Veteran
8081 inlägg
Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.
Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.
Målet är nog för de flesta att kunna äta allt...men inte alltid.
DET är kruxet, enligt mig.
Ja, nu startar vi den 5/1-22...och det bara måste ju gå att komma tillbaka ner målet igen...nån gång , tycker jag.
Rutin & disciplin, mera rörelse och mindre intag så...
Vad är problemet 🤔🤨?
Ja vad är egentligen problemet? Mitt är nog motivationen, att fortsätta när det inte går riktigt som jag vill. När motivationen blir sämre så tappar jag disciplinen. Kanske är grunden att hålla ut med rutin och mera rörelse, då kanske kroppen mår bättre och motivationen att fortsätta kanske infinner sig. Sen kanske de leder till att vikten börjar röra sig nedåt och då kanske disciplinen fortsätter att hänga kvar. ☺️
Kanske har jag nu lyckats med första steget, att börja reflektera.
Jag vill nog kunna äta allt, men inte alltid, men lyckas jag med bra rutiner och så småningom diciplin så kanske det funkar. Det som hindrar mig mest är mitt sockerberoende, måste komma på en bra taktik för att inte vara fast...
Målet är nog för de flesta att kunna äta allt...men inte alltid.
DET är kruxet, enligt mig.
Ja, nu startar vi den 5/1-22...och det bara måste ju gå att komma tillbaka ner målet igen...nån gång , tycker jag.
Rutin & disciplin, mera rörelse och mindre intag så...
Vad är problemet 🤔🤨?
Ja vad är egentligen problemet? Mitt är nog motivationen, att fortsätta när det inte går riktigt som jag vill. När motivationen blir sämre så tappar jag disciplinen. Kanske är grunden att hålla ut med rutin och mera rörelse, då kanske kroppen mår bättre och motivationen att fortsätta kanske infinner sig. Sen kanske de leder till att vikten börjar röra sig nedåt och då kanske disciplinen fortsätter att hänga kvar. ☺️
Kanske har jag nu lyckats med första steget, att börja reflektera.
Jag vill nog kunna äta allt, men inte alltid, men lyckas jag med bra rutiner och så småningom diciplin så kanske det funkar. Det som hindrar mig mest är mitt sockerberoende, måste komma på en bra taktik för att inte vara fast...
Bella och Åsa vilka kloka ord! Måste nog börja tänka jag också, inte bara halka omkring.
Även här har vikten ökat ...varit härifrån ett tag...trodde jag skulle klara det men NEJ....känner mig dåligt
men 5/1 hänger jag på så gott jag kan men kan kanske bli något kilo ner så småningom om jag försöker skärpa till mig,,,,mest för rygg och artros fot. Just nu haltar jag fram vill kunna gå normalt. Får minska på intaget och skriva in maten.....
Vi har alla vårt dodda.. och man behöver inte göra som andra gör ...men att ta lärdom och hitta inspiration från andra i samma sits...hitta sin egen hållbara modell ..det är guld värt...och har verkligen hjälpt mig ...i min start framförallt.
Jag hade som de flesta provat ALLT....tills jag hittade hit...och lyckades komma i mål...utan nån större ” uppoffring” om jag tänker efter.
Jag har bytt riktning några gånger, gått upp och ner lika många...men jag har en bra verktygslåda nu och ger aldrig upp om mitt mående...
för om inte jag mår bra , då går det inte att hålla blicken på målet heller.
Vi vet ju egentligen vilka akilleshälar vi har, eller hur ?
Om vi börjar där...undvika / kanske t.o.m. förbjuda just det...( min värsta är BRÖD ) så är hälften vunnet bara där.
Kul att se dig härinne igen dodda ...massa pepp från mig.😍✌️
Små steg är också steg....
så mycket klokt som sägs här. Hoppas jag kan hänga med 2022. Här lite vingklippt.
Nästa år blir nya tag 💪
Man känner sig som en elefant, med all julmat och godis som man ätit.
Men nya året, blir året jag ska lyckats nå målet 💪
Jag har kämpat länge med kilorna, vågen visade plus som minus.
Jag har bestämt mig jag ska lyckas, nu är det dax för mig att glänsa
Sjuklig fetma ska inte få begränsa mig mera. Ett liv utan daglig smärta i min kropp är så fantastiskt.
Jag känner mig som en fotomodell,
när jag står med nya kläder på min kropp!
Jag känner mig vacker. Jag köpte helst inte nya kläder tidigare när jag var större,
jag och spegelbilden var inte överens,
jag orkade inte se min kropp i kläderna, jag gick hellre omkring i mina gamla kläder.
Nästa år blir träningen, som kosten som räkna kalorier, mitt nyårslöfte för nya året.
Även här har vikten ökat ...varit härifrån ett tag...trodde jag skulle klara det men NEJ....känner mig dåligt
men 5/1 hänger jag på så gott jag kan men kan kanske bli något kilo ner så småningom om jag försöker skärpa till mig,,,,mest för rygg och artros fot. Just nu haltar jag fram vill kunna gå normalt. Får minska på intaget och skriva in maten.....
Häng på. ☺️ Jag hoppas också på några kilon ner, eftersträvar mindre värk i höfterna och ett hopp om att orka springa så småningom. Vi kämpar på! Massa pepp!
Vi har alla vårt dodda.. och man behöver inte göra som andra gör ...men att ta lärdom och hitta inspiration från andra i samma sits...hitta sin egen hållbara modell ..det är guld värt...och har verkligen hjälpt mig ...i min start framförallt.
Jag hade som de flesta provat ALLT....tills jag hittade hit...och lyckades komma i mål...utan nån större ” uppoffring” om jag tänker efter.
Jag har bytt riktning några gånger, gått upp och ner lika många...men jag har en bra verktygslåda nu och ger aldrig upp om mitt mående...
för om inte jag mår bra , då går det inte att hålla blicken på målet heller.
Vi vet ju egentligen vilka akilleshälar vi har, eller hur ?
Om vi börjar där...undvika / kanske t.o.m. förbjuda just det...( min värsta är BRÖD ) så är hälften vunnet bara där.
Kul att se dig härinne igen dodda ...massa pepp från mig.😍✌️
Små steg är också steg....
Tack snälla du har bra tankar....Roligt att bara hänga på här och kunna läsa och skriva...peppande bara det. Nu får det bli ett nytt försök på nya året 2022 börjar med ett halvår så får jag se var jag hamnar.Man vet aldrig
GOTT NYTT ÅR BELLA och till er alla andra.
Vilka förståndiga tankar och underbara bilder! Ibland kan bilder säga mer än ord!
Skulle varit på massage för axel och höger arm idag kl 11, men vaknade med halsont och täppt näsa, så jag lämnade återbud och avbokade färdtjänst. Var övertygad om att det var Covid, men tog ändå antihistamin och Kortisonspry i näsan och ögondroppar och nu framåt kvällen är halsontet borta och näsan ren. Jag är inte allergisk men överkänslig mot olika saker olika gånger, går inte att bevisa eftersom det inte förekommer IgE som vid allergi. Nu blir det spännande att vakna i morgon!
Har under dagen försökt hitta hur man beter sig för att få ta PCR-prov, vilket man ska göra om man har symptom, men hittar inget. Kanske via vårdcentralen. Just nu är det inte aktuellt i alla fall.
Har planerat maten för kommande vecka och lagt in lista på ICA, ska hämtas i morgon.
I morgon är det onsdag, men ingen vägning!
Ha det bra allihop!
Har nu meddelat Johan att Pralin vunnit 3 månaders plusmedlemsskap och MAS63 hela 1 års plusmedlemsskap. GRATTIS båda!
Grattis Pralin och MAS63
Bra kämpat. Nu blir det nya tag på det nya året