icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

5:2 April - Juni 2014

Veteran
5155 inlägg
2 april 2014 12:10

Så är vi på gång igen med en ny period !!! Min förra slutade dåligt, hoppas att det blir en trevligare period nu när våren är på gång !!! Välkomna alla som vill vara med. Här fastar vi 2 dagar i veckan. Kram !!

• Mycket engagerad
    247 inlägg
    18 april 2014 09:14

Bläh! Fredag - och min vägdag... men vågen har pajat! Bestämmer mig för att det känns ok. Skulle vara spännande att veta bara....! SUCK!!! madde65: Visst blir det svårare när man börjar närma sig målvikten....!? Seeegt! Kör ju själv 4:3 just nu för att jag tycker att det rör på sig för långsamt. Paloma: Vilken tråd har du flyttat till? Tycker inte någon verkar särskilt aktiv... :-) Issen: Duktigt jobbat! :-) Själv har jag planerat in påskmiddag med både efterrätt och godis ikväll. Haha. Får kämpa hårdare nästa vecka helt enkelt. GLAD PÅSK ALLA!

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    18 april 2014 10:21

Lilltuss visst är det så att när man närmar sig målvikten är det svårare. Och måste säga att åldern också har stor betydelse! Känner att det går mycket trögare nu när jag är äldre än vad det gjorde när jag var yngre. Men ska inte ge mig utan kämpar på. Vill så gärna gå ner ca 4-5 kg till midsommar och det är ju 1/2 kg i veckan så med 5:2 och extra motion borde det ju gå? Glad Påsk till er alla!

• Veteran
    1186 inlägg
    18 april 2014 12:00

Lilltuss jag är i tråden föra alla som går på periodisk fasta både 5:2, 6:1 eller 16:8 eller hur man nu vill fasta, här var man tvungen att fasta 2 dagar. Det är rätt lugnt där också :-)

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    18 april 2014 12:23

Känns lite som många kanske har en svacka nu. Man är så motiverad efter jul att ta tag i det och efter ett par månader är det jobbigare. Så känner jag i alla fall, men den här gången ska jag inte ge upp! Har oftast kämpat på bra fram till påsk sen trillar jag dit och har jättesvårt att komma igång igen. Nu jobbar jag 3 nätter och då är det mycket lättare att låta bli att stoppa i sig en massa onyttigt!

• Veteran
    1001 inlägg
    18 april 2014 13:50

Får man hoppa på nu fast ni redan varit igång ett tag? GLAD PÅSK!

• Mycket engagerad
    247 inlägg
    18 april 2014 15:39

*haha* Jag är tydligen här OLAGLIGT eftersom jag fastar 3, inte 2 dagar per vecka.... Men... i alla falll.... 64,5 kg. 2,5 kg kvar till målet. Jag har gått ner 10,6 kg sen i september! Jaaaaaaaaaaaaaaaaa! (Sprang och köpte en ny våg...)

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    18 april 2014 16:29

Härligt Lilltuss! Bra jobbat! Jag har varit hurtig och kom ut och sprang i dag. Så nu kan jag äta lite påskgodis:))

• Veteran
    1186 inlägg
    18 april 2014 19:27

Grattis lilltuss :-)

• På gång
    45 inlägg
    19 april 2014 22:43

Jag är på semester och äter "som vanligt" den här veckan, men nästa vecka så! Ser faktiskt fram emot det, men tycker ändå att det går bra den här veckan trots allt.

• Mycket engagerad
    141 inlägg
    20 april 2014 12:46

Jag hoppar också på den här tråden igen. Körde 5:2 under flera månader men sen kom livet emellan för mig med, var så attans hungrig hela tiden så hamnade då i ett frosserimönster istället. Men jag antar att vi alla "faller" ibland. Men nu är jag grymt taggad och har gett mig attan på att gå ner 11 kg, får väl se hur lång tid det tar, men hellre låta det ta tid än att sitta och moffla i dig massor av skit! Mår så dåligt av det.. Gått ner ett kilo på en vecka iaf så det här ska nog gå! Kommer köra måndagar och torsdagar med 5:2, har gjort det innan och det funkade bra. Tänkte höra om någon har erfarenhet av att träna mycket när man fastar? Nu när våren är här så tränar jag mycket, springer ca 7 mil i veckan och älskar det. Tror ni jag tar mig "vatten över huvudet" när jag tränar så mycket på fastan? Eller "klarar man av det" ändå? =) Pepp till er! :)