icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad Biggest Looser sommar och höst 2021

Veteran
8084 inlägg
6 juli 2021 10:35

Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    Redigerad: 20 november 2021 10:07

Weekenden är här, gott folk!

Ordet weekend ger mig olika vibbar - betyder weekend att nu får man kasta loss? Kasta loss vad då? Spanar här en fara för att kontrollen över matregimen lossas och det hela löper amok.....

Samtidigt ger ordet mig vibbar om att äntligen är man fri från vardagens klocka och den ram den ger: att komma upp en viss tid för att komma iväg till jobbet en viss tid, att rusa till tåget en viss tid för att inte behöva vänta på nästa i en hel timme, att komma i säng så att man igen orkar upp till nästa dags rutiner. 

Vardagens klocka kanske ändå behöver vara med under weekenden - för att inte tappa de regelbundna mattiderna? 

Vad tänker du kring detta koncept som kallas weekend?

• Veteran
    4094 inlägg
    20 november 2021 13:43

Eftersom jag är ” helårsledig” så försöker jag göra lite skillnad på vardagar & helg.

Ett glas vin till god mat t.ex....lite extra mys kring måltiden...men det behöver inte betyda en massa onyttigheter...men något extra blir det ju via vinet.

• Veteran
    1245 inlägg
    20 november 2021 20:19

TACK för stöttande tillrop❣️

Pappa kvar på lasarettet, SIP möte på tisdag, ska vara med där. Han är sämre, sover nästan dygnet runt, blod i avföringen , väntar på kirurgens koll, fått vätskedropp. Mm.mm. Bara han inte har ont. 
    Varenda gång det ringer hoppar hjärtat lite extra när det står "hemligt nummer".  Idag var det bara en önskelista ifrån pappa. Mobilen t.ex. som han skickade hem förra söndagen.  Jag skulle ändå upp före besökstiden för att ta in tidningarna, kolla posten och titta i hans räkningspörm om det ligger några räkningar som ska betalas. Så då tar jag allt på en gång!

Haft besök idag av ett par vi inte träffat på två år  pgapandemi . Härligt att ta vid där vi slutade ( telefonkontakt lite under tiden). Passar oss alla fyra att träffas mitt på dagen och äta lunch och fika. De bor upp i skogarna  och vill liksom vi komma hem utan mörkerkörning. Det blir ju allt mörkare snabbt nu. 
    - för en gångs skull höll planeringen nästan ända fram. Kunde byta om i lugn och ro ( brukar planera tiden så att vi ska vara klara en timmer före gästerna kommer, det brukar bli lite sådär) 

Denna veckan har varit mycket onyttig, fick ju även lämna återbud till sjukgymnastikens gruppträning (ok, vi är en grupp men med individuell träning.  Jag har gjort lite övningar hemma så helt stopp har det inte varit. Men registrering har det inte blivit något av. Inte ens vattnet funkar- det måste jag få lite ordning på igen. Viktigt!

SÖMN - ordning på sovandet är viktigt. Jag behöver  också hjälp att somna. Har jag någon enstaka  gång riktigt tur (som i natt) sover jag till kl 06. Då är det lika bra att börja dagen.  Har försökt gå över till  Melantonin ist men då vaknar jag en gång i timmen utan undantag. Samt är helgroggig hela fm. Nytt recept aktuellt så får se om doktorn låter mig fortsätta. 

Ja, visst är det mycket som ska funka?

BL nästa år? Javisst! 
    FORTSATT TREVLIG HELG❣️

• Veteran
    1245 inlägg
    20 november 2021 20:30

Weekend?

Vi är ju båda ålderspensionärer så ledig tid finns det egentligen gott om. 
    Tiden räcker ändå aldrig till för det man vill och lite till❗️
    Tänk på vilodagen, säger han och vill att vi ska vara "lediga" .  Så det gäller att få gjort

sådant jag behöver ha hjälp med i veckan. Då kan han kolla på fotboll helgen. Jag gör sådant jag klarar själv eller ingenting. 
    Lite småplock brukar det bli.

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    21 november 2021 00:51

Sitter vid datorn mitt i natten igen och det kan bara betyda en sak: SUUUG frown Försöker skingra tankarna så jag kan lägga mig igen.I bland får jag ta till ett annat knep, The Sims 4. Spelat Sims serien ända sen den kom ut 2000 och jag är fortfarande in looove.Sedan har jag planerat in en ätar dag på lördag nästa vecka, har födelsedag då så då ska jag snaska.Önska mig lycka till med sömnen. God natt alla heart

• Veteran
    2322 inlägg
    21 november 2021 09:57

jag har ingen skillnad på vardag o helg. Kanske lite mer ljus lite här o där. Men de som åker in är ingen skillnad,men endå känns de som helg.  Nästa vecka är de lite sjukhusbesök.  Kanske vi ska besöka vårt barnbarnsbarn i dag, får se vad känslan säger.heart

• Veteran
    1245 inlägg
    21 november 2021 10:12
    kikaro27 skrev den 21 november 2021 00:51

Sitter vid datorn mitt i natten igen och det kan bara betyda en sak: SUUUG frown Försöker skingra tankarna så jag kan lägga mig igen.I bland får jag ta till ett annat knep, The Sims 4. Spelat Sims serien ända sen den kom ut 2000 och jag är fortfarande in looove.Sedan har jag planerat in en ätar dag på lördag nästa vecka, har födelsedag då så då ska jag snaska.Önska mig lycka till med sömnen. God natt alla heart

Hoppas John Blund hade tid att stanna en stund hos dig och att sömnsanden inte tagit slut❣️

• Veteran
    1245 inlägg
    21 november 2021 10:16
    pralin skrev den 21 november 2021 09:57

jag har ingen skillnad på vardag o helg. Kanske lite mer ljus lite här o där. Men de som åker in är ingen skillnad,men endå känns de som helg.  Nästa vecka är de lite sjukhusbesök.  Kanske vi ska besöka vårt barnbarnsbarn i dag, får se vad känslan säger.heart

Hoppas ni kan genomföra ert besök hos barnbarnsbarnet som ni tänkt. Blir nog en bra glädjeinjektion. 
    Barn (och djur ) har läkande förmåga bara genom att vara som de är.
    Jag önskar att det  blir en bra söndag❣️

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    21 november 2021 15:45

Socker djävulen viskade i mitt öra halva natten och till sist gav jag efter och gick upp och åt angry Gubben hade köpt bullar och kakor så det blev en del sånt + mackor. Nåväl, det är bara att gå vidare och vara stark när suget sätter in.

• Veteran
    8084 inlägg
    Redigerad: 21 november 2021 23:02

Klart med Johan för fortsättning 2022.

Vilket startdatum föredrar ni? 5/1 eller 12/1??