Veteran
8083 inlägg
Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.
Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.
i dag blir första resan " minnesutredning" ska bli intresant se hur sånt funkar. Blir på minnesklniken på lassarettet, Tar nu min mugg kaffe,
BRA med fortsättning nästa år!
Start?
först tänkte jag ju tidigare desto bättre, när jag sedan så att den 5/1 var på trettonafton svalnade glöden.
- kändes snuvad på konfekten ( som vi inte har ) eller maten, som ju mkt väl kan anpassas.
JAG FÖLJER MED VILKET SOM!
( idag är det tydligen tisdag bara. Jag har förgäves letat efter de vikter som brukar välla in på onsdagar, men det fanns förklaring!
JAG röstar på att vi börjar så snart som möjligt efter nyår....lika bra ” att se sanningen i vitögat” efter helgerna.
Jag tar ” en vit månad” i januari...som jag gjort nu i flera år...inte för att det finns alkoholproblem...men vi tar ett glas vin när andan faller på.
Dessutom är loppisen stängd och jag ser fram emot att få pyssla med annat som stått ” på vänt”.
Att även få tid till härliga vinterpromenader med stavarna i närområdet...är så efterlängtat också.
Jag vet inte hur det varit med den ” rutinen” i år...det har ” kommit saker emellan ” hela tiden.
Kom nyss på att det är NU det är advent 😲....så idag måste jag ta fram stakar och stjärnan.
Idag känns huset ” tomt” efter Aylas jamanden 😢...nu tassar hon omkring annorstädes ♥️
Vad glad jag blir att ni tänker som jag dvs starta så fort som möjligt efter nyår!! Det var Johan som ville ge lite mer jullov.
Sen kan jag berätta att jag inte planerar något sommarlov utan perioderna går "kant i kant". Men vi får se, jag verkar inte haft aktuell almanacka framme vid planeringen, men vi siktar på 5/1.
I natt har jag haft det lite knepigt, ont både här och där och gick till slut upp och satte mig att läsa, dricka te och äta smörgåsrån med bregott på. Vid 2.30 gick jag ner igen och somnade och vaknade av väckaren kl 8. Somnade om och sov till 9. Jag har vridit på dygnet och det är inte bra. Måste vri tillbaka, men då måste jag se till att komma upp på morgonen,
I morgon är det onsdag igen! Onsdagarna duggar tätt! Ha det bra!
Vad glad jag blir att ni tänker som jag dvs starta så fort som möjligt efter nyår!! Det var Johan som ville ge lite mer jullov.
Sen kan jag berätta att jag inte planerar något sommarlov utan perioderna går "kant i kant". Men vi får se, jag verkar inte haft aktuell almanacka framme vid planeringen, men vi siktar på 5/1.
I natt har jag haft det lite knepigt, ont både här och där och gick till slut upp och satte mig att läsa, dricka te och äta smörgåsrån med bregott på. Vid 2.30 gick jag ner igen och somnade och vaknade av väckaren kl 8. Somnade om och sov till 9. Jag har vridit på dygnet och det är inte bra. Måste vri tillbaka, men då måste jag se till att komma upp på morgonen,
Fint att vi får fortsätta genast efter nyår. Det behövs nog kan jag tänka. Antar att det då blir nyanmälning så håller utkik efter det.
Du har så rätt - Onsdagarna duggar tätt, det går mot jul med stormsteg!
Kul att det blir en fortsättning! Heja oss!
Det blir en tråd för nyanmälningar runt nyår, men om någon som varit med frekvent tidigare missar kommer jag att jaga den!!
Kalorifri glögg receptet snott från Viktväktarna:
2 dl Fun Light Wild Berries
5 dl Vatten
1 påse glöggkrydda
Koka upp 2 dl av Fun Light och 5 dl vatten i en kastrull .
Tillsätt glöggkryddorna och låt sjuda en liten stund. Låt det sedan svalna och sila av. Glöggen är alltså helt gratis i PP, men glöm inte att räkna mandel och russin om du tar det.
Ska testa. Sambon gillar inte köpt glögg, antingenför söt eller för spritstark, men för mig blir nog den här bra.
...................................................
Fortsätter min stöldrunda med kalorifritt godis, om man använder Fun Light
Gör så här:
Blanda alla ingredienser och koka upp under omrörning tills ytan börjar röra sig.
Häll över i formar och ställ svalt. Just dessa formar är från pufz.se
....................................... och en stöld till, men där kan det bli några kalorier
Ta din favoritglögg och fixa ett trevligt julgodis snabbt och enkelt!
Gör så här:
Blanda alla ingredienser och koka upp under omrörning tills ytan börjar röra sig.
Häll över i formar eller ett fat med kant och ställ svalt.
En fråga: Ni som använt kokosgrädde på burk, brukar ni använda vätskan också eller bara den "gräddiga" delen?
En fråga: Ni som använt kokosgrädde på burk, brukar ni använda vätskan också eller bara den "gräddiga" delen?
De beror på vad jag ska göra med den. Om jag lagar mat ex en gryta så skakar jag burken innan jag öppnar och använder allt. Men om jag ska göra en chokladmousse så ställer jag den i kylen ett tag, häller vätskan i en bunke och använder den fasta delen till chokladmousse och häller i lite i taget av vätskan tills jag får bra konsistens. Så går det nog att göra med matlagning också, ta den fasta delen och späda med vätskan lite i taget om man inte vill ha så lös konsistens. ☺️
Den här veckan ville jag helst inte ställa mig på vågen. Men nu har jag varit med, registrerat vikten varje vecka sen start, så det va bara att göra... Spårade ur för 1 1/2 vecka sedan och har inte kommit upp på banan igen. Har ätit allt vad jag kännt för och mycket socker. Och ä tränat har jag nog inte gjort på typ 5 veckor... Så vågen visade plus så klart. Just nu orkar jag inte riktigt ta tag i kosten, funderar på att byta spår och prova något annat än keto. Har sneglat lite på olika alternativ här på MD. Kanske 800kcal varianten, men jag fixar inte att vara hungrig. Är det någon av er som har provat den?
Ikväll ska jag nog försöka träna, kanske bara yoga eller stretchpass, men nånting.. Kroppen förfaller och börjar bli trött och sliten.