Skriv din vikt i tråden innan klockan 16:00 varje onsdag. Alla är välkomna att ansluta efter hand, oavsett veckodag. Den vikten du har när du ansluter blir din startvikt i utmaningen. Har du inte skrivit in din vikt i tråden på två veckor så tas ditt namn bort ur listan. Du är sedan välkommen tillbaka när du vill och skrivs då in med ny startvikt. Den som har gått ner mest i procent jämfört med föregående vecka belönas med en stjärna★ vid sitt namn. Lämnar du din vikt någon av dagarna innan vägdagen så är du inte med och tävlar om stjärna veckan därefter. Detta eftersom du då haft mer tid på dig att gå ner i vikt.
Nu kör vi!!! Skriv gärna och berätta om dig själv och hur det går!
DELTAGARE
Solskatt★★★: startvikt: 78,5 kg (2015-12-01)
- 6 april: 80,5 kg, -0,25%
Baddaren★★: startvikt: 113,3 kg (2015-07-01)
- semester
Cinque★★★: startvikt: 69,4 kg (2015-08-13)
- 6 april: 64 kg, -0,16%
Havet★★★★★★: startvikt: 88,5 kg (2015-08-21)
- 6 april: 86,5 kg, -1,48%
nimala★★: startvikt 76,9 kg (2015-09-21)
- 6 april: 74,55 kg
Suskarl: startvikt: 76,6 kg (2015-10-09)
- 6 april: 72 kg, -0,69%
Monickah★★: startvikt: 82,1 kg (2016-01-13)
- 6 april: 79,5 kg, -0,75%
Troxil★: startvikt: 80.5 kg (2016-03-30)
- 6 april: 79 kg, -1,86%
Ska försöka att ha fastadag i morgon. Sist fick jag huvudvärk och migrän.
92,8 Jippiiii!!!!
Jajamen Louise71 det går fint att hänga med oss. Välkommen !🌹👍
babs2 nu går det bra. Grattis 🌹👍
Min våg stannade på 78,4 kg / - 0,4 kg / -14,6 kg totalt 👍
Strålande Bella 50! Jag ligger på totalt -1,9 på 1 tjuvstartsvecka +4 dagar.
Godmorgon kära ni! Välkommen Louise71 och Kolhyd!
Och kul att det går så bra för er, Bella50 & babs2!
Den här veckan har jag tränat styrketräning varje dag. (Har haft tur och fått skjuts av min man - att ta sig till gymmet har alltid varit svårast.) Jag har mått bättre än på länge. Men inte blir jag vare sig lättare eller smalare. Gick upp 0,8 kg denna veckan. Fick dock mens i morse, så kanske är en del av denna vikt vanligt vatten. Får se vad nästa vecka säger. Har försökt att "minska mitt ätfönster" för att nå 09:00-18:00, men det har inte gått. Jag har jättesvårt att stå emot mina sug. På jobbet märker jag tydligt att jag är den som äter både oftast och mest, även om jag alltid har "bra mat" på tallriken.
För den som undrar så använder jag www.kalkyleramera.se/vardag/procent för att räkna ut hur vår vikt har förändrats jämfört med föregående vecka. (Procentuell förändring när första värdet blir andra värdet.) Det vore nog klokare att använda ett kalkyleringsprogram, men jag vet ärligt talat inte vilken formel jag skall använda. Så det blir en del klipp och klistra...
Nimala. Räknar du kcal , eller? Kan inte se vilken diet du använder dig av ?
Du skriver om ätfönster...så fastar gör du , har jag förstått.
Förskjut ätfönstret till den tid på dygnet du blir mest sugen .
För egen del äter jag nu på sommaren mellan 13-21 ( tid. 12-20 ) och jag har alltid velat ha mat direkt jag vaknat 😳 men nu går det fint att vänta.
Däremot vill jag äta middagen lite senare på em , så jag inte får sug , innan fönstret öppnar igen. Det går förvånansvärt bra. Det senaste jag lärt mig är att fettkaffe är en räddningsplanka på många sätt. Jag avslutar ofta dagen med det.
Lycka till 🌹👍
Bella50: Jag räknar inte kalorier. Är så rädd att jag skall bli fixerad och ångestfylld. Det har nämligen hänt förr. Men jag skulle ju kunna räkna på mina standardmåltider och se vad det landar på. Använder ingen speciell diet utan försöker välja sånt som jag tycker att jag både gillar och håller mig mätt på, men som inte är allt för kaloririkt. Fullkorn, bär, en frukt om dagen, kött, ägg, mathavre, bulgur, hevregryn, rikligt med grönsaker, bredgott, ost, halvfet yoghurt. Äter i princip samma saker varje dag. Har provat LCHF, men blev trött och deprimerad. Det var hemskt, faktiskt. Det kändes som att det kunde kvitta med att vara smal, och livet i övrigt för den delen, om jag ändå skulle vara så nere. Då åt jag dock minimalt med kolhydrater.
Godmorgon allesammans! Idag skiner solen även på min våg. Har gått ner 8 hg.
Alltså: -0.8 hg ! vilken start på ny vägningsvecka! Detta skall jag fira genom att ge mig i kast med målning av väggar. Hur kul som helst. Ni förstår, har köpt en liten kolonistuga och där har jag hunnit plantera många rosor och perenner, men vi har ännu inte flyttat in. Det är därför vi börjar måla, innan vi bär dit lite möbler. Mest praktiskt så! Så arbetslös är man då rakt inte. Håller tummarna för er andra denna 3:e vägningsdag.
Wow, vilket resultat Solskatt. Grattis 🌹👍 det kan bli en stjärna....
nimala gör det. Kolla dina intag då och då. Man kan bli " hemmablind" ang kalorier.
Man "tror" gärna att man äter helt ok....och som kan visa sig vara lite skevt fördelat. Kan behöva korrigeras för viktnedgång. lycka till 🌹👍
Gomorgon! tack för att jag får vara med skriver lite om mig själv senare idag ska iväg och jobba min sista dag idag sen är det semester
Här kommer min startvikt 86,5