På gång
39 inlägg
Vill ha viktkompisar som kan peppa mig och vice versa! Finns några som känner sig träffade av min rubrik?
Ett förslag - kan man inte följas åt även EFTER vi har kommit i mål. För det svåra är ju att inte falla i frestelsen igen och börja samla på sig kilon som man har kämpat med att få bort. T.ex kan man rapportera vikten en gång i månaden.
Det tycker jag är ett kanonbra förslag! Det är att hålla vikten som är den stora utmaningen.
Jag ligger på ca.1000kcal och LCHF. Ingen träning. Har gått ner 14kg och ska ner minst 20 till, gärna 28.
jag tycker att det är så jobbigt att väga och skriva in allt jag äter, tar sån TID! Kanske jag skulle äta samma mat en vecka i taget.... Det är kanske min lösning! Hur gör ni. Skriver ni dag för dag?
Jag skriver in allt. Det känns bökigt i början, men man vänjer sig. =)
Välkommen i gänget liljan! Och bra jobbat!
Jag skriver också varje dag. Hushållsvågen är bra att ha nära till hands. Jag valde att skriva upp varje sak för att lära mig vad jag kan stoppa i mig och hur mycket det som jag äter innehåller kolhydrater. Jag har börjat på min sjunde vecka och tycker inte att det är speciellt jobbigt. Men jag gissar att när jag blir "varm i kläderna" och har lärt mig att äta LCHF, så skippar jag dagboksskrivandet.
AnnikaE - Vad fin du är i den nya bilden! Såg bilderna på din förvandling - vilken skillnad! Känn dig stolt!!!
Tack Arja!Det är knappt jag känner igen mig själv.
Låter bra! Jag vill gärna vara med om jag får. Äter lchf och tränar, behöver bli bättre på att skriva upp allt. Tror även att jag äter för mycket! 1500 kcal låter som en hanterbar utmaning