icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad Biggest Looser sommar och höst 2021

Veteran
8081 inlägg
6 juli 2021 10:35

Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    15 december 2021 11:00

Bakslag denna veckan från 128,7 till 131,1 sad Men det är mitt nattätande som visar sig på vågen, kroppen vet väl inte vilket ben den ska stå på när jag äter som jag ska på dagarna och kolis bombar den nattetid. Men det är bara att kämpa vidare och ta nya tag.

• Mycket engagerad
    241 inlägg
    15 december 2021 12:11
    kikaro27 skrev den 15 december 2021 11:00

Bakslag denna veckan från 128,7 till 131,1 sad Men det är mitt nattätande som visar sig på vågen, kroppen vet väl inte vilket ben den ska stå på när jag äter som jag ska på dagarna och kolis bombar den nattetid. Men det är bara att kämpa vidare och ta nya tag.

Ge inte upp. Vi alla hamnar någon gång i en sådan svacka, där maten får tala och styra det är bara ta nya tag.

Även om det känns motigt med plus på vågen, så är det inte försent att vända den siffran mot ett stort minus.

Jag äter alltid Havregrynsgröt innan jag lägger mig för natten, jag håller mig mätt och mitt blodsocker håller sig stabilt med det.

Det är ett tips, om du vill prova.

Pepp till dig.

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    15 december 2021 12:37
    Lv1 skrev den 15 december 2021 12:11
    kikaro27 skrev den 15 december 2021 11:00

Ge inte upp. Vi alla hamnar någon gång i en sådan svacka, där maten får tala och styra det är bara ta nya tag.

Även om det känns motigt med plus på vågen, så är det inte försent att vända den siffran mot ett stort minus.

Jag äter alltid Havregrynsgröt innan jag lägger mig för natten, jag håller mig mätt och mitt blodsocker håller sig stabilt med det.

Det är ett tips, om du vill prova.

Pepp till dig.

Tack för peppen heart Jag äter lchf så havregrynsgröt blir för mycket kolisar för mig, men jag ska försöka lägga middagen/kvällsmaten lite senare få se om det hjälper smiley

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    Redigerad: 15 december 2021 15:04

Nu är det verkligen utmanande att hålla sig på den smala vägen, speciellt då man rör sig i olika affärer. Dessa dignar av den ena godsaken efter den andra. För varje avdelning har man dukat upp med något som frestar gommen och man blir smått stressad av att hela tiden spärra sin inre vision av både smak och upplevelse. Jag kunde tyvärr inte motstå att köpa litet kryddig limpa, smetana och rom. Nå, kanske ändå bättre än pepparkakor, choklad och mandelmassa.....

• Veteran
    2752 inlägg
    15 december 2021 15:17

Ätit för mycket gott på resa till Gotland förra veckan firade mannens  50 års dag 

Men vi hade mysigt men nu får det bli ordning och utan socker och mera grönsaker 

Pepp alla 

• Mycket engagerad
    399 inlägg
    15 december 2021 18:18

Precis som fler här inne har jag också tappat en del av fotfästet med kosten kontra tröstätande. Vissa dagar går bättre än andra. ag böjar alltid dagen i hälsans tecken men vad jag slutar som lämnar jag till fantasin. 
    Jag kom fram till att jag lägger för mycket press inför jul med att hålla vikten under kontroll för jag går alltid upp över julen varje år, så ville ha marginalen på min sida. 
    jag skriver inte så mycket längre men håller ändå lite koll och kom fram till efter an massa underbara tips att jag lägger året bakom mig istället efter nyår (hoppas jag) och försöker bara hålla koll och försöka ndvika tröstätandet.
    Jag läste dock ett tips om gröten innan sovandet, inte för jag äter så mycket nattetid men det kanske kan lägga en grund inför morgondagen precis som jämna måltider.
    Jag träffade idag dietisten för att diskutera mat pga risk för diabetesen och det var ett givande samtal och mycket att väga in så får änga resten av detta år att få pusselbitarna på plats.

• Veteran
    1244 inlägg
    15 december 2021 19:11

Pappa gick bort den 29/11 , En måndag. På tisdagen satt vi på begravningsbyrå och ordnade. 
    Min syster reste hem till Malmö. Onsdag varvi däckade och jag. Ringde återbud till träningen på lasarettet. Lite julpyntande. 
    Fick veta att mamma blivit sämre. Min syster ringde upp och talade med ansvarig sköterska och chefen. Någr timmar senare ringde de och Tilde om att doktorn varit hos mamma och nu fanns palliativ medicin . Smärtlindring, ångestdämpande och nåt annat som lindrade. Och att det skulle användarsida mamma inte skulle behöva lida pga smärta, andnöd el oro. Natten var lugn systern planerade att köra hit på lördagmorgon.

på fredagkvällen  den 3/12 ringer de och meddelar att hon somnat in. Id 10:30 på kvällen. Lugnt o stilla. Min syster kom och hämtade mig så tog vi farväl av mamma.  

Så måndag morgon kl 8 satt vi på begravningsbyrån igen. En del som behövde ändras och kompletteras. Det har varit många turer medmejl och telefonsamtal. Prästen satt jag 1,5 Tim i bykyrkn. Hon hade helst velat att min syster skulle kommit upp också. 
    vi hade varit väldigt exakta med vilken musik det skulle vara, fick kämpa väldigt för allt utom psalmerna. 
    Vi tror det kommer att bli vackert på måndag med dubbelbegravning.
    De följdes åt under mer än 70 år. Nu gör de sista resan tillsammans❣️

men att det var så mycket runt omkring hade jag inte trott. 
    När det är dags för mig att gå vidare så ska jag försöka ha förberett ini minsta detalj hur det ska vara. För de efterlevandes skull❣️ 

Det där som följer med dödsfall, information i mängder med vita kuvert - väntar man tillräckligt länge löser det sig själv! 

TACK för läsning av mina virriga rader,  ikväll väntar  Böndernas val och resa. Ha det gott alla❗️

• Mycket engagerad
    241 inlägg
    15 december 2021 20:46
    52Stinas skrev den 15 december 2021 19:11

Pappa gick bort den 29/11 , En måndag. På tisdagen satt vi på begravningsbyrå och ordnade. 
    Min syster reste hem till Malmö. Onsdag varvi däckade och jag. Ringde återbud till träningen på lasarettet. Lite julpyntande. 
    Fick veta att mamma blivit sämre. Min syster ringde upp och talade med ansvarig sköterska och chefen. Någr timmar senare ringde de och Tilde om att doktorn varit hos mamma och nu fanns palliativ medicin . Smärtlindring, ångestdämpande och nåt annat som lindrade. Och att det skulle användarsida mamma inte skulle behöva lida pga smärta, andnöd el oro. Natten var lugn systern planerade att köra hit på lördagmorgon.

på fredagkvällen  den 3/12 ringer de och meddelar att hon somnat in. Id 10:30 på kvällen. Lugnt o stilla. Min syster kom och hämtade mig så tog vi farväl av mamma.  

Så måndag morgon kl 8 satt vi på begravningsbyrån igen. En del som behövde ändras och kompletteras. Det har varit många turer medmejl och telefonsamtal. Prästen satt jag 1,5 Tim i bykyrkn. Hon hade helst velat att min syster skulle kommit upp också. 
    vi hade varit väldigt exakta med vilken musik det skulle vara, fick kämpa väldigt för allt utom psalmerna. 

När det är dags för mig att gå vidare så ska jag försöka ha förberett ini minsta detalj hur det ska vara. För de efterlevandes skull❣️ 

Det där som följer med dödsfall, information i mängder med vita kuvert - väntar man tillräckligt länge löser det sig själv! 

TACK för läsning av mina virriga rader,  ikväll väntar  Böndernas val och resa. Ha det gott alla❗️

♥️

• Mycket engagerad
    399 inlägg
    16 december 2021 01:14

52stinas Jag beklagar och hoppas allt blir det bästa i en tung och tuff stund heart
    Ta hand om dig/er heart

• Veteran
    2752 inlägg
    16 december 2021 08:19
    52Stinas skrev den 15 december 2021 19:11

Så fruktansvärt jobbigt

Beklagar verkligen 

Det är ju otroligt jobbigt att förlora en av föräldrarna

Kram och hoppas att du ändå får en fin jul 

/Lena