icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

5:2 April - Juni 2014

Veteran
5155 inlägg
2 april 2014 12:10

Så är vi på gång igen med en ny period !!! Min förra slutade dåligt, hoppas att det blir en trevligare period nu när våren är på gång !!! Välkomna alla som vill vara med. Här fastar vi 2 dagar i veckan. Kram !!

• Mycket engagerad
    386 inlägg
    7 april 2014 09:54

Fastedag idag behövs verkligen efter helgens alla utsvävningar. Vi firade min mammas 81-årsdag med trerätters middag hemma hos oss. Mycket mat, dryck och kolhydrater som intogs. Naturligtvis blev det kvar en del mat (Bœuf Bourguignon med grön pasta) som min man och jag åt till middag igår. Vi borde ha lärt oss vid det här laget att vi inte kan äta mycket kolhydrater, sömnen blir helt förstörd. :( Ny vecka och nya tag, Hepp och pepp till alla fastare.

• Nykomling
    8 inlägg
    7 april 2014 11:00

Ny vecka och nya tag. Gick ner 0,3 kg och det var ändå ganska bra med tankepå att jag bara fastade en dag och frossade rejält i helgen. Vi hade också gäster och jag har varit rejält stressad och tyckt synd om mig själv. Ingen bra kombination.

• Engagerad
    63 inlägg
    7 april 2014 11:12

Hejsan Får man vara med här? ;-) Jag har kört 5:2 några veckor men misslyckades förra veckan då jag bara fastade en dag. Jag har fastedag idag och väger in mig imorgon och meddelar er andra :-) Kram kram

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    7 april 2014 12:57

Fastedag i dag och det behövs efter helgen. Usch blir så less på mig själv att jag ändå inte kan äta med måtta.

• Mycket engagerad
    148 inlägg
    7 april 2014 13:43

Hej! Jag är gärna med er, behöver lite stöttning. Testat 5:2 förra året men så kom "annat" emellan, kallat livet. Jag har första fastedagen idag. Tränar inget alls men har gått från 0 till att skaffa hund i slutet av januari och promenerar nu 3 ggr per dag. Har fibromyalgi så hunden är min terapi! Får man fråga här hur ni lägger upp era fastedagar? (eller kanske finns någon annan tråd för det, ska kika mer)

• På gång
    45 inlägg
    7 april 2014 14:08

Hej alla! Tror ni att det här är en hållbar metod? Nåt man kan köra på med i år framöver eller kommer det kännas jobbigt och tråkigt och begränsande efter ett tag? Jag är inne på min fjärde vecka och tycker att det känns jättebra. Än så länge... :)

• Mycket engagerad
    247 inlägg
    7 april 2014 18:59

@Mulenutt: Jag tror alla gör olika...! Själv har jag valt att "bara" äta middag på mina fastedagar. Har inga problem med hunger - vilket antagligen beror på att jag inte äter så mycket kolhydrater, vare sig på fastedagar eller annars. @Goldfish: Jag tror det kommer passa mig - alltid... Såååå skönt att "bara" behöva tänka på vad man stoppar i sig några dagar i veckan. Inte hela tiden, alltså... Har dock ett gäng jobbarkompisar som började glatt efter sommaren men gett upp nu. Till alla: PEPP! Jag fastar söndag, tisdag och torsdag... Ska man ner till BMI 22 så ska man! ;-)

• Mycket engagerad
    386 inlägg
    8 april 2014 08:42

För första gången sedan jag började fasta (aug 13) så sprack det i går kväll. Jag var så hungrig, magen skrek och jag kunde inte fokusera på något annat. Anledningen till fallet stavas kolhydrater, jag är övertygad om att helgens matintag med väldigt mycket kolhydrater är den stora boven. Orkade inte ens åka iväg och träna, frusen, orkeslös och seg fastnade jag i soffan. Får nog hålla stenhård kontroll hädanefter för så här kan jag ju inte ha det. Hepp och Pepp :)

• Mycket engagerad
    122 inlägg
    8 april 2014 18:08

Har fastat idag. De dagar jag fastar är jag inte ett dugg sugen på socker men övriga dagar har jag verkligen ett sockerbekymmer. Choklad är alldeles för billigt!!

• Mycket engagerad
    247 inlägg
    11 april 2014 07:36

-0,8 på 3 v. 66,0 nu, målet är 62, dvs BMI 22. Dags att damma av löpardojjorna kanske!? :-)