På gång
39 inlägg
Vill ha viktkompisar som kan peppa mig och vice versa! Finns några som känner sig träffade av min rubrik?
Känns mitt i prick =) jag hänger med dig.. beach 2013 here we come =)
Härligt!
Ja, det låter ungefär som mig. Jag har 19kg kvar till mitt slutmål, som iofs kan komma att ändras nedåt med 5-7kg, det beror på hur det känns när jag är där. Jag hoppas vara klar innan maj, men man vet ju inte hur fort det går på slutet. Jag kan ju ha min födelsedag i maj som tidsmål. =) LCHF är det som gäller, 1200-1600kalorier per dag, och promenader eller gym 5-6 dagar i veckan. Beach 2013 lär det väl inte bli för mig då jag kommer att se ut som en fladdermus när jag är klar. Hoppas på att få operera bort en massa löst skinn sen, men det kan ju ta ett tag innan det blir beviljat. Får hoppas på beach 2014. =)
Kul! Vore kul att veta vad ni käkar på en dag. Man får ju idetorka ibland.Har du Annika gått ner på det här sättet innan?
Låter bra, jag hänger med också!
Det här stämmer för mig med :-) Jag kör LCHF, powerwalks på morgnarna och så försöker jag få till 2-3 styrkepass under veckorna. Viktigast känns det dock att jag promenerar, för det har visat bäst resultat på vågen. Kanske skulle damma av min stegräknare!
Glufsan, jag har gått ner 45kg med lågkolhydratkost, sen mitten av februari. LCHF har det inte varit hela tiden, men nu är jag tillbaka på LCHF sen några veckor tillbaka. Jag är väldigt enkel och tråkig i min mat. Till lunch på skolan har jag ofta haft med mig en burk makrill och 2 kokta ägg. Eller kassler/grillad kyckling, sallad och sås gjord på turkisk yogurt. Hemma blir det inte så stor varation heller. Laxbiff, köttfärsröra, rostbiff... Med grönsaker och sås. Eller broccolimos/blomkålsmos. Frukost oftast bara en äggmjölkskaffe eller omelett. Fast förra veckan lyxade jag med avocado med räkröra flera ggr. :-)
Wow, 45 kg, det är ju kanonbra! Grattis! Super att många kör samma stil som jag. Nu jädrar kör vi!
Tack! Japp, nu kör vi så det ryker!
Jag är gärna också med. Har ca 20 kvar och gärna några kilo till - har gått nu ner 5 kilo under första 6 veckorna. Kan inte promenera pga kronisk benhinneinflammation men har kort till gymmet och försöker träna 4-6 ggr i veckan. Började med LCHF och det kändes bara helt rätt. Jag tycker att menyerna på Matdagboken har varit bra. Jag har fått ändra lite tänket när det gäller matlagning så de färdiga menyerna har varit lätta att följa. Idag blir det fetaostfylld kycklingfilé och i morgon moussaka.