Skriv din vikt i tråden innan klockan 16:00 varje onsdag. Alla är välkomna att ansluta efter hand, oavsett veckodag. Den vikten du har när du ansluter blir din startvikt i utmaningen. Har du inte skrivit in din vikt i tråden på två veckor så tas ditt namn bort ur listan. Du är sedan välkommen tillbaka när du vill och skrivs då in med ny startvikt. Den som har gått ner mest i procent jämfört med föregående vecka belönas med en stjärna★ vid sitt namn. Lämnar du din vikt någon av dagarna innan vägdagen så är du inte med och tävlar om stjärna veckan därefter. Detta eftersom du då haft mer tid på dig att gå ner i vikt.
Nu kör vi!!! Skriv gärna och berätta om dig själv och hur det går!
DELTAGARE
Solskatt★★★: startvikt: 78,5 kg (2015-12-01)
- 6 april: 80,5 kg, -0,25%
Baddaren★★: startvikt: 113,3 kg (2015-07-01)
- semester
Cinque★★★: startvikt: 69,4 kg (2015-08-13)
- 6 april: 64 kg, -0,16%
Havet★★★★★★: startvikt: 88,5 kg (2015-08-21)
- 6 april: 86,5 kg, -1,48%
nimala★★: startvikt 76,9 kg (2015-09-21)
- 6 april: 74,55 kg
Suskarl: startvikt: 76,6 kg (2015-10-09)
- 6 april: 72 kg, -0,69%
Monickah★★: startvikt: 82,1 kg (2016-01-13)
- 6 april: 79,5 kg, -0,75%
Troxil★: startvikt: 80.5 kg (2016-03-30)
- 6 april: 79 kg, -1,86%
Idag står vågen på 67,8 kg och det är jag nöjd med, med tanke på att jag har hälsat på hos min moster som är en hejare på att laga god mat! Jag tackade inte nej till något, men jag försökte tänka på portionsstorleken.
Grattis🌹👍
Ja, idag blir det inga applåder här inte. Har varit på 2 dunderfester i samma vecka och det märks minsann! Resultat +4hg. För att vara jag var det bra ändå, för jag brukar gå upp mycket mer efter fest. Hu, nu får man ta nya tag!
Grattis och pepp till er andra som lyckats så bra! Vi kör på!
93,4 idag Inget att skryta med. Det konstiga är vågens resultat förra fredagen, vågen hade nog fått fnatt då. Men nedåt i alla fall.
Dessutom är jag dagvill, är med på flera utmaningar och har svårt att hålla isär vägdagarna. Visst är det här det är fredag?
Kom igen Solskatt! Inga fler fester.
Grattis Bella50🌟!
Bella50: Jag går upp vid 05 om morgnarna och lägger mig vid 21-22 så jag skulle kanske kunna sätta mitt fönster 09-18... Jag har ett jobb som innebär att jag i alla fall en gång i veckan måste ha pedagogisk frukost, och det går inte att hoppa över eller skjuta på. Började du köra 12:30-20:30 direkt, eller minskade du ditt ätfönster efterhand som tiden gick?
Skulle kanske kunna köra frukost 09, liten lunch 11:30/12:00, mellanmål 14, middag 17 och så något litet innan stängning 18. Jag har tidigare ätit sen frukost och det passade mig perfekt, jag slutade vara hungrig på morgnarna. Det känns som min grej om en säger så.
Inspirerande att se hur bra det går för dig! Håller med om att mackor är svåra att förhålla sig lagom till.
Vad tycker du om stjärnan? Jag visste inte hur man gjorde, faktiskt. Har ingen ros i mitt sortiment, men googlade och hittade en sida med teckenkombinationer som blir stjärnor. Hoppas att det inte är bara jag som ser dem. :-D
Du kör LCHF, va? Jag kan inte riktigt göra det. (Man får ju lust att härma rakt av när det går bra för någon.) Jag har ätstörningar i bagaget och riktigt frisk blir man nog aldrig, även om det var 15 år sedan det var ett stort problem för mig och jag var då klok och sökte hjälp snabbt. Regler och dagligt kaloriräknande triggar igång det. Jag behöver låga krav och långsiktighet där inget är förbjudet utan jag jobbar med att ändra på mina preferenser.
Dock går det framåt med preferenserna. Jag är inte alls så sugen på sött längre. Provsmakade en smula brownie igår men det var inte alls gott. En smått chockerande upplevelse. Ju mer jag äter mathavre, grönsaker och kyckling desto mer föredrar jag det. Och den här tråden är jättebra för att påminna mig om vad jag håller på med. <3
Grattis Bella50!
Hej nimala. Tack för stjärnan, men gult syns inte så bra, tyvärr. Kul att vinna 👏
Att jämföra sig med andra är nog inte alltid bra men om andra kan inspirera , är det perfekt.
Opnol's blogg inspirerar mig jättemycket. Hennes framgångar , med ätstörning i bagaget, är hennes och inte mina mål. Egna mål måste man ha och hålla sig till sitt eget upplägg för att lyckas.
Hennes koncept med lchf / 16:8 och kaloriunderskott och matregistrering blev dock också mitt vägval. Ett val som visat sig passa mig helt perfekt.
Jag hade mitt fönster direkt mellan 12-20 men har nu i sommar dragit lite på det mellan 13-21. Jag håller mig ofta mätt till kl. 14-15 . Äter antingen middag eller nåt lätt....och middagen senare. Fettkaffe på kvällen innan fönstret stänger mättar bra.
Sötsug har jag aldrig numera och har slutat vräka i mig fett,ost och stora portioner.
Då går jag ner i vikt. Inte svårare än så. Jag motionerar med vardagsgöromål som gräsklippning, ta trappor och promenader så ofta jag kan.
lycka till med ditt koncept.🌹👍
Tack Bella50! Ska komma ihåg att kolla hennes blogg. Bytte till svart stjärna. :-)
Pondus90: -0,6 kg är ju jättebra och en minskning med 0,5 kg i veckan har jag läst är det allra bästa för att inte riskera att minska i muskler samtidigt.
Hej på er duktiga kämpar, jag följer er framgång i tråden.
Hoppas ni inte tycker jag lägger mig i men kunde inte stjärnan stå jämte veckan också hos den person som vunnit, så ser man vecka för vecka vem som gått ner mest procent.
Bara en tanke från mig, och ni gör så klart precis som det passar er
Lycka till alla