icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

2022 Hösten Biggest Looser

Veteran
8081 inlägg
26 juni 2022 12:04

Här surrar vi om vad vi vill!

• Veteran
    1371 inlägg
    9 november 2022 14:03

Flera här som hittat lite jäklar anamma läser jag, härligt!

Försöker jag med, och idag ett minus för första gången på några veckor... det viktiga nu är ju att hålla i detta och fortsätta på bra spår. Tog, precis som babs2 ett allvarligt snack med mig själv, hoppas bara att jag lyssnat ordentligt 😅

Var rädd om Er ❤

• Veteran
    4094 inlägg
    10 november 2022 08:00
    Monqi skrev den 9 november 2022 14:03

Flera här som hittat lite jäklar anamma läser jag, härligt!

Försöker jag med, och idag ett minus för första gången på några veckor... det viktiga nu är ju att hålla i detta och fortsätta på bra spår. Tog, precis som babs2 ett allvarligt snack med mig själv, hoppas bara att jag lyssnat ordentligt 😅

Var rädd om Er ❤

Pepp behövs lite åt oss alla då och då. Att kämpa ensam "på sin kammare" är ju inte så kul. Önskar dig lycka till på vägen. 👍

• Veteran
    2322 inlägg
    10 november 2022 09:03

även här har de blivit lite minus. Har tagit en dag i taget inte tänka så mycket på de som borde göras mm.heart

• Veteran
    1244 inlägg
    10 november 2022 09:47
    babs2 skrev den 8 november 2022 15:41

Nu ska här bli resultat på vågen! Har haft ett allvarligt samtal med mig själv om ätandet, smörgåsar t ex, Ha det bra allihop! devil heart

Allvarligt samtal låter mycket bra! 
    jag har nogsamt för många- som med pepparkakor ungefär: äter man för många så blir man tjurig, inte så lyckat för mig.

Vi köpte en burk pepparkakor för att ha nåt hemma. Ifall. Det var bra för samma dag, i tisdags,  kom ett par som åkt från stan ut hit för att få däcken bytta.  Ist för att ha med sig ngt till fikat fick vi ist årets första Amaryllis. Jag blev glad för det.  Och vilken tur vi hade pepparkakorna. 
    i går kväll slängdes burken. Slut! 
    Så nu får vi vänta med att köpa nya!  Är alltid så med första burken, den bara tar slut!  Den första julskinkan är oöppnad ännu. Hoppas den förblir det ett tag till. Men goda var de!

lussekatter eller saffranskatter har börjat säljas- 14:95/st. De var rätt stora sas det. Är de som förra året då delade jag så de blev två av en.

maxis.  Lussekatter hoppas jag dottern bakar i år också. Jag har inte bakat på mer än 10 år nu. 

Nu tittar solen fram. Blåser så mycket bara. Men skönt att se den ljusa himlen!

HA EN BRA DAG ALLA❣️

• Veteran
    1244 inlägg
    10 november 2022 09:56
    pralin skrev den 9 november 2022 08:50

nu har jag försökt tänka POSITIVT endå. Måste ha nåt annat tänka på nu när inte de blev nån husförsäljning.  Då får jag försöka tänka på mej själv. Göra de jag kan äta utan må dåligt.   Motion blir inget. Jag gör mina övningar som jag har från sjukgymnasten.   Jag är skapligt pigg fram till kl 14,sen säger kroppen VILA.    

Så vacker bild på blomman, i rätt färg också!

Pralin, rätt tänkt - det är dags att tänka på dig själv.🤗

• Veteran
    8081 inlägg
    10 november 2022 13:15

Ang  pepparkaksburkar: vi brukar köpa en eller två och förvara dem i uteförrådet, annars kan jag sätta i mig en helburk på nolltid. Tänker köra samma taktik i år, det krävs lite mer att ta sig ut tii förrådet, skor, jacka t ex.

Sen får vi se om det blir några hembakta kakor i år (med samma placering) förmoligen blir det kolakakor och Chokladkakor med pärlsocker på. Tycker ju så synd om sambon om han inte får några kokor alls. Ett år köpte jag kakor, men de smakade ingenting!

Sambon har varit på Vårdcentralen idag och tagit bort en ful fläck han hade i pannan. Känns skönt att det är gjort, Tror inte att det är ågot farligt, men skönt ändå. Nu ska jag ta itu med våra vikter! Ha det bra allihop!

• Veteran
    2322 inlägg
    11 november 2022 10:01

fredag igen, jag har en hög med disk som måste fixas,och tvätt. De blir inte så mycket som händer här med nåt,som luften gått ur....... 

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 12 november 2022 08:02

Jösses, vilket dagsverke vi gjorde idag.

Först rensade vi avlopp i både handfat och badkar.. Sen ut i köket där vi städade bakom frys, spis, diskmaskin och kyl. Så jäkla skönt när det är gjort. 🙏

Sen satt det fint med lite fredagsmys... En Laxtallrik med allt var grönsaker vi hade.

Gott blev det med ett glas kylt vitt vin till. 

Önskar er alla en fin kväll 

• Veteran
    2322 inlägg
    14 november 2022 08:31

så ny vecka igen,hoppas den blir bra,vädret kan man inte göra så mycket åt.   Får känna vad kroppen orkar. Nu kaffe heart

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 16 november 2022 19:44

Nu blommar asfalten... 😮😆👋👋

som jag väntat på "raset". 

Så länge, att jag misströstade lite i början på veckan då det visade ett plus... Trots att jag inte smakat en enda liten brödsmula bakad på mjöl, sedan 1 november. Jag har varit lite "bortskämd" med stora viktras när jag drar åt svångremmen..

Men inte nu. Det har svajat rejält... Precis som innan... Så jag var verkligen orolig för ett plus idag. Trodde inte mina ögon de 2 sista dagarna.

Bytte batteri... Klev av och på minst 10 ggr... Men den var enveten och sa samma vikt ändå... Så då måste jag ju tro på den.

Glad, javisst... Bara förnamnet.