Skriv din vikt i tråden innan klockan 16:00 varje onsdag. Alla är välkomna att ansluta efter hand, oavsett veckodag. Den vikten du har när du ansluter blir din startvikt i utmaningen. Har du inte skrivit in din vikt i tråden på två veckor så tas ditt namn bort ur listan. Du är sedan välkommen tillbaka när du vill och skrivs då in med ny startvikt. Den som har gått ner mest i procent jämfört med föregående vecka belönas med en stjärna★ vid sitt namn. Lämnar du din vikt någon av dagarna innan vägdagen så är du inte med och tävlar om stjärna veckan därefter. Detta eftersom du då haft mer tid på dig att gå ner i vikt.
Nu kör vi!!! Skriv gärna och berätta om dig själv och hur det går!
DELTAGARE
Solskatt★★★: startvikt: 78,5 kg (2015-12-01)
- 6 april: 80,5 kg, -0,25%
Baddaren★★: startvikt: 113,3 kg (2015-07-01)
- semester
Cinque★★★: startvikt: 69,4 kg (2015-08-13)
- 6 april: 64 kg, -0,16%
Havet★★★★★★: startvikt: 88,5 kg (2015-08-21)
- 6 april: 86,5 kg, -1,48%
nimala★★: startvikt 76,9 kg (2015-09-21)
- 6 april: 74,55 kg
Suskarl: startvikt: 76,6 kg (2015-10-09)
- 6 april: 72 kg, -0,69%
Monickah★★: startvikt: 82,1 kg (2016-01-13)
- 6 april: 79,5 kg, -0,75%
Troxil★: startvikt: 80.5 kg (2016-03-30)
- 6 april: 79 kg, -1,86%
Har alla tagit semester? Ingen har skrivit på länge så nu får ni lite pepp av mig. I morgon är det dags för invägning igen och hoppas att alla har lyckats bra igen. Själv kör jag hårt nu. Har bestämt mig för 24 timmars fasta 2 dagar i veckan och de övriga fem dagarna blir det 16:8 fasta och strikt LCHF. Jag tittade på en av intervjuerna på Kostdoktorn.se som handlade om vad man bör och inte bör äta som diabetiker. Eftersom jag precis har börjat medicinera och absolut inte vill hålla på med det resten av livet så är det bara att prova denna variant. Jag ska lyckas!
Kram på er alla
Nejdå Baddaren....JAG är här i alla fall. 👏🌹👍
Du är ju seriös så det räcker. Härligt. Nu hoppas vi på bra minus imorgon 🌹👍
Halloj! Jag vägde in på 74,55 kg idag, det vill säga +0,2 kg. Det känns väl inte så där jättekul, men jag vet i alla fall vad det beror på. Jag har inte tränat eller rört på mig på hela veckan (har varit så trött och oengagerad) och så låg jag på ett rejält överskott under förra helgen. Var då bortrest och åt mig proppmätt på bland annat grillad korv, hamburgare, rabarberpaj och godis. Trots detta har jag i alla fall minskat i omkrets runt lår och stuss.
Jag vill också köra 16:8, men jag blir så otroligt hungrig. Håller i nuläget på att i alla fall skjuta på frukosten. Från att äta klockan 07 till att äta klockan 08:30.
Vågen är snäll och jag supernöjd.👍
78,7 kg / - 14,3 totalt / - 1,0 kg sen förra veckan
lycka till nu allihop 👏🌹👍
nimala jag äter numera inte före kl 12.30....middag vid 17 - 18 och fettkaffe på kvällen före ätfönstret stänger vid 20:30-21 ( dessa tider nu över sommaren) det går så himla bra för mig nu. 👍 jag har äntligen hittat mitt verktyg och det känns jättebra.
Du ska veta att jag alltid älskat frukost och inte trott mig kunna vara utan det ...men det betydde ofta mackor...vilket är /har varit min akilleshäl i alla tider. Har kunnat leva på gott bröd med mycket smör och ost....rena döden för vikten. Nu äter jag knappt bröd alls....för jag är mätt på bättre saker. Lycka till. 🌹👍
Överskådlig och snygg lista 👍....men knappt synlig stjärna , tycker jag. 😳
Finns det ingen annan symbol som syns bättre ?
En ros , som ovan t.ex...? Syns bra.
En bra sporre...i alla fall för mig😬
Idag står vågen på 111,4 så det är -1 kg sedan förra fredagen. Jag måste ju vara nöjd med det fast jag skulle ju vilja ha tappat ännu mer. Jag har ju endast haft en dag med 24-timmars fasta. Nästa vecka blir det två dagar. Jag passar på när min man är på golbanan, nämligen måndagar och onsdagar.
Grattis Baddaren 🌹👍
72 kilo
61,1 kg
hade hoppats på mer. Men har mått psykisk dåligt en längre tid . 😢
lycka till alla ni andra. 😊👍🏻 pepp till oss alla!
Det går åt rätt håll för oss nu. Pepp 🌹👍