icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

1500 kcal, lchf-style, stegräknar och tränar. Ska ner 25 kg innan maj 2013

På gång
39 inlägg
10 oktober 2012 10:36

Vill ha viktkompisar som kan peppa mig och vice versa! Finns några som känner sig träffade av min rubrik?

• Mycket engagerad
    187 inlägg
    30 oktober 2012 09:10

Vågen visar 75,4 idag =) Den stog på samma förra veckan innan frosseri i dagarna 2,,, så känns gott att ligga på denna vikt igen.. Blir spännande att se om vikten ändrar sig till nästa vecka=) för då är det riktig viktnedgång och inte vätska

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    3 november 2012 07:55

Här går det riktigt trögt. Men trots misskötsel de senaste dagarna så visade vågen minus 1hg. Jag trodde den skulle visa plus. Nu tar jag nya tag!

• På gång
    39 inlägg
    4 november 2012 16:35

oj oj, sitter på tåget på väg hem från Stockholm. Har ätit så mycket gott:/ Har traskat en hel del. Undviker vågen nån vecka och tar nu nya tag imorgon. Nästa gång jag besöker vår vackra huvudstad vill jag va smalare i kunna köpa byxor!!!!

• Engagerad
    86 inlägg
    4 november 2012 16:35

För mig hade gått ner ganska mycket (-1,4) efter en lång platå. Men i helgen har jag misskött mig medvetet och får ta konsekvenserna. Mannens släkt har varit på besök och det har varit middagar i dagarna tre med efterrätter och mat som jag borde ha hoppat över. Men nya tag i morgon. Inga fester eller andra "avvikelser" planerade i november så jag borde kunna sköta mig lätt.

• På gång
    15 inlägg
    5 november 2012 13:39

Hej! Jag skulle gärna vilja vara med er här oxå om det går bra? Började 21/10, vågen stod på 77kg och har ett långsiktigt mål -15 kg till midsommar 2013. Senaste vägning så stod vågen på 76kg, 1 kg ner på 10 dgr, äter enligt LCHF. Tränar nästan varje dag, lite olika varianter, Power walk, cykling, simning, gym och löpning.

• På gång
    39 inlägg
    5 november 2012 13:52

Hej Anne08! Välkommen! Vi peppar varann!

• Engagerad
    86 inlägg
    5 november 2012 13:52

Det är bara kul om vi är fler, Anne! Helgens ätande har straffat för mig :-( Gick upp det som jag förlorade förra veckan. Jag får hoppas att del av det är vätska. Jag tycker att det är knepigt när man bjuder in folk på middagar. Otroligt svårt att komma på maträtter (speciellt efterrätter) som passar även för icke-LCHF:are. I mannens släkt ska det vara potatis och kött/fisk - annars är det inte en "riktig middag". Och något sött därefter. HUr gör ni? Eller låter ni bli att bjuda folk på middagar?

• På gång
    15 inlägg
    7 november 2012 07:59

Precia vägt mig och mätt mig...pendlar mellan 75-76kg (min våg visar inga hg) så helgens kompisträff ökade inte på men gjorde inget direkt för minskning heller. Fortsätta med nya tag denna vecka:) Stuss har gått ner 2 cm och midja 5 cm sedan början så det är väl okay:) När jag själv bjuder hem folk brukar jag försöka så mkt som möjligt att hitta LCHF recept som passar mina gäster, det är inte alltid det går. Lycka till i veckan och helg, ska själv till Sthlm på utbildning och ska tänka på vad jag stoppar i mig.

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    11 november 2012 09:27

YEEEEHAAAW!! Dagens vikt 98,5kg! Under 100 för första gången på 28 år!! Totalt minus 50,6kg. *glädjetjut*

• Engagerad
    86 inlägg
    11 november 2012 16:10

GRATTIS!!!! Otrolig prestation. Bra jobbat, Annika! Dy är en fin förebild för oss andra-