Veteran
8084 inlägg
Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.
Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.
Sitter och ser på TV om de som väger 600 lb( c,a 300 kg) och får hjälp av dr N i Juston med operation, Tycker i och för sig att 300 kg är långt bort, men har man kommit in i överätarvanor, så går det nog "bra". Men huvva nu får det vara nog!
På onsdag börjar jag 4 veckors medelhavsdiet och har idag jobbat med inköpslista, som jag ska skriva in på nätet i ,orgon och hämta på tisdag.
Vi har ju testat den tidigare och den passade även sambon, som förstås får dryga ut med mackor, pasta och potatis!
Ha en bra vecka allihop
Pepp babs2...det är ju perfekt om man inte behöver laga dubbla måltider ✌️
Här äter vi samma. Han håller vikten trots godis och skräp...konstigt 🤔
ja ny vecka o hoppas jag kan få till nåt bra i matväg. Vi behöver båda här ner i vikt,men svårt få till. Men de är att skippa fikabröd för mej. De är en god början och de har gått skapligt tycker jag.
Hörde nyss att det är första Advent till helgen. Har planerat ett saffransbrödbak (hm) och hoppas att sambon ska äta mest av bullarna. 2 december ska jag till en kompis på julkaffe, där vi ta med oss bröd. Jag planerar att som vanligt ta med drömrulltårta och sen tänker jag göra knäck-kakor, varav en del blir kvar hemma i vårt förråd. ICA sålde pepparkaksdeg för 5:- och det blir lite skurna pepparkakor för doftens skull.
På onsdag får vi våra 3:e Covidsprutor och influensaspruta. Känns bra! Inte minst eftersom vi ska gå på julfrossa 10/12. Det innebär förmodligen en jultallrik (förr om åren var det buffe) och sen underhållning med Jacke Sjödin och några till.
Kan jag få lite åsikter om när vi ska börja efter nyår! 5/1 eller 12/1???
Pepp babs2...det är ju perfekt om man inte behöver laga dubbla måltider ✌️
Här äter vi samma. Han håller vikten trots godis och skräp...konstigt 🤔
Vi har det organiserat så att om den mat jag lagar inte smakar "herrn" så lagar han själv. Nu när jag kör Nutrilett lagar han allt själv fast jag planerar, så fr o m onsdag lättar det för honom.
Hörde nyss att det är första Advent till helgen. Har planerat ett saffransbrödbak (hm) och hoppas att sambon ska äta mest av bullarna. 2 december ska jag till en kompis på julkaffe, där vi ta med oss bröd. Jag planerar att som vanligt ta med drömrulltårta och sen tänker jag göra knäck-kakor, varav en del blir kvar hemma i vårt förråd. ICA sålde pepparkaksdeg för 5:- och det blir lite skurna pepparkakor för doftens skull.
På onsdag får vi våra 3:e Covidsprutor och influensaspruta. Känns bra! Inte minst eftersom vi ska gå på julfrossa 10/12. Det innebär förmodligen en jultallrik (förr om åren var det buffe) och sen underhållning med Jacke Sjödin och några till.
Kan jag få lite åsikter om när vi ska börja efter nyår! 5/1 eller 12/1???
Jag säger 5/1 så kommer man in i gängorna igen efter helgerna
hänger på närsom.
Start den 5/1 blir bra, tycker jag.
Samma visa igen, sömnlös med myrkryp i ena benet så det är lögn att ligga still :( Dricker en kopp te få se om det lugnar sig och man kan komma till ro. En positiv sak är att jag äntligen kommit på hur man får igång på elementen i lägenheten. Satt på toaletten och tittade ner på elementet, såg en liten knapp längst ner och vips så fungerade det. Vi har haft svinkallt inne så det var ju bra som sagt.Så där, nu ska jag dricka mitt te och hoppa i säng igen och förhoppningsvis få somna.
Kallt ute, men inte minus idag ute som igår skönt.
Mannen började prata om gran igår han och barnen ville ha en äkta gran i år, vi brukar ha plasgran På julen, Jag är nöjd med plastgranen den är fin.
Jag får väl ge med mig i år, barnen vill och mannen vill ha en äkta gran i år, så nu blir det att kolla efter grannar närmare Julen.
Ica hade fått ut semlor med saffran i affären, det låter gott, Jag kommer testa en sådan längre fram med barnen, och mannen.
Med en kopp kaffe till den semlan så blir det gott