icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

1500 kcal, lchf-style, stegräknar och tränar. Ska ner 25 kg innan maj 2013

På gång
39 inlägg
10 oktober 2012 10:36

Vill ha viktkompisar som kan peppa mig och vice versa! Finns några som känner sig träffade av min rubrik?

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    11 november 2012 16:21

Tack Arja!

• På gång
    20 inlägg
    12 november 2012 01:02

Hej. Jag skulle oxå vilja vara med. har 50-55 kg som ska bort. Hoppas det ska gå på ca 2 år, som doktorn sa du har ju inte gått upp detta på en månad. Jag gick ner med LCHF men tappade greppet o har återigen gått upp :( Jag läser om era berg odal resor o vet ju att det går. Fixade 25 kg med viktväktarna men det höll inte länge. Låst kylskåp kanske skulle vara något. Annika E 2 siffrigt måste vara underbart :)

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    12 november 2012 07:05

Tack hex! Lycka till i kampen! Du fixar det!! Kram!

• Engagerad
    86 inlägg
    12 november 2012 10:06

F-R-U-S-T-R-E-R-A-N-D-E!!! Det händer ingenting med vikten! Vikten har legat kring 82 kg nu över en månad. Har ni några tips hur man kan få fart i fläskeländet? Periodisk fasta passar inte för mig - behöver frukosten för att kunna möta eleverna på morgonen och ha tankarna klara. Har tränat 4 ggr i veckan förutom veckan som gick då jag hade dåligt med tid. Tänker hur som helst inte ge upp - det kommer så småningom att gå ner. Men skulle så gärna se en viktkurva som går neråt.

• På gång
    15 inlägg
    14 november 2012 09:05

Urtråkigt!! gått upp det kg jag gått ner tidigare. Varit iväg i helgen, missat några motionspass, trodde det hade fungerat bättre...förvånad!! gått ner lite mer i midja och stuss men inget på vågen, hoppas verkligen på bättre resultat n vecka. Ska ha fullt upp i helgen igen, får se till att klara alla mina motionspass dagligen ändå, se om det hjälper!? Lycka till själva!

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    21 november 2012 06:57

97,8kg. Minus 0,7kg.

• På gång
    31 inlägg
    21 november 2012 19:43

Jag kan gärna vara med. Har börjat föe en vecka sedan., äter 1600 kcal och LCHF. Kan inte träna på grund av handikapp måste använda rullstol eller permobil ute men tränar grundträning hemma och vattengympa.Ska ner 25 kg så det får också ta ett tag tänker inte stressa men visst blir man glad när det händer saker- 2kg och 4 cm i midjan denna vecka även om mycket säkert är vatten.

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    23 november 2012 06:46

Jobbigt Arja! =/ Håll ut, snart vänder det! *kram* Välkommen akleja! Lycka till i kampen!

• Engagerad
    86 inlägg
    24 november 2012 12:09

Just nu tar jag det lugnt... Jag är mitt i julförsäljningen och jobbar nu dygnet runt. Så det finns ingen tid för träning men jag vet samtidigt att om knappt en månad är jag tillbaka i det vanliga och hinner träna som tidigare. Jag vet att stress har också negativ påverkan i vikten men... det blir bättre snart. Så nu blir det fyra veckor då jag tar det bara lugnt och försöker samtidigt se vad jag sätter i mig. Jag ska bara fokusera på att vikten inte ska gå upp, gärna att det går ner sådär halv kilo i veckan. Sedan blir det nya tag igen.

• Engagerad
    53 inlägg
    27 november 2012 21:08

Hej, jag skulle också vilja bara med, jag startade min viktkamp i lördags! 26 kg ska bort till sommaren då jag ska gifta mig. Är det ens möjligt? Strunt samma, jag ska kämpa järnet, och sen får jag hoppas att jag tappat en del. LCHF och träning är vad som gäller för mig med.