På gång
39 inlägg
Vill ha viktkompisar som kan peppa mig och vice versa! Finns några som känner sig träffade av min rubrik?
Tack glufsan! :-)
Ok om jag hoppar på här? Tanken är att ge LCHF ett helhjärtat försök i 1 mån och utvärdera. Har testat detta innan men bara någon kortare period med snesteg då magen verkar behöva kolhydrater för att inte stoppa upp.. Får se hur den fungerar denna gången triggar på kolhydrater och överäter vilket är ett problem.. Vissa säger man skall räkna kcal med LCHF och vissa inte vad är bäst? Äter man över sitt energiintag borde man gå upp med LCHF
Välkommen Sunset! Jag käkar LCHF och räknar kalorier. Jag har alldeles för lätt att äta för mycket så jag måste hålla kollen.
Tackar =) Även om jag känner mer mättnad med fett i maten så går det helt klart att äta för mkt då fettet är såpass energirikt.
Jag tror på att ha ett lchf-tänk/GI-tänk och räkna kalorier. Det är det enda som funkar för mig. Visst kan man äta allt bara man räknar men man blir nöjdare/mättare med långsamma/färre kolhydrater. Peppar dig i din viktkamp!!
Det svåraste är att hitta en medelväg som man kan hålla långsiktigt för en bättre hälsa utan att falla tillbaka till "alla ovanor"
LCHF går ju att skräddarsy så den passar en själv. Jag äter ganska mycket kolhydrater för att vara en LCHF-are. Ca 30-35g per dag. Men det funkar ju för mig så jag kör vidare så. Om vikten stannar upp kanske jag måste strama åt lite iofs. Men än så länge går det finemangs. =)
Ja det är ju det svåra:( Men jag har bantat med pulver förut och då gått ner jättefort och kommit i mina jeans och känt mig smal. Den känslan är underbar. Nu varade inte det just pga att det var pulverkurer;) Men om man går ner på det här sättet så är det svårare att gå upp igen. Och ju lättare man blir i kroppen ju roligare blir det att träna! Det är vad jag tror och hoppas i alla fall:)
Det är roligt att tävla mot sig själv! Jag har statistik på hur långt och fort jag promeenerat ända sen jag startade, riktigt skoj att se förbättringarna! =)
Stegräknare är kanon också!:)