icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

LadyG tar nya tag!

16:8 7003687
Matglad bullmamma i löparskor. Jag drömmer om en vältränad figur, något jag inte ens vågade hoppas på förut. Mitt mål var först att komma ner på ett BMI under 30 och därefter sakta men säkert, envis som en mula, försöka skaffa mig den där vältränade kroppen som hägrat i drömmarna. Beväpnad med den kunskap jag förvärvade vid den resan gör jag en liknande resa en gång till för att bli av med mina gravidkilo och åter kunna springa marathon.

Nu för tiden är jag en av Matdagbokens mentorer, skicka ett privat meddelande om du vill ha stöd och pepp privat eller om du vill ha någon att bolla ideer med.
25 juni 2026 19:14
4

Värme..!

Det finns två ställen där jag trivs just nu, på kontoret (AC) eller i trädgården. Specifikt här:

bcc4205a-bf3f-44e7-a104-653b662d535e.jpg

Det är för varmt för att äta mat, jag lever på flytande föda, drick-kvarg, yoghurt, fil, mjölk ...

Jag är inte gjord för den här värmen, jag producerar min egen värme i övermått tack så mycket.

Nästa vecka ska det bli drägligare, jag hoppas innerligt att det kommer regn snart för IBC-tankarna behöver fyllas på. Det går åt mycket i växthuset just nu. Allt växer, åt alla håll.

Hoppas det är drägligare där ni är!

Hur hanterar ni värmen?

 

 

Gillar

Kommentarer

  • 26 juni 2026 09:17
    Bella50

    Jag undviker direkt sol... 

    Missar, dock att dricka tillräckligt. 

    Mysigt med pooltaket.

    Där går det ju att ligga... Länge 👏👏 

  • 26 juni 2026 09:34

    I solen går det inte att vara, och om det ska bli över 30°C är poolen enda stället där det är drägligt att vara människa smiley

    Paula nästan bor där laugh

  • 26 juni 2026 09:51
    BirtheX

    Smart med pooltak..Säkert nödvändigt i det småländska höglandet.  Här i havsbandet har vi det svalare.... några å tjugo mitt på dagen men  det gäller även för mig att dirigera om vovvepromenaderna till rätta tider  så det blir drägligt för någon som har päls.

  • 26 juni 2026 09:56

    Absolut nödvändigt med tak när man har en 8-åring som vikarierar som sjöjungfru laugh

    Det måste vara jobbigt att ha tassar på asfalt nu, med det kanske är hundvänligare vägar där ni är BirtheX?

Logga in för att skriva en kommentar.