Veteran
5155 inlägg
Efter att ha gått upp över 20 kg sen påsk är det dags att börja med en kvickstart. Under 1000 kcal om dagen mån-torsdag och 1500 kcal om dagen fredag - söndag tänkte jag. Nu skriver jag upp allt i matdagboken igen. Någon som vill hänga på??
Jag är mycket stolt över att jag inte köpte ischoklad när dom sålde ut för 10 kr idag. Jag har bestämt mig för att ska jag äta godis på lördagar så ska det inte bli så mycket men något riktigt gott som jag längtar efter. Inte bara äta för ätandets skull. :)
Vad duktig du är . Själv var jag in på ÖB igår och handlade lit och vad hamnade i korgen jo en choklad. sen åt jag upp den på hemvägen,det som äe konstigt med detta är att jag förtränger att jag inte ska äta godis medans jag äter den ,men sen när den är slut då blir det inte så kul . Att man inte lär sig ,bättre att planera in på helgen att äta något och räkna in det i kalorierna så man inte behöver ha dåligt samvete .Såg du hittat till min tråd jätte kul . Går bättre för mig när jag håller mig till matdagboken,men det lustiga är att när det inte går så bra så är jag inte in , fast det är då den behövs som bäst .
Fick ett recept på kanelvatten igår . 2 liter vatten en påse kanelstänger kokas ca20-30 min Ta upp stängerna och återanvänd dom 2-3 ggr . drickes varm eller kallt . Ökar förbränningen och håller förkylningar borta .
Är det gott?
Det var gott påminde om kanelbullar .
Drack kaneltee på morgonen var väl så där ,men man får ju se det som nyttigt !
Jag har fuskat både lördag och söndag så nu skulle jag vilja fortsätta att fuska idag. Tänk att ta en hel fuskvecka..... eller till julen.....eller..... Nä nu har jag skrivit in allt jag ska äta idag och det slutar på 1043 kcal :)
Det går ju faktiskt bättre om man skriver in allt man äter. Blir så himla fel annars, får så dåligt samvete och då blir helt fel ! Bäst är att planera in en dag vad man är sugen att äta och klämma in det i det dagliga ,brukar när jag är duktig äta soppa till lunch en sådan dag och en shake på morgonen brukar då ha ca 700 kalorier kvar till kvällen .Lycka till alla kämpande viktkompisar tillsammans blir vi stark !