På gång
39 inlägg
Vill ha viktkompisar som kan peppa mig och vice versa! Finns några som känner sig träffade av min rubrik?
Jag gör äggmjölk efter ett recept jag hittade på lchfbutiken.se där det ingår en skvätt grädde. De kallar det "lattemjölk". Tycker det är jättegott. Men att bara använda grädde ensamt i kaffet tycker jag inte alls om.
Sitter här med dagens frukost: en äggmjölkskaffe och en bit ost. =) Önskar er alla en riktigt bra dag! Själv VAB-ar jag för andra dagen i rad då lillgumman har feber.
Detta kommer kanske helt fel men åt precis mellis, fiberhavregrynsgröt med en clementin. Hur räknar ni ut kcal på gröt? Alltid när jag gör gröt kör jag i mikron med 1dl gryn, sålt och 2dl vatten. Hur ska jag räkna ut detta.. osäker och är redan uppe i över 1200kcal idag.. :( med tacos till middag med laget ute ..
Skriv in 1 dl havregryn. Vatten och salt innehåller inga kalrier. =)
Jaha så enkelt..tackar! :)
Tacofärsen här, är det 10% fett nötfärs de menar? Hur ska man göra om köttfärsen är på 20% eller 15%?
+0,7 denna vecka och därmed har jag samma vikt som för två veckor sedan. Känns inget vidare... Suck! Nya tag!
Segt Arja! =/ Hoppas det blir bättre resultat nästa vecka! *kram*
Minus 1kg. Totalt minus 47,5kg. Nu hoppas jag att tvåsiffrigt dyker upp inom 2 veckor! :-)
Bra jobbat AnnikaE!