Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
God morgon alla duktiga kämpar ! Det är grymt imponerande vilka resultat vi har uppnått , det trodde vi inte att vi skulle lyckas med !! Jag går upp på 75% jobb fr.o.m. måndag men måste byta enhet för att chefen inte vill ha mig på sin enhet, trots att jag har bäst utbildning av alla där. Nu ska jag till demensvård som jag inte jobbat med tidigare. Jag trodde personalen var där för patienternas bästa inte för personalens bästa, men jag säger bara , skyll dig själv, nu kommer hon få se vad jag har sysslat med det senaste året som ingen annan kan ta över. Är så trörtt på taskig planering på chefshåll.Fick kl.13 igår reda på att jag fr.o.m. nästa dag d.v.s. idag skulle byta enhet, jag hade planerat att åka opå en vårdplanering på eftermiddagen idag, så jag vägrade flytta på mig förrän jag har avslutat det jag har påbörjat/ planerat.Helt sjukt.Vissa borde inte vara på chefsposter !! Det positiva för mig när jag är arg är att jag inte kan äta, är absolut inte hungrig så nu kommer 100 - kilosstrecket snabbt närmare. Ha en bra dag och kämpa på !! Pepp,pepp
tråkigt med chefer som inte förstår :-( hoppas det blir bra ändå nu håller tummar na för dig försök att inte äta med känslorna ta en extra promenad mot suget eller gör ngt helt annat annat för att inte äta sånt du tänkt kram och pepp nu kämpar vi på
God morgon tjejer ! Idag ska jag byta avdelning på jobbet, tror jag, visst låter det välorganiserat !? Nytt schema fr.o.m. måndag men jag har ännu inte fått mitt schema, blir litre stressad av detta men jag tänker inte äta mer för det.Mitt självförtroende är inte lija lättknäckt längre och jag hoppas att den nya chefen är bättre ( kan knappast bli sämre !) , Var på viktgrupp igår kväll och temat var stress och överätning det var ju passande. Ha en bra fredag alla duktiga kämpar ! Pepp,pepp
låter kanon mymlan härligt med inspiration kallt idag men solen är på gång fick ta fram mössa och vantar igår på promenaden peppkram alla kämpar
Nya bud på jobbet.Jag ska jobba 50% och arbetsträna 25%, det är väl för att de ska slippa betala OB ? Ja, ja man har ju inte så mycket att säga till om. Fredagsmys ikväll, räksmörgås och mousserande vin- the same procedur as every friday ! Pepp,pepp
hihi mymlan låter gott med räkmacka pepp pepp
Myllan hoppas det löser sig till det bästa. Jag jobbar med dementa o har gjort det i 11 år, de ger en så mycket o är tacksamma för det vi ger dem. Hi hi det blir vin här ikväll oxå Pepp o kram på er
God morgon tjejer ! Jättefint höstväder idag det får bli en långpromenad på eftermiddagen.Sambon och jag ska göra vår vanliga veckohandling först. Ha en bra dag alla kämpar ! Pepp,pepp
Här var det tomt !! Söndag-godmorgon ! Idag ska jag träna på eftermiddagen, en långpromenad kanske det blir innan lunch.Det finns alltid några måsten varje helg så idag har jag kvar några måsten som att stryka, klippa klor på hunden, m.m.m.- tänk om man slapp alla måsten ! Idag blir det baconinrullad lax med ungsrostad paprika toch broccolimos / potatis( till sambon) till middag.Jag tänker dock slopa bacon på min laxbit. Ha en bra dag !! Kämpa på !
Hej hopp allihop! Det där låter smaskens mymlan! Här får vi se vad det blir till middag. Antagligen grillad kyckling och sallad och hemgjord dressing till mig, och köttbullar och mos till familjen. =)