 glädjetjut -17 kg och det är många år sen jag vägdedet är så glad från bmi 35 till 29,6 kämpa nu tjejer vi klarar det pepp alla
Bra jobbat tjejer... minus 35 kg... under 30 i BMI ... inga mer sputor ... bara bra saker!!! =) trots att jag var förkyld i helgen och tappade kosthållningen så visade vågen ändå ner 0.3 alltid något =) Kram på er alla