Skriv din vikt i tråden innan klockan 16:00 varje onsdag. Alla är välkomna att ansluta efter hand, oavsett veckodag. Den vikten du har när du ansluter blir din startvikt i utmaningen. Har du inte skrivit in din vikt i tråden på två veckor så tas ditt namn bort ur listan. Du är sedan välkommen tillbaka när du vill och skrivs då in med ny startvikt. Den som har gått ner mest i procent jämfört med föregående vecka belönas med en stjärna★ vid sitt namn. Lämnar du din vikt någon av dagarna innan vägdagen så är du inte med och tävlar om stjärna veckan därefter. Detta eftersom du då haft mer tid på dig att gå ner i vikt.
Nu kör vi!!! Skriv gärna och berätta om dig själv och hur det går!
DELTAGARE
Solskatt★★★: startvikt: 78,5 kg (2015-12-01)
- 6 april: 80,5 kg, -0,25%
Baddaren★★: startvikt: 113,3 kg (2015-07-01)
- semester
Cinque★★★: startvikt: 69,4 kg (2015-08-13)
- 6 april: 64 kg, -0,16%
Havet★★★★★★: startvikt: 88,5 kg (2015-08-21)
- 6 april: 86,5 kg, -1,48%
nimala★★: startvikt 76,9 kg (2015-09-21)
- 6 april: 74,55 kg
Suskarl: startvikt: 76,6 kg (2015-10-09)
- 6 april: 72 kg, -0,69%
Monickah★★: startvikt: 82,1 kg (2016-01-13)
- 6 april: 79,5 kg, -0,75%
Troxil★: startvikt: 80.5 kg (2016-03-30)
- 6 april: 79 kg, -1,86%
★ Grattis till veckans framsteg, Solskatt!
Berätta gärna om hur du gjorde det!
★ ✡ ✩ ✪ ✰ ☆ ✫ ❂ ✺ ✶ ❈
Angående stjärnorna, förresten. Det blir lite för mycket med 2 stjärnor för en veckas vinst, tycker jag, men jag har satt varje veckas största procentuella förlust i fetstil, så att det skall bli lätt att se vilka veckor stjärnan gäller.
Kolhyd: Stämmer det att du vägde 85.4 kg fre 18/7? Jag har satt det som din startvikt för denna utmaningen. Förstår att det är störigt att byta invägningsdag. Jag brukade ha onsdagar, men tycker att fredagar är bra för eventuella utsvävningar under helgen har en möjlighet att rinna av tills dess.
Bella50: Tack!
Louise71: Vad bra tänkt! Nu känner även jag mig pepp för att ta itu med saker och ting. Veckans matlådor, mina alltså, skall inte vara gissningar eller förhoppningar. De skall faktiskt räknas på.
Ska vi lämna vikten Fredagar inte Onsdag????
Jupp! Här är det fredag. På 7 månaders viktresa är det onsdagar liksom på Biggest looser.
Min startvikt är 87.3 och första invägningen 85,7
Andra invägningen 85,4 och nu i fredags när jag inte hade min invägningsdag så
vägde jag samma som innan. Min historia hittills! :)
Det blir väl bra Rogann 👍 då får vi chans att lätta lite till , från onsdagens Biggest Loser. Häpp 👏🌹👍
Efter camping....utan kolhydrater i form av bröd och potatis....dock vin och jordnötter.....visar vågen på +0,9 kg.😡👎
Inte lika " kul" sätt att börja veckan på...men ALLT går. Pepp till alla kämpar 🌹👍
Godmorgon!
Äntligen har semestern börjat REGN ja ja man får ju i alla fall vara ledig.
Nu väntar snart en skön morgonpromenad regnet stoppar inte mig.
Ha en bra dag
Redan denna morgon har 0,7 kg lämnat denna kropp.
kolhydrater samlar vätska...helt klart.
nu kör vi på 🌹👍
Efter att ha registerat mina måltider i appen har det blivit tydligt att mina portioner är på tok för stora. Känns bra ändå att veta vart felet är.
Hejsan på er.
Är det ok att jag hoppar in i er utmaning? Gjorde en omstart i måndags och skulle behöva något sånt här för att peppa mig själv :)
Lite info om mig själv :
Jag äe en 44 årig man och har jojobantat nu i ett antal år. Kör Strikt LCHF och mår väldigt bra av den kosten. Blev medlem här i matdagboken i januari i år och vägde då 125,2kg. Mitt mål är att hamna någonstan mellan 80-90kg. Jag är 192cm lång. I april så hade jag lyckats gå ner till 114,8kg och mådde toppen. Men sedan hände något och jag tappade greppet helt. Och har egentligen inte orkat/velat/haft motivation nog att ta mig tillbaka förrän nu. I måndags när jag så beslöt mig för att starta om så vägde jag in på 120,3kg
Självklart är du välkommen hit Patott 👍
Bara kul med " en katt bland hermelinerna".
Ursäkta....Kunde inte låta bli....😬👏🌹👍