Veteran
5155 inlägg
Så är vi på gång igen med en ny period !!! Min förra slutade dåligt, hoppas att det blir en trevligare period nu när våren är på gång !!! Välkomna alla som vill vara med. Här fastar vi 2 dagar i veckan. Kram !!
Fastade igår och det var faktiskt inte jobbigt alls. Förväntade mig det värsta eftersom det var så längesen! Men det gick bra och idag mår jag toppen! Varför slutade jag med fastan egentligen? Igår blev det först en löprunda på 2 timmar och sen tee med kokosolja och till middag 3 kokta ägg och några paranötter =). Idag är jag knappt hungrig, känner inget sug efter något, känner mig helt enkelt nöjd! Ja som alltid är "i jakt" på något att äta. Hoppas andra fastedagen på torsdag går lika bra! Pepp till er!
Jag har haft uppehåll med fastan, ska göra ett nytt försök på torsdag igen :)
Inspirerande Keighlee! Tänker själv återuppta mitt 5:2-projekt, kom aldrig igång på allvar under våren, men nu är det dags. Har 2-dag idag, äter väl sammansatt lunch på jobbet som huvudmål. Efter träningen i kväll kommer jag att äta något mer och nettointaget kommer att ligga kring 600-800 kcal vilket jag vet fungerar (om jag bara håller mig till det).
Har också 5:2 idag. Ska bli intressant och se vad vågen visar på fredag.
Gårdagens "2-dag" slutade på drygt 700 kcal, kändes rätt ok. Tycker det är svårast på kvällen när hungerkänslorna tränger sig på. Å andra sidan blev det tidig sänggång och jag somnade ifrån alla påträngade idéer om att stoppa mer i munnen...
Fastedag idag, denna vecka blir det bara en gång. Hur det går nästa vecka får vi se, alla dessa långhelger förstör min veckoplanering. Jag tycker det är svårt att fasta när jag är hemma. När jag jobbar går det hur bra som helst. Hepp och Pepp till dagens fastare.
Andra fastedagen nästan gjord den här veckan och det gick ju hyfsat idag med! Var dock mycket hungrigare idag och jag har varit "svullen" i kroppen idag och vet faktiskt inte varför.. Funderar dock på om mitt ostfrossande kan ha något att göra med detta.. Får nog ta och dra ner lite på ostätandet haha.. Är ett sånt perfekt snack bara, när man inte är riktigt hungrig men ändå sugen på något litet, kom gärna med tips! Hoppas veckan har gått bra för er andra! Invägning imorgon, får se om nåt hänt. =)
Veckans andra fasta avklarad för mig också!
Jag har en (jättefin) plåtask med laktritspastiller från Renée Voltaire att ta till om jag blir sugen. Räcker oftast med en eller kanske två, så är man nöjd resten av kvällen. Om du gillar lakrits vill säga. Jag tycker att de är jättegoda!
Fastedag idag, är det bara jag eller har någon annan fastedag idag???? Lovar att det behövs. Har flängt både norrut (Mackmyra, Gävle) och söderut (Nick Lowe, Linköping) denna helg med alldeles för mycket god mat och dryck. Skulle nog behöva köra 2:5 denna vecka ;)