Skriv din vikt i tråden innan klockan 16:00 varje onsdag. Alla är välkomna att ansluta efter hand, oavsett veckodag. Den vikten du har när du ansluter blir din startvikt i utmaningen. Har du inte skrivit in din vikt i tråden på två veckor så tas ditt namn bort ur listan. Du är sedan välkommen tillbaka när du vill och skrivs då in med ny startvikt. Den som har gått ner mest i procent jämfört med föregående vecka belönas med en stjärna★ vid sitt namn. Lämnar du din vikt någon av dagarna innan vägdagen så är du inte med och tävlar om stjärna veckan därefter. Detta eftersom du då haft mer tid på dig att gå ner i vikt.
Nu kör vi!!! Skriv gärna och berätta om dig själv och hur det går!
DELTAGARE
Solskatt★★★: startvikt: 78,5 kg (2015-12-01)
- 6 april: 80,5 kg, -0,25%
Baddaren★★: startvikt: 113,3 kg (2015-07-01)
- semester
Cinque★★★: startvikt: 69,4 kg (2015-08-13)
- 6 april: 64 kg, -0,16%
Havet★★★★★★: startvikt: 88,5 kg (2015-08-21)
- 6 april: 86,5 kg, -1,48%
nimala★★: startvikt 76,9 kg (2015-09-21)
- 6 april: 74,55 kg
Suskarl: startvikt: 76,6 kg (2015-10-09)
- 6 april: 72 kg, -0,69%
Monickah★★: startvikt: 82,1 kg (2016-01-13)
- 6 april: 79,5 kg, -0,75%
Troxil★: startvikt: 80.5 kg (2016-03-30)
- 6 april: 79 kg, -1,86%
Här har jag jojobantat hela livet och det blir mer än några år det 👎😬
Mitt bästa verktyg, i min vertygslåda , är LCHF / 16:8 med kaloriunderskott med -500 / dag samt registrering här på MD.
Vilken skjuts det gav mig i alla fall....och bara veta att jag får äta god mat varje dag är så härligt. Körde lchf/5:2 tidigare men blev så hungrig efter fastedagarna och ville överäta dagen efter. Inte bra.
A & O är att vara påläst om det man väljer och att hitta sin egen metod utan att jämföra sig med andra för mycket. Bli inspirerad av andra är en annan sak....
lycka till nu .🌹👍
Vägde mig i morse och hamnade på 117,5kg. Ett minus på 2,8kg sen i måndags. Mycket vätska som har lämnat kroppen givetvis men är ändå så otroligt glad.
Godmorgon! Tänk så var det fredag och utmaningens vägdag igen! Ju snarare ni lägger upp er vikt desto bättre.
Själv är jag glad, för jag har äntligen vänt trenden och börjat gå ner i vikt. Från 75,35 till 75,1 kg, (-0,25 kg och -0,33%). Det är inte mycket, men det är en vändning. Jag har haft lite extra att jobba med under den här utmaningen (har inte berättat p.g.a att jag har skämts) eftersom jag varit tvungen att sluta med de antidepressiva tabletter som jag har tagit under många år och som utöver att ha givit mig en mer positiv syn på livet faktiskt har gjort mig mer energisk och minskat min aptit. Som ni säkert förstår är det kämpigt att ha blivit en tröttare, mer negativ och hungrig version av sig själv. (Eller har jag nu blivit mig själv?) Det som har hjälpt mig när det gäller vikten är att jag har registrerat maten och sett att jag har legat allt för högt. Jag har dessutom försökt att inte stoppa något i munnen efter klockan 19.
Välkommen PatOtt! Roligt att du tog tillfället att presentera dig också! Vill du att jag skall skriva din måndagsvikt som din startvikt så att du kan använda dagens vikt som första vecka, eller vill du vänta och ha dagens vikt som startvikt? :-) Grattis till den fina starten, hur som helst!
Kolhyd: Då är jag med på banan! Sätter 85,4 som din startvikt i denna utmaning.
Sätt måndagens vikt som startvikt. Så får jag min totala viktnedgång sen i slutet av denna utmaningen.
Och tack för välkomnandet :)
Hej medsystrar...OCH bror 🌹👍
PatOtt och nimala. Kämpa och registrera lönar sig. Grattis till er båda.👍
Många bär på "ryggsäckar" som påverkar vikt och mående. Grattis nimala att du gått vidare mot en bättre framtid. Nu går vi framåt...bakåt ska vi inte. Där har vi varit alltför länge. Pepp 👏🌹👍
Min vecka har varit upp-och ner på vågen efter att jag festade med Thaimat och mjukglass i tisdags 😬 orsak & verkan.....men gott var det 😋
Jag har kämpat och idag står vågen på 78,1 kg / - 14,9 kg på 200 dagar (igår).
OM jag inte tagit tag i vikten den 5/1 -15 hade jag med stor sannolikhet vägt mer idag än innan dessa tappade kilon.
Mest stolt är jag för att jag oxå är helt rökfri sedan 5/12-14
Nu fortsätter kampen . Pepp till er alla 🌹👍
Godmorgon! Idag står vågen på samma vikt som förra fredagen. Alltså varken upp eller ner på två veckor. Det är säkert frosseriet på jordgubbar som är orsaken så nu är det slut med det. Det funkar bra annars att inte äta frukost om dagarna. Denna veckan har jag bara haft en hel fastedag men jag hoppas kunna hålla denna dag som fastedag istället. Pep till er alla.
Hallå! här kommer mina resultat.
Vikten
86,6 (+0,1)
Förra veckan Denna vecka
Muskler:48,6 50,6
Fett i %: 41,5 38,4
Midja:100 cm 97 cm
Höft: 126 cm 125 cm
Vikten öka lite men har blivit mycket motion och då bygger man ju muskler.Men mina andra resultat är jag supernöjd med.
Heja heja på er 🌹👍
93,0 idag, så det gick lit uppåt! Magen fungerar inte riktigt bra, trots torkade aprikoser och päron.
Är på semester och återkommer med nya siffror när jag kommer hem!